• Buradasın

    SürüşTalimatları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bağlantı yolu giriş ve çıkışlarında hangi kurallara uymalıyız?

    Bağlantı yolu giriş ve çıkışlarında uyulması gereken bazı kurallar şunlardır: 1. Hız Sınırlarına Uymak: Bağlantı yollarına girerken ve çıkarken belirlenen hız limitlerine uyulmalıdır. 2. Takip Mesafesi: Öndeki araçları güvenli bir mesafeden takip etmek gereklidir. 3. Sollama Yapmamak: Geçmenin yasak olduğu yerlerde (görüş yetersizliği olan yollar, yaya geçitleri vb.) sollama yapılmamalıdır. 4. Trafik İşaretlerine Uymak: Trafik levhaları, ışıklı ve sesli trafik işaretlerine dikkat edilmelidir. 5. Alternatif Rotalar: Bağlantı yolları, trafik yoğunluğunu azaltmak için kullanılır, bu nedenle alternatif rotaları sırasıyla kullanmak önemlidir.

    88-89 kuralı nedir?

    88-89 kuralı, araç takip mesafesi sayma kuralıdır. Bu kurala göre, trafikte seyir halindeyken öndeki aracın bir sabit nesnenin (ağaç, ev vb.) yanından geçtiği anda, takip eden sürücü 88, 89 şeklinde 2 saniye saymalıdır.

    Araba fren hangi pedalda?

    Arabada fren pedalı, sol ayak tarafından kullanılan üç temel pedaldan biridir.

    Otomatik viteste önce el freni mi vites mi?

    Otomatik viteste önce el frenini çekmek gerekir. Otomatik vitesli bir aracı durdurmak için: 1. Fren pedalına basın. 2. Vitesi "P" (Park) konumuna getirin. 3. El frenini çekin. 4. Motoru durdurun.

    Yarı otomatik şanzıman nasıl kullanılır?

    Yarı otomatik şanzıman kullanımı, otomatik şanzımana benzer, ancak bazı farklılıklar içerir. Kullanım adımları: 1. Aracın çalıştırılması: Vitesi "P" (park) konumuna alıp, kontağı çevirmeden önce fren pedalına basmak gerekir. 2. Vites değiştirme: Vitesi "D" (sürüş) konumuna getirerek araç geçişlerini otomatik olarak yaptırabilirsiniz. 3. Yokuş kalkış: Yarı otomatik araçlarda yokuş kalkış desteği yoksa, geri kaymayı önlemek için kalkış sırasında fren pedalını basılı tutmak önemlidir. Yarı otomatik şanzımanın diğer özellikleri: - Vites kolu üzerinde "R" (geri), "N" (boş) gibi harfler bulunur ve bu modlar farklı sürüş koşullarına göre değişir. - Bazı araçlarda vites geçişlerini + ve - sembollü kanatçıklar veya direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile kontrol edebilirsiniz.

    Dikey ve paralel park farkı nedir?

    Dikey ve paralel park arasındaki temel fark, araçların park etme yönündedir. - Paralel park, araçların yola paralel olacak şekilde genellikle yol kenarında art arda sıralanmasıdır. - Dikey park ise araçların kaldırıma yaklaşık olarak dik açı yapacak şekilde yan yana sıralanmasıdır.

    Kavşaklarda rampa sağ sola dönüşler nasıl yapılır?

    Kavşaklarda rampa üzerinde sağ ve sol dönüşler şu şekilde yapılır: Sağa Dönüş: 1. Sinyal Verme: Dönüşten 30 metre önce sağ sinyali verin. 2. Şerit Değiştirme: Yolun sağ şeridine yanaşın ve hızınızı düşürün. 3. Yayaları Kontrol Etme: Sağ ve geri görüş aynanızdan arkanızın boş olduğunu kontrol edin, yayalar ve bisikletliler varsa geçmelerini bekleyin. 4. Dönüş: Dönüşü dar bir manevrayla tamamlayın. Sola Dönüş: 1. Sinyal Verme: Dönüşten 30 metre önce sol sinyali verin. 2. Şerit Seçimi: Yolun sol şeridine yaklaşın. 3. Hız Azaltma: Hızınızı fren pedalıyla 20-30 km’ye kadar düşürün. 4. Karşı Trafiği Kontrol Etme: Dönüş için beklerken tekerleklerinizi düz tutun ve karşıdan gelen araçlara dikkat edin. 5. Geniş Dönüş: Dönüşü geniş bir manevra ile tamamlayın.

    Çift yönlü yolda sollama yaparken ayna çarptı ne yapmalıyım?

    Çift yönlü yolda sollama yaparken ayna çarpması durumunda yapılması gerekenler şunlardır: 1. Sollamaya devam etmeyin: Sollamaya çıkmış bir aracın peşinden sollamaya çıkmak tehlikelidir. 2. Dikiz aynasını kontrol edin: Geçtiğiniz aracın tamamen aynanızda göründüğünden emin olun ve sağ sinyal vererek tekrar eski şeridinize dönün. 3. Güvenli bir mesafe bırakın: Öndeki araçla aranızda en az 30 metre mesafe bırakarak takip edin, bu size potansiyel tehlikeleri erkenden görme imkanı sağlar. 4. Dikkatli olun: Islak yollar ve gece sürüşlerinde daha da dikkatli olun, farların yaydığı ışığı kullanarak görüşünüzü artırın.

    Arabada ayak uzatmak neden yasak?

    Arabada ayak uzatmanın yasak olmasının nedeni, sürüş güvenliğini tehlikeye atabilecek olmasıdır. Sürücülerin ayaklarını rahat ettirmek için terlik giymeleri veya çıplak ayakla araç kullanmaları, pedallara basma ve aracı kontrol etme becerilerini olumsuz etkileyebilir.

    Motorda vites nasıl kullanılır?

    Motorda vites kullanımı iki ana kategoriye ayrılır: manuel ve otomatik vites. Manuel vites kullanımı: 1. Debriyaja basma: Vites değiştirmeye başlamadan önce debriyaj pedalına tamamen basılmalıdır. 2. Vitesi boşa alma: Debriyaja bastıktan sonra vites kolunu boşa (N konumuna) getirin. 3. Uygun vitese geçiş: Vites kolunu, geçmek istediğiniz uygun vitese doğru hareket ettirin. 4. Debriyajı bırakma: Yeni vitese geçtikten sonra debriyaj pedalını yavaşça ve kontrollü bir şekilde bırakın. 5. Gaz pedalına basma: Debriyajı bırakırken aynı zamanda gaz pedalına yavaşça basarak motorun devrini artırın. Otomatik vites kullanımı: 1. Vites kolunu D (Drive) pozisyonuna getirin, bu aracın ileri doğru hareket etmesini sağlar. 2. Gaz pedalına hafifçe basarak arabayı yavaşça kaldırın. 3. Aracı durdurmak istediğinizde, fren pedalına basarak yavaşlayın ve vitesi P (Park) pozisyonuna getirin. 4. El frenini çekin ve motoru kapatın.

    Her iki taraftan daralan yol levhası nasıl geçilir?

    Her iki taraftan daralan yol levhası görüldüğünde, bu yolun her iki şeridinde veya kenarında genişliğin azalacağı anlamına gelir. Bu durumda geçiş yaparken aşağıdaki önlemler alınmalıdır: 1. Hız azaltılmalıdır. 2. Şerit değişikliğine dikkat edilmelidir. 3. Çevredeki araçlara dikkat edilmelidir. 4. Takip mesafesi korunmalıdır.

    Google haritalarda hız sınırı nasıl görülür?

    Google Haritalar'da hız sınırını görmek için aşağıdaki adımları izleyin: 1. Google Haritalar uygulamasını açın ve sağ üst köşedeki profil simgesine dokunun. 2. "Ayarlar" seçeneğine dokunun. 3. "Navigasyon Ayarları"na dokunun. 4. "Hız Sınırları"nı açın. Hız sınırı, navigasyon sırasında ekranın sol alt köşesinde görünecektir.

    Otomatik vites araç kullanırken manuel vites nasıl kullanılır?

    Otomatik vites araç kullanırken manuel vites kullanımı için ayağınız frende iken vitesi sağ tarafa ittirerek vitesi küçültebilir veya büyütebilirsiniz. Otomatik vites aracın temel kullanımı ise şu şekildedir: 1. Motoru çalıştırma: Kontağı açın ve motoru çalıştırın. 2. Fren ve gaz kullanımı: Vitesi “D” konumuna getirin, el frenini indirin ve gaz pedalına hafifçe basın. 3. Vites değişikliklerini yönetme: Otomatik araçlarda vites değişiklikleri hız ve motor yüküne bağlı olarak otomatik gerçekleşir, bu nedenle vites değiştirmenize gerek yoktur. 4. Geri vites: Tamamen durduktan sonra “R” pozisyonuna geçin ve gaz pedalına hafifçe basın. Otomatik şanzımanın düzenli bakımı, aracın uzun ömürlü olmasını sağlar.

    Sol ayna ayarı nasıl yapılır?

    Sol yan ayna ayarı yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Doğru oturma pozisyonu: Sürücü koltuğuna oturup, sırtınızın koltuğa tam olarak yaslandığından ve direksiyon simidini rahatça kavradığınızdan emin olun. 2. Baş pozisyonu: Başınızı sol camın yanına yaslayın. 3. Ayna ayarı: Sol yan aynayı, aracınızın arka köşesini çok az görecek şekilde ayarlayın. 4. Açı: Sol yan aynanızda, aracınızın yan tarafını ve arka yolun büyük bir kısmını görebilmelisiniz. Ayarları yaptıktan sonra, aynaların görüş alanını test etmek için kısa bir test sürüşü yapmanız önerilir.

    Araç takip mesafesi kaç saniye?

    Araç takip mesafesi, aracın saatteki hızının en az yarısı kadar metre olmalıdır. Saniye cinsinden takip mesafesi için ise 2 saniye kuralı uygulanır: Öndeki araç bir referans noktasını geçtiğinde, takip eden aracın aynı noktaya ulaşması için en az 2 saniye geçmesi gerekir.

    Tehlikeli eğim nedir?

    Tehlikeli eğim, araçların emniyetle seyrine devam edebilmesi için vites küçültmeyi gerektiren uzunluk veya açıdaki yol eğimi olarak tanımlanır.

    Trafikte manevra yapmak için ne yapmalı?

    Trafikte manevra yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Sinyal Kullanımı: Manevra yapmadan önce mutlaka sinyal verilmelidir. 2. Ayna Kontrolü: Yan aynalar ve dikiz aynası kontrol edilerek aracın etrafındaki durumlar gözlemlenmelidir. 3. Hız Kontrolü: Manevra sırasında hızın uygun olması önemlidir, çünkü fazla hız aracın kontrolünü kaybetmesine yol açabilir. 4. Yol Durumu ve Trafik İşaretleri: Yol durumu, trafik işaretleri ve diğer araçların konumları dikkatlice analiz edilmelidir. 5. Planlama: Yapılacak manevra, yolun koşullarına ve diğer araçların hızına göre önceden planlanmalıdır. Ayrıca, geri manevra yaparken kamyon, otobüs gibi araçlarda gözcü bulundurmak zorunludur.

    Çapraz parktan nasıl çıkılır?

    Çapraz parktan çıkmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. "Çapraz parktan çıkış" modunu seçin. 2. Yön sinyalini çıkarmak istediğiniz yöne doğru çalıştırın. 3. 1 butonuna uzun basın (yaklaşık 2 saniye). 4. Direksiyonu bırakın. 5. Park yardım sisteminin uyarılarını takip ederek öne ve arkaya manevralar yapın. Çapraz parktan çıkış işlemi tamamlandığında, gösterge tablosunda  ikaz ışığının sönmesi ve sesli bir sinyalin duyulması manevranın bittiğini bildirir.

    Tehlikeli eğim çıkış ne demek?

    "Tehlikeli eğim çıkış" trafik levhası, yolun çıkış eğimli bir kesimine girileceğini bildirir.

    Yokuş yukarı dönüşte el freni çekilir mi?

    Yokuş yukarı dönüşte aracın sabit kalması için el freni çekilmelidir. Bu durumda, aracın vitesini de 1. vitese almak gerekir.