• Buradasın

    Bağlantı yolu giriş ve çıkışlarında hangi kurallara uymalıyız?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bağlantı yolu giriş ve çıkışlarında uyulması gereken bazı kurallar:
    • Geri gitme ve geri dönüş yasağı: Bağlantı yollarında geri gitmek ve geri dönmek yasaktır 235.
    • Şerit değiştirme yasağı: Manevra dışında şerit değiştirmek yasaktır 35.
    • Hız sınırı: Hız, kullanılan aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun getirdiği şartlara uygun olmalıdır 2.
    • Takip mesafesi: Öndeki aracı güvenli bir mesafeden takip etmek gerekir 13.
    • Duraklama yasağı: Zorunlu haller dışında, yerleşim yerleri dışındaki karayollarında, taşıt yolu üzerinde duraklamak yasaktır 14.
    Ayrıca, kavşaklara yaklaşırken hızın azaltılması ve geçiş üstünlüğüne sahip araçlara yol verilmesi gereklidir 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bağlantı yolları üzerinde yukarıda verilenlerden hangilerinin yapılması yasaktır?

    Bağlantı yolları üzerinde I- Park etmek, II- Geri gitmek ve III- Duraklamak yasaktır. Doğru cevap: D) I, II ve III.

    Bağlantı yollarında geçiş önceliği kime aittir?

    Bağlantı yollarında geçiş önceliği, ana yoldaki araçlara aittir.

    Bağlantı yolu ne demek?

    Bağlantı yolu, bir kavşak yakınında karayolu taşıt yollarının birbirine bağlanmasını sağlayan, kavşak alanı dışında kalan ve tek yönlü trafiğe ayrılmış olan karayolu kısmıdır.

    Geçiş üstünlüğü sıralaması nasıl yapılır?

    Geçiş üstünlüğü sıralaması, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre şu şekildedir: 1. Yaralı veya acil hasta taşıyan araçlar: Ambulanslar ve özel amaçlı taşıtlar. 2. Organ veya doku nakli araçları. 3. İtfaiye araçları ve orman yangınlarına müdahale eden araçlar. 4. Hükümlü veya sanığı takip eden araçlar. 5. Olay veya kaza yerine giden, trafik suçu işleyen aracı takip eden veya trafik güvenliğini koruyan görevlilerin araçları. 6. Afet ve acil durum hizmetlerinde görevli araçlar. 7. Yol bakımı ve yapımında görev alan kurumların araçları. 8. Korunan kişilerin bulunduğu araçlar ve koruma araçları. Geçiş üstünlüğünün kullanılabilmesi için araçların görev amacıyla trafikte bulunuyor olması ve sesli-ışıklı uyarı işaretlerini kullanması gereklidir.

    Kavşaklarda geçiş üstünlüğü nasıl olmalı?

    Kavşaklarda geçiş üstünlüğü sıralaması şu şekildedir: 1. Kavşak içindeki araçlar ve bisikletliler: Kavşağa yeni giriş yapacak araçlar, kavşak içinde seyreden araçlara yol vermelidir. 2. Sağdan gelen araçlar: İki araç aynı anda kavşak girişine geldiyse, sağdaki araç beklemelidir. 3. Trafik ışığı: Eğer kavşakta trafik ışığı varsa, geçiş hakkı ışığa göre belirlenir. Diğer kurallar: Motorsuz araçlar: Motorsuz araçlar, motorlu araçlara geçiş üstünlüğünü vermelidir. Tali yoldan gelen araçlar: Tali yoldan gelen araçlar, ana yolda seyreden araçlara yol vermelidir. Dönüş yapan araçlar: Dönüş yönü ne olursa olsun, traktör, kamyon gibi araçlar diğer motorlu araçlara yol vermelidir.

    Geçiş üstünlüğü hangi araçtan başlar?

    Geçiş üstünlüğüne sahip araçlar arasında ilk sırada ambulanslar ve diğer acil sağlık araçları yer alır. Geçiş üstünlüğü sıralaması şu şekildedir: 1. Yaralı veya acil hasta taşıyan ambulanslar ve özel araçlar. 2. İtfaiye araçları (yangın ve kurtarma görevinde). 3. Polis ve jandarma araçları (acil görev hâlinde). 4. Afet ve acil durum ekipleri (AFAD, UMKE vb.). 5. Sivil savunma konvoyları. 6. Koruma konvoyundaki devlet protokol araçları. Bu sıralama, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 71. maddesinde belirtilmiştir. Geçiş üstünlüğü, görev hâli sona erdiğinde veya sesli-ışıklı uyarılar kapatıldığında ortadan kalkar.

    Tali yolda yol ver levhası yoksa geçiş üstünlüğü kimin?

    Tali yolda "Yol Ver" levhası yoksa geçiş üstünlüğü ana yoldaki araçlara aittir. Trafik kurallarına göre, aksi belirtilmedikçe geçiş üstünlüğü her zaman ana yolda seyreden araçlara aittir.