• Buradasın

    Yolcu

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstiap haddi ne demek?

    İstiap haddi, bir taşıma aracının (kara ve deniz yolu taşıtları) taşıyabileceği maksimum yük veya yolcu miktarını ifade eder. Bu sınır, aracın güvenliği, taşıma kapasitesi, maliyet, çevresel etki ve yasal düzenlemelere uyum gibi faktörler göz önünde bulundurularak belirlenir. İstiap haddinin aşılması, hem araç hem de taşınan yük için güvenlik riskleri oluşturur ve cezai yaptırımlar gerektirir. İstiap haddi bilgisi, genellikle araç ruhsatında yer alır.

    50D otobüs neden kalabalık?

    50D otobüsünün kalabalık olmasının birkaç nedeni olabilir: Yoğun güzergah: 50D, Ayazağa - Alibeyköy güzergahında çalışır ve bu güzergah üzerinde birçok durak bulunur. Sabah saatleri: Otobüs, özellikle sabah saatlerinde çok kalabalık olur; bu saatlerde birçok yolcu işe veya okula gitmek için aynı otobüsü tercih eder. Yetersiz araç sayısı: Kağıthane'deki Vadi İstanbul durağında, özellikle sabah saatlerinde çok fazla yolcu olması, yetersiz araç sayısına yol açabilir. Bu nedenlerle, 50D otobüsünün kalabalık olması yaygındır.

    Yabancı filmdeki yolcu kim?

    Liam Neeson, 2018 yapımı "Yolcu" (The Commuter) filmindeki Michael MacCauley karakterini canlandırmaktadır.

    50-10-01 deniz ve kıyı sularında yolcu taşımacılığı ne iş yapar?

    50-10-01 deniz ve kıyı sularında yolcu taşımacılığı, deniz ve kıyı sularında tarifeli veya tarifesiz olarak yolcuların taşınmasını kapsar. Bu iş kolu, aşağıdaki faaliyetleri içerir: Gezi, seyahat veya tur botlarının işletilmesi. Feribotlar, deniz otobüsleri ve benzerlerinin işletilmesi. Kapsam dışı olanlar arasında ise gemilerdeki restoran ve bar faaliyetleri, gezinti teknelerinin ve yatların mürettebatsız kiralanması, ticari gemilerin veya botların mürettebatsız olarak kiralanması ve yüzer kumarhanelerin işletilmesi yer alır.

    Balıkesir'deki otobüs yangınında kaç kişi kurtuldu?

    21 Şubat 2025 tarihinde Balıkesir'in Savaştepe ilçesinde meydana gelen otobüs yangınında 34 yolcu kurtarıldı. Yangın, İstanbul-İzmir otoyolu, Savaştepe-Soma arasında seyir halindeki bir yolcu otobüsünde çıktı. Yolculardan hiçbiri yaralanmadı.

    Uçak yere inince ne olur?

    Uçak yere inince birkaç önemli olay gerçekleşir: İniş Anonsu ve Hazırlıklar: İniş anonsuyla birlikte koltuklar dik konuma getirilir, kemerler sıkıca bağlanır, pencere kapakları uygun pozisyona alınır, öndeki sehpalar kapalı konuma alınır ve elektronik cihazlar tamamen kapatılır. Yavaşlama ve Frenleme: Uçak, iniş yaptıktan sonra tekerlekler üzerinde yavaşlayarak iniş yapılacak yere gider. Yolcu ve Bagaj Tahliyesi: İniş sorunsuz tamamlandıktan sonra, yolcular ve bagajlar uçaktan tahliye edilir. Yer Etkisi: Uçak, yere yaklaştıkça kanat etrafındaki aşağı hava akımı azalır ve bu durum, sürtünme kuvvetinde azalmaya neden olur. Ayrıca, iniş sırasında hava koşulları nedeniyle ani sarsıntılar olabilir.

    Zeplinde kimler uçabilir?

    Zeplinde uçabilecek kişiler şunlardır: Pilotlar. Yolcular. Zeplinler, reklam ve turizm gibi amaçlarla da kullanıldığından, yolcu taşıyabilir. Zeplin pilotu olmak için pilot lisansına sahip olmak gereklidir.

    Yolcu beraberi eşya transiti nedir?

    Yolcu beraberi eşya transiti, serbest dolaşıma girmemiş veya gümrük işlemleri tamamlanmamış eşyaların, yolcu, taşıt veya eşya üzerinden Türkiye gümrük bölgesinden geçerek başka bir ülkeye veya Türkiye'ye taşınmasıdır. Bu süreçte, transit geçişler için gümrük vergileri alınmaz, ancak hizmet ve denetleme masrafları için ücret ödenir. Yolcu beraberi eşya ise, yolcunun beraberinde ya da gelişinden bir ay önce veya üç ay sonra getirilen, ticari miktar ve nitelik taşımayan eşyadır. Her bir yolcu, 2009/15481 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında belirtilen kişisel eşyayı ve en fazla 430 Avro bedelindeki eşyayı gümrük vergilerinden muaf olarak getirebilir.

    Hostesler neden ellerini arkada tutar?

    Hosteslerin ellerini arkada tutmasının birkaç nedeni vardır: Yolcu sayımı: Hostesler, uçağa binen yolcuları sayarak bilet alan yolcu sayısının eşleştiğinden emin olurlar. Profesyonel görünüm: Bu duruşun, profesyonel ve otoriter bir görünüm sağladığına inanılır. Diğer görevlilere kolaylık: Ellerin arkada olması, diğer görevlilerin uçakta daha rahat hareket etmesine olanak tanır. Dikkat çekmeme: Bu duruş, dikkatlerin görevlerden uzaklaşmasını engeller.

    DHMİ yolcu tahmini nasıl yapılır?

    DHMİ yolcu tahminlerinin nasıl yapıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, yolcu tahmininde kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Uzun kısa vadeli bellek (LSTM) yöntemi. Adaptif sinirsel bulanık çıkarım sistemi (ANFIS). Regresyon analizi. Ayrıca, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, "Uçak, Yolcu, Yük Serisi ve Tahminleri Raporu"nu hazırlayarak yolcu ve uçak trafiği tahminleri yapmaktadır.

    Uçakta kadınlar neden ayrı oturuyor?

    Uçakta kadınların ayrı oturmasının birkaç nedeni olabilir: Kadınlara yönelik tacizleri engelleme: Hindistan havayolu şirketi Air India, kadın yolculara yönelik tacizleri engellemek amacıyla bazı uçuşlarında kadınlara özel koltuk ayırma kararı almıştır. Kadın yolcuların rahatlığını artırma: Hindistan'ın ekonomik havayolu şirketi IndiGo, kadın yolcuların daha rahat hissetmeleri için erkeklerin yanına oturmama seçeneği sunmuştur. Bu tür uygulamalar, sosyal medyada farklı tepkilere yol açmaktadır; bazı kullanıcılar bu tür düzenlemeleri desteklerken, diğerleri ise uygulamanın ayrımcı olduğunu düşünmektedir.

    Yolcu indirme ve bindirme kuralları nelerdir?

    Yolcu indirme ve bindirme kuralları: Araç, gidiş yönüne göre yolun sağ kenarında durdurulur. Yolcular, aracın sağ tarafından inip biner. Araç durmadan kapı açılmaz. Kapıların kapanmasını beklemeden hareket edilmez. Zorunlu haller dışında, yerleşim yerleri dışındaki karayollarında taşıt yolu üzerinde duraklamak ve yolcu indirip bindirmek yasaktır. Bu kurallara uyulmaması, Karayolları Trafik Kanunu'nun 58. maddesi kapsamında ceza gerektirir.

    İç hattan gelen yolcular hangi körükte bekler?

    İç hattan gelen yolcuların hangi körükte bekleyeceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak iç hat ve dış hat gelişlerin, gelen yolcular katına (orta kat) yapıldığı bilinmektedir. İç hatlardan gelen yolcular, 8 ve 9 numaralı kapılara karşılık gelen iç hatlar çıkış kapısından çıkarlar. Daha fazla bilgi için ilgili havalimanının resmi web sitesini ziyaret etmek veya müşteri hizmetleri ile iletişime geçmek önerilir.

    Transfer yolcular ne zaman uçağa alınır?

    Transfer yolcuların ne zaman uçağa alınacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, transfer yolcuların genellikle uçaktan inmedikleri veya inseler bile sadece belirli bir transit bekleme alanında vakit geçirdikten sonra aynı uçakla seyahatlerine devam ettikleri bilinmektedir. Transfer yolcuların uçağa biniş saati, uçuş saatine ve havalimanında yaşanabilecek yoğunluklara bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Havalimanlarında yaşanabilecek yoğunluk göz önünde bulundurularak, transfer yolcuların uçuştan minimum 90 dakika önce havalimanında olmaları önerilir. Transfer yolcuların uçağa alınma süreci hakkında daha fazla bilgi için ilgili havayolu şirketinin müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmesi önerilir.

    Taksiler yolcuları nereden alıyor?

    2025 yılı itibarıyla İstanbul'da taksiler, yalnızca onaylanmış dijital uygulamalar üzerinden yolcu alabilmektedir. Yolcular, yoldan alınmamakta ve tüm yolculuklar kayıt altında tutulmaktadır. Ancak, taksilerin genel olarak yolcu alma kuralları şu şekildedir: Taksi ve taksi-dolmuş şoförleri, araçlarını gidiş yönlerine göre yolun en sağ kenarında durdurarak yolcularını sağ taraftan indirmek ve bindirmek zorundadır. Taksi ve taksi-dolmuş şoförleri, fiziksel engelli kişileri araçlarına almaktan imtina edemez ve bu kişilere yardım etmekten kaçınamaz. Taksi ve taksi-dolmuş şoförleri, hizmet esnasında yolcuları söz veya hareket ile rahatsız edemez. Daha önceden bir müşteri tarafından rezerve edilmiş olması dışında, gar, havaalanı, otel, tarihi ve turistik tesislerin çevresinde umuma açık yerler dışında yasal taksi durağı olan yerlerde durak dışı taksilerin yolcu alma amacıyla bekleme yapması yasaktır. Taksi ve taksi-dolmuşların içinde yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı eşya taşınamaz.

    Antalya dış hatlar gelen yolcu hangi kapıdan çıkar?

    Antalya Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde gelen yolcuların hangi kapıdan çıkacağı, uçuşun geldiği havayoluna ve uçuşun varış noktasına bağlı olarak değişebilir. Örneğin, 30 Temmuz 2025 tarihinde bazı uçuşların varış kapıları şu şekildedir: XQ/SXS 122 - 30.07.2025 - SUNEXPRESS - Zurich - 530-556 T2. XQ/SXS 196 - 30.07.2025 - SUNEXPRESS - Dusseldorf - 528-550 T2. Daha fazla bilgi için Antalya Havalimanı'nın resmi web sitesindeki uçuş bilgileri bölümünü kontrol etmek önerilir.

    10 kg bagaj hakkı yeterli mi?

    10 kg bagaj hakkı, yolcunun seyahat ettiği hava yoluna ve uçuş sınıfına bağlı olarak yeterli olabilir veya olmayabilir. Örneğin, Türk Hava Yolları'nın Economy Class uçuşlarında 10 kg bagaj hakkı, 8 kg'ı aşmayan 1 adet kabin bagajı ve 23x40x55 cm ölçülerini karşılayan bir bagaj için yeterlidir. Daha fazla bilgi için, seyahat edilecek hava yolunun bagaj kuralları kontrol edilmelidir.

    CIP yolcu kimlere denir?

    CIP (Commercially Important Person) yolcu, genellikle iş insanları, üst düzey yöneticiler ve sık seyahat edenler olarak tanımlanır. CIP hizmeti sunan hava yolu şirketlerinin uygulamalarına bağlı olarak bu grup, yüksek değerli ticari müşteriler olarak da değişebilir. CIP hizmetinden ayrıca, ek bir ücret karşılığında herkes faydalanabilir.

    Özyolcu Servis ne iş yapar?

    Özyolcu Servis Seyahat ve Ticaret Limited Şirketi, şehir içi ve şehirlerarası yolcu taşımacılığı, turizm acenteliği, lojistik ve otomotiv sektörlerinde faaliyet göstermektedir. Şirketin bazı iş alanları: Şehir içi ve şehirlerarası yolcu taşımacılığı. Turizm acenteliği. Lojistik. Otomotiv.

    Koltuk sigortasını kim öder?

    Koltuk sigortasını, sigorta ettiren öder. Sigorta ücreti, prim ve bu prime ilişkin olarak mevcut ve ileride konulacak vergi, resim, harç ve diğer yükümlülüklerden oluşur. Tazminat ödemesi ise sigortacı tarafından yapılır. Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası, otobüs ile yurtiçi ve uluslararası yolculuklarda, yolculuğun başlangıcından bitişine kadar mola ve duraklamalar dahil meydana gelen bir trafik kazasında, ölüm ve yaralanma olması durumunda otobüs sürücüsü, yardımcısı, hostes ve tüm yolcuları teminat altına alır. Tazminat, ancak rizikonun gerçekleşmesi durumunda, sözleşmede verilen teminat limitleriyle sınırlı olarak ödenir.