• Buradasın

    Trafik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ana yol ve tali yol nasıl ayırt edilir?

    Ana yol ve tali yol ayrımı şu şekilde yapılabilir: Fiziksel yapı. Trafik yoğunluğu. Trafik işaretleri. Yolun yapısı. Ayrıca, ana yol tali yol kavşağı tabelası da bu yolun ayırt edilmesini sağlar. Yolun genel durumuna bakarak da tali olup olmadığını ayırt etmek mümkündür. Bir yolun tali yol olduğunu anlamada yardımcı olabilecek bazı bilgiler şunlardır: Ana yollara göre daha dar ve genellikle tek şeritlidir. Eğer bir kavşakta durulması veya geçiş önceliğinin diğer araçlara bırakılması gerekiyorsa, bulunulan yol tali yol olarak kabul edilir. Mahalle aralarında, köylerde veya şehir içindeki bağlantı yollarında bulunur. Yolun tali yol olup olmadığını belirlemek için yerel trafik kurallarına ve işaretlemelere dikkat etmek önemlidir.

    Hurda yasası ne zaman yürürlüğe girecek?

    2025 yılında yasalaşması beklenen hurda araç ÖTV indirimi, henüz yürürlüğe girmemiştir. CHP Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin ve MHP'li milletvekillerinin sunduğu hurda teşvikine ilişkin kanun teklifleri, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda değerlendirme aşamasındadır. Teklifin kabul edilmesi durumunda, başvuruların 2025 yılı sonuna kadar (31 Aralık 2025) alınması beklenmektedir.

    Ereğli minibüs kazası neden oldu?

    Ereğli'de meydana gelen minibüs kazalarının nedenleri farklılık göstermektedir: 1. Yağış Nedeniyle Kayganlaşan Yol: 21 Eylül 2024 tarihli kazada, Zonguldak'ın Ereğli ilçesinde yağış nedeniyle kayganlaşan yolda yolcu midibüsü kontrolden çıkarak devrildi. 2. Lastiğin Patlaması: 22 Temmuz 2021 tarihli kazada, mevsimlik işçileri taşıyan minibüsün şarampole devrilmesi, lastiğin patlaması sonucu meydana geldiği öne sürülmüştür. 3. Fren Boşalması: 26 Ocak 2025 tarihli kazada ise, freni boşalan minibüs önce park halindeki iki otomobile çarptı, ardından apartman boşluğuna düştü.

    B ve BE sınıfı ehliyet farkı nedir?

    B ve BE sınıfı ehliyet arasındaki temel fark, BE sınıfı ehliyet sahiplerinin 3.500 kg'dan fazla ağırlıkta römork çekebilmesidir. B sınıfı ehliyet, otomobil ve kamyonet gibi araçları kullanma yetkisi verir ve M, B1, F sınıfındaki araçları da kapsar. BE sınıfı ehliyet ise B sınıfı ehliyet sahiplerinin, 750 kg'dan fazla ağırlığında römork çekebilmesi için gereklidir. BE sınıfı ehliyet alabilmek için en az 18 yaşında olmak ve B sınıfı ehliyet sahibi olmak gereklidir.

    TÜVtürk muayene süresi uzatıldı mı?

    Hayır, TÜVTÜRK muayene sürelerinde genel bir uzatma söz konusu değildir. 2025 yılında TÜVTÜRK tarafından yürürlüğe alınan karara göre, sıfır araçlar 3 yıl boyunca muayeneden muaf tutulacaktır. Ancak, ikinci el araçlar ya da ticari araçlar için farklı muayene süreleri geçerli olmaya devam etmektedir. Aracın muayene vizesinin zamanında yaptırılması hem yasal zorunluluk hem de kullanıcının kendi güvenliği ve maddi kayıpları önlemesi açısından kritik öneme sahiptir.

    TÜV ve Tüvtürk aynı mı?

    Hayır, TÜV ve Tüvtürk aynı değildir. TÜV, Almanya ve Avusturya menşeili, tehlikeleri en aza indirmek ve oluşabilecek arızaları önlemek için denetim yapan bağımsız bir kuruluş olan Technical Inspection Association ifadesinin kısaltmasıdır. Tüvtürk ise, 2007 yılında Doğuş Holding, TÜV SÜD ve Bridgepoint ortaklığında 550 milyon dolar karşılığında 20 yıllığına devralınan ve 2009 yılından itibaren Türkiye’de araç muayene hizmeti veren özel bir şirkettir.

    TÜV ve Tüvtürk aynı mı?

    Hayır, TÜV ve Tüvtürk aynı değildir. TÜV, Almanya ve Avusturya menşeili, tehlikeleri en aza indirmek ve oluşabilecek arızaları önlemek için denetim yapan bağımsız bir kuruluş olan Technical Inspection Association ifadesinin kısaltmasıdır. Tüvtürk ise, 2007 yılında Doğuş Holding, TÜV SÜD ve Bridgepoint ortaklığında 550 milyon dolar karşılığında 20 yıllığına devralınan ve 2009 yılından itibaren Türkiye’de araç muayene hizmeti veren özel bir şirkettir.

    Adilcevaza minibüs kazası ne zaman oldu?

    Bitlis'in Adilcevaz ilçesinde meydana gelen bazı minibüs kazaları: 14 Ekim 2024: Lastiği patlayan kapalı kasa transit minibüs şarampole devrildi, 2 kişi yaralandı. 11 Nisan 2022: İçinde düzensiz göçmenlerin bulunduğu minibüs takla attı, 4 kişi öldü, 25 kişi yaralandı. 5 Ocak 2025: Kar yağışı nedeniyle kayganlaşan yolda minibüs takla attı, 3 kişi yaralandı. Adilcevaz'daki son büyük kaza, 5 Ocak 2025 tarihinde gerçekleşti.

    E Tuhim servis sorgulama nasıl yapılır?

    E-TUHİM üzerinden servis sorgulama yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. E-TUHİM sistemine giriş yapın: - Tuhim.ibb.gov.tr adresine gidin. - "e-TUHİM" butonuna tıklayın. - "Yeni Üyelik" butonuna tıklayın. - Gerekli bilgileri eksiksiz ve doğru bir şekilde girin. - "Üye Ol" butonuna tıklayın ve telefonunuza gelen onay kodunu girin. 2. Servis sorgulama sayfasına ulaşın: - Giriş yaptıktan sonra "Servis Güzergah Başvuruları" butonuna tıklayın. 3. Gerekli bilgileri girin: - Araç bilgileri, şoför bilgileri, rehber personel bilgileri, taşınan ve taşıyıcı firma bilgileri, güzergah bilgileri, izin belgesini teslim alacak kişiler ve izin belgesi dekont bilgilerini girin. 4. Başvuru yapın: - Gerekli evrakları sisteme yükleyin ve "Başvuruyu Gönder" butonuna tıklayın. Servis taşıma kart ve sürücü bilgileri de E-TUHİM üzerinden sorgulanabilir. Alternatif olarak, TUHİM'in Servis Hesaplayıcı sayfasında harita üzerinden rota seçilerek veya form doldurarak servis ücreti ve mesafe sorgulaması yapılabilir.

    Tramerde ağır hasar kaydı nasıl anlaşılır?

    Tramer'de ağır hasar kaydı aşağıdaki yöntemlerle anlaşılabilir: e-Devlet üzerinden sorgulama: e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra "Trafik Poliçe ve Hasar Bilgileri Sorgulama" ekranına girip, sorgulamak istediğiniz aracın plakasını girerek güncel ve gerçek hasar kaydına ulaşabilirsiniz. SMS ile sorgulama: 5664'e "KAZA" yazıp boşluk bırakarak aracın plakasını yazıp mesaj göndererek, aracın geçmiş kazalarına ve kusur oranlarına dair bilgilere ulaşabilirsiniz. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) web sitesi ile sorgulama: SBM web sitesi üzerinden araç plakası veya şasi numarasıyla sorgulama yapabilirsiniz. Ağır hasar kaydı, aracın trafik kazası, doğal afet veya diğer nedenlerle ağır hasar aldığını ve onarım maliyetinin aracın kasko değerinin %70'ine ulaştığını gösterir.

    Trafik seti almak zorunlu mu?

    Türkiye'de trafik seti bulundurmak zorunlu değildir, ancak bulundurulması önerilir. Ancak, araçlarda zorunlu olarak bulundurulması gereken bazı ekipmanlar vardır, örneğin yangın söndürücü ve ilk yardım çantası. Yasal gereklilikler zamanla değişebilir, bu nedenle güncel bilgilere ulaşmak için yerel trafik düzenlemelerini kontrol etmek önemlidir.

    UTTS cihaz montajı zorunlu mu?

    Bireysel (şahıs) araç sahipleri için Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) cihazı montajı zorunluluğu kaldırılmıştır. Ancak, ticari araçlar, şirket filoları ve kiralık taşıtlar için UTTS cihazı montajı zorunludur. UTTS cihazı taktırmayan ticari araç sahipleri, akaryakıt giderlerini vergi matrahından düşüremez ve cezai yaptırımlarla karşılaşabilir.

    Yeşil ışık kırmızı ışık nereden izlenir?

    "Yeşil Işık Kırmızı Işık" ifadesi farklı bağlamlarda kullanılabilir. Eğer bu ifade, TikTok'ta bir oyun veya etkinlik ile ilgiliyse, bu tür içerikler genellikle TikTok'un "Keşfet" bölümünde bulunabilir. Eğer "Yeşil Işık Kırmızı Işık" ifadesi, kuzey ışıklarını izlemekle ilgiliyse, bu ışıklar genellikle kutup bölgelerine yakın yerlerde görülür. Türkiye'de kuzey ışıklarını izlemek için Trabzon, Erzurum, Kars ve Rize gibi yerler uygun olabilir. Ayrıca, "Yeşil Işık Kırmızı Işık" ifadesi, trafik ışıklarını da ifade edebilir. Trafik ışıklarında yeşil ışık, yolun trafiğe açık olduğunu ve durulmadan geçilebileceğini gösterir.

    Ehliyet yenilemek için sağlık raporu nasıl olmalı?

    Ehliyet yenilemek için sağlık raporu şu özelliklere sahip olmalıdır: E-Devlet üzerinden başvuru: Sağlık raporu için e-Devlet üzerinden "Kişisel Sağlık Bilgi Formu" doldurulmalıdır. Aile hekimi veya özel sağlık kurumları: Rapor, aile hekiminden veya devlet, üniversite hastaneleri, özel hastaneler, tıp merkezleri, poliklinikler ve muayenehanelerden alınabilir. Muayeneler: Göz, iç hastalıkları, KBB, ortopedik, ruh ve sinir hastalıkları muayeneleri yapılır. Gerekli belgeler: T.C. kimlik kartı, 2 adet biyometrik fotoğraf ve görme bozukluğu varsa gözlük veya lens bulundurulmalıdır. Geçerlilik süresi: 1. grup (M, A, A1, A2, B, B1, BE, F) ehliyetler için 10 yıl, 2. grup (C, C1, C1E, CE, D, D1, D1E, DE, G) ehliyetler için 5 yıldır. Görme bozukluğu olan kişilerin, "Sürücü Olur" raporu alabilmeleri için muayenede lens veya gözlüklerini yanlarında bulundurmaları gerekir. Aksi takdirde süreç uzayabilir.

    Tramer ve hasar kaydı aynı şey mi?

    Hayır, Tramer ve hasar kaydı aynı şey değildir; Tramer, hasar kaydını da kapsayan daha geniş kapsamlı bir sistemdir. Hasar kaydı, bir aracın geçirdiği kazalar sonucu ortaya çıkan tüm hasarların kayıtlı olduğu belgedir. Tramer ise, Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi'nin kısaltmasıdır ve araçların sigorta bilgilerinin kayıtlı olduğu merkezi bir veri bankasıdır.

    Muğla'nın plakası neden 48?

    Muğla'nın plakası 48'dir çünkü Türkiye'deki araç plakaları, illerin alfabedeki sıralamasına göre 0'dan 81'e kadar sıralanmıştır.

    Trafik cezamı internetten ödedim makbuz nasıl alınır?

    Trafik cezasının internetten ödenmesinin ardından makbuzun nasıl alınacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, trafik cezalarını internetten ödemek için kullanılabilecek bazı platformlar şunlardır: e-Devlet. İnternet bankacılığı. İnteraktif Vergi Dairesi. Ödeme sonrasında, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) sunduğu hizmetlerden biri olan İnternet Vergi Dairesi üzerinden "Ödeme Alındısı Belgesi" tekrar edinilebilir.

    Çöp kamyonu neden kaza yapar?

    Çöp kamyonlarının kaza yapmasının birkaç yaygın nedeni vardır: Fren arızası: Frenin boşalması veya arızalanması, çöp kamyonlarının kontrol dışına çıkmasına neden olabilir. Yokuşta kayma: Yokuşu çıkarken aracın kayması, sürücünün kontrolü kaybetmesine yol açabilir. Dikkatsizlik ve hız: Sürücünün dikkatsizliği veya aşırı hız, kazalara sebep olabilir. Arka çarpan araçlar: Çöp kamyonuna arkadan çarpan araçlar, zincirleme kazalara yol açabilir. Bu tür kazaların önlenmesi için düzenli bakım, sürücü eğitimi ve dikkatli sürüş önemlidir.

    Balıkesir okul servisi neden devrildi?

    25 Aralık 2024 tarihinde Balıkesir'de okul servisinin devrilmesinin nedeni, servis midibüsü ile tırın çarpışması olarak belirtilmiştir. Kaza, Nergis Mahallesi'nden Pamukçu İlkokulu'na öğrenci taşıyan servis midibüsünün, sabah saat 08.53'te Pamukçu mevkisinde tırla çarpışması sonucu meydana gelmiştir. Sürücülerin de aralarında bulunduğu 28 kişi yaralanmış, 8 öğrencinin durumu ağır olarak değerlendirilmiştir.

    İETT otobüsleri neden sürekli kaza yapıyor?

    İETT otobüslerinin sürekli kaza yapmasının birkaç nedeni bulunmaktadır: Şoförlerin yeterli eğitim almaması. Şoförlerin uzun süre direksiyon başında olması. Araç bakımlarının ihmal edilmesi. İkinci el ve tamir edilmiş parçaların kullanılması. Ayrıca, personel yetersizliği nedeniyle şoförlerin fazla mesai yapması ve otobüs filosunun yenilenmemesi de kazaların artmasına katkıda bulunmaktadır.