• Buradasın

    SivilHavacılık

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5431 sayılı kanun nedir?

    5431 sayılı kanun, "Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun"dur. Bu kanunun amacı, Ulaştırma Bakanlığına bağlı, kamu tüzel kişiliğini haiz, özel bütçeli Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün teşkilat, görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esasları düzenlemektir. 5431 sayılı kanun, 10 Kasım 2005 tarihinde kabul edilmiş ve 18 Kasım 2005 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

    Kopilot ve yardımcı pilot aynı şey mi?

    Hayır, kopilot ve yardımcı pilot aynı şey değildir. Yardımcı pilot, ralli sporunda pilotun aracı yaklaşan yol koşullarına hazırlaması için yol notlarıyla sözlü olarak bilgi veren ve araç içinde sağ koltukta oturan yarışmacıdır. Kopilot ise, iş dünyasında ve günlük görevlerde kullanıcının daha verimli çalışmasına yardımcı olan, yapay zeka destekli bir sanal asistandır.

    Uçuşta ceza nasıl kesilir?

    Uçuşta ceza kesme süreci şu şekilde gerçekleşir: 1. İhlal Tespiti: Uyarılmasına rağmen emniyet kemerini bağlamamak, baş üstü dolabını kapatmamak, diğer yolcular veya kabin ekibiyle tartışmaya devam etmek gibi uçuş emniyetini tehdit eden davranışlar tespit edilir. 2. Tutanak Hazırlığı: Bu durum, pilot ve iki kabin memuru tarafından tutanak altına alınır. 3. Tebliğ: Tutanak, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) genel müdürünün onayıyla ilgiliye tebliğ edilir. 4. Ceza Miktarı: Uygulanacak ceza miktarı, 2025 yılı için 2.603 TL olarak belirlenmiştir. 5. İtiraz Hakkı: Cezaya itiraz, tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde sulh ceza mahkemesine yapılabilir. Önemli Not: Uçuş emniyetini riske atan davranışlar sadece para cezası ile sınırlı kalmaz; zorunlu iniş gibi durumlar maddi veya bedeni zararlara yol açarsa, hapis cezası gibi daha ağır yaptırımlar da gündeme gelebilir.

    TCDD harekat memuru hangi bölümden alıyor?

    TCDD hareket memuru alımı için başvurulabilecek bazı bölümler şunlardır: Raylı Sistemler İşletmeciliği (ön lisans veya lisans); Raylı Sistemler Teknolojisi (mesleki ve teknik liseler); Ulaştırma ve Lojistik; Elektrik-Elektronik, Makine, İnşaat Teknolojisi gibi teknik alanlar. Ayrıca, mesleki sertifikalar, yeterlilik belgeleri veya TCDD tarafından sağlanan hizmet içi eğitimler de gerekli olabilir.

    787 ve 777 arasındaki fark nedir?

    Boeing 787 Dreamliner ve Boeing 777 arasındaki bazı farklar şunlardır: Görünüm: 787, daha büyük pencerelere ve dijital karartma özelliğine sahip pencerelere sahiptir. Motor: 777, Pratt & Whitney, General Electric ve Rolls-Royce tarafından üretilen farklı motor türlerini kullanırken, 787'de General Electric GEnx-1B ve Rolls-Royce Trent 1000 motorları bulunur. Yakıt Verimliliği: 787, hafif kompozit malzemeleri sayesinde daha yakıt verimlidir. Hız: 787, 0,90 Mach hıza ulaşabilirken, 777'de bu hız 0,89 Mach'tır. Yolcu Kapasitesi: 777, 313-392 yolcu kapasitesine sahipken, 787'de bu kapasite 336'dır. Fiyat: 777'nin fiyatı 306 milyon ile 442 milyon dolar arasında değişirken, 787 için bu aralık 248 milyon ile 338 milyon dolardır.

    A318 ve A319 aynı mı?

    Hayır, A318 ve A319 aynı değildir. Airbus A318, A320 ailesinin en küçük üyesidir ve kısa-orta menzilli, çift motorlu, dar gövdeli bir jet yolcu uçağıdır. Airbus A319 ise A320 ailesinin bir üyesi olup, kısa-orta menzilli, çift motorlu, dar gövdeli bir jet yolcu uçağıdır ve A318’den sonra ailenin en küçük ikinci üyesidir. İki uçak arasındaki bazı farklar şunlardır: Uzunluk: A319, A318'den 2,40 metre daha uzundur. Kanat açıklığı: A319, A318'den 1,70 metre daha geniştir. Yakıt kapasitesi: A319, A318'den 1.579 galon daha fazla yakıt taşıyabilir. Seating kapasitesi: A319, tipik bir oturma düzeninde A318'den yaklaşık 30 yolcu daha fazla taşıyabilir.

    Uçakta neden öpüşülmez?

    Uçakta öpüşmenin bazı nedenleri: Tepki çekme riski: 2017 yılında İstanbul-Bodrum seferini yapan bir uçakta, bir yolcu yanındaki çiftin öpüşmesine "Burada öpüşülmez" diyerek tepki göstermiş ve bu durum tartışmaya yol açmıştır. Rahatsızlık yaratma ihtimali: Düşük basınç ve düşük nem oranı, tat alma duygusunu etkileyebileceği gibi, bazı yolcuların bu durumu rahatsız edici bulmasına da neden olabilir. Bu tür olaylar, uçağın güvenlik prosedürlerini etkilemediği sürece genellikle sorun yaratmaz. Ancak, bazı durumlarda uçağın geri dönmesine veya gecikmesine yol açabilir.

    Uçak için tabela izni nereden alınır?

    Uçaklar için tabela izni, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM)'nden alınır. Başvuru için gerekli bilgiler ve belgeler şunlardır: İşleticinin ticari unvanı ve adresi; Uçuş noktaları; Kullanılacak uçuş yolları; Uçuş gün ve saatleri; Hava aracı tipi; Tescil işareti ve sefer numarası; Üçüncü şahıs mali mesuliyet ve yolcu sigorta belgeleri; Kendi ülkesinin sivil havacılık otoritesince düzenlenmiş işletme ruhsatı ve tarifeli uçuş yetki belgesi. Başvuru, hafta içi 08.30 - 17.30 saatleri arasında SHGM'ye, hafta sonu ve çalışma saatleri dışında ise Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü FIC birimine yapılır.

    İha-1 ehliyeti kimler alabilir?

    İHA-1 ehliyeti, en az 15 yaşında olan kişiler tarafından alınabilir. İHA-1 ehliyeti almak için gerekli diğer koşullar şunlardır: adli sicil belgesi almak (e-Devlet’ten alınabilir); 1 adet vesikalık fotoğrafa sahip olmak; kimliğin önlü ve arkalı fotokopisini çektirmek (“İHA Eğitimi amacıyla verilmiştir” notu düşülebilir); ikametgah belgesi almak (Yerleşim Yeri Belgesi - e-Devlet üzerinden alınabilir). Ayrıca, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) onaylı bir eğitim kurumundan 36 saatlik İHA-1 eğitimi alınması ve bu eğitimin sonunda yapılan sınavlardan başarılı olunması gerekmektedir.

    İzmir Kültürpark'ta drone uçurmak yasak mı?

    İzmir Kültürpark'ta drone uçurmak yasaktır. Türkiye'de drone uçuşları için bazı bölgeler yasaklanmıştır ve bu bölgeler arasında askeri alanlar, havalimanları, kamu binaları ve belirli güvenlik bölgeleri bulunmaktadır. Drone uçurmak için Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden (SHGM) uçuş izni alınması gerekmektedir. Daha fazla bilgi için SHGM'nin resmi internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.

    İrkut MC-21 ne zaman uçacak?

    Rus yolcu uçağı İrkut MC-21'in ilk ticari teslimatlarının 2025 yılının sonunda gerçekleştirilmesi hedefleniyor. MC-21'in ilk prototip uçuşu 2017 yılında gerçekleşmişti. Uçağın, eksi 30 °C'ye yakın dış hava sıcaklıklarında çalışabilmesi için Yakutsk'ta test edildiği de biliniyor.

    Milli Sivil Havacılık Güvenlik Programı nedir?

    Milli Sivil Havacılık Güvenlik Programı (MSHGP), Türkiye'de sivil havacılık güvenliğini sağlamak amacıyla alınan tedbirlerin standartlarını belirleyen bir programdır. Programın amacı: Halkın, yolcuların, mürettebatın, yer personelinin, havalimanı bina ve tesislerinin, sivil havacılığa karşı yerde ve havada meydana gelebilecek her türlü yasadışı eylemlere karşı korunması. İlgili kurum ve kuruluşların görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemek ve uygulama esaslarını belirlemek. Kapsamı: Sivil havacılık hizmetlerini yürüten ve güvenliğini sağlamaktan sorumlu tüm kurum ve kuruluşları kapsar. Sivil havacılığa açık havalimanları ve tesisleri ile yerli ve yabancı sivil havacılık işletmelerini içerir. Hazırlanması ve yürütülmesi: Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından hazırlanır ve yürütülür. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM), güvenlik kapsamında gerekli desteği sağlar.

    İstanbul Havalimanı aynı anda kaç uçak iniş kalkış yapabilir?

    2025 yılı itibarıyla İstanbul Havalimanı'nda aynı anda üç uçak, birbirinden bağımsız pistlere iniş veya kalkış yapabilmektedir. Bu imkan, "eş zamanlı üçlü bağımsız pist operasyonu" sayesinde mümkün olmuştur.

    7 Aralık neden havacılık günü?

    7 Aralık, Uluslararası Sivil Havacılık Günü olarak kutlanır. Bu günün kutlanmasının bazı amaçları: Sektördeki küresel iş birliğini vurgulamak. Havacılığın toplumlara olan katkılarını anımsamak. Sürdürülebilir havacılık için farkındalık yaratmak. Her yıl bu özel gün, farklı bir tema çerçevesinde kutlanır.

    Pervaneli uçaklar neden daha iyi?

    Pervaneli uçakların bazı avantajları: Yakıt verimliliği: Pervaneli uçaklar, geleneksel jet motorlu uçaklara kıyasla daha az yakıt tüketir, bu da daha uzun menzil imkanı sunar. Düşük maliyet: Operasyon ve bakım maliyetleri daha düşüktür. Manevra kabiliyeti: Yüksek manevra kabiliyetine sahiptirler. Kısa meydanlara iniş-kalkış: Kısa ve dik yaklaşma açılarına sahip pistlere inip kalkabilirler. Emniyet: Ölümlü kaza oranları jet uçaklarına göre daha düşüktür. Ancak, pervaneli uçakların dezavantajları arasında düşük hız, sınırlı taşıma kapasitesi ve yüksek ses seviyesi bulunur.

    Sivil havacılık ulaştırma işletmeciliği hangi dersler var?

    Sivil hava ulaştırma işletmeciliği bölümünde verilen bazı dersler: Zorunlu dersler: Havaalani Sistemi; Hava Trafik Kontrol Hizmetleri; Hukukun Temel Kavramları; İşletme İlkeleri; Havayolu Pazarlaması; Temel İlk Yardım Bilgisi; Havacılık Terminolojisi; Havacılık Ekonomisi. Seçmeli dersler: Uçak Bilgisi ve Uçuş İlkeleri; Meteoroloji; Haberleşme ve Seyrüsefer Sistemleri; Havayolu İşletmelerinde Finansal Yönetim; İnsan İlişkileri ve İletişim; Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi; Türk Dili. Mesleki İngilizce dersleri: Mesleki İngilizce I ve II; İngilizce III ve IV. Ayrıca, yaz stajı gibi program dışı seçmeli dersler de bulunmaktadır.

    Sivil havacılık hangi bölüm daha iyi?

    Sivil havacılık sektöründe hangi bölümün daha iyi olduğu, kişisel tercihlere ve kariyer hedeflerine bağlıdır. Sivil havacılık kapsamında değerlendirilebilecek bazı bölümler şunlardır: Sivil hava ulaştırma işletmeciliği. Sivil havacılık kabin hizmetleri. Havacılık elektrik ve elektroniği. Havacılık ve uzay mühendisliği. Bölüm tercihi yaparken, üniversitelerin sunduğu olanaklar, akreditasyonlar, akademik kadro ve sektörle olan işbirlikleri gibi faktörler dikkate alınmalıdır.

    Hava Harp Okulu sivil havacılığa geçiş var mı?

    Evet, Hava Harp Okulu mezunları sivil havacılığa geçiş yapabilir. Hava Harp Okulu'nda Havacılık ve Uzay Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Endüstri Mühendisliği bölümlerinde eğitim alan mezunlar, lisans diploması ve subay diploması alarak mezun olurlar. Bu mezunlar, gerekli koşulları sağladıklarında sivil havacılık sektöründe pilot olarak çalışabilirler. Sivil havacılığa geçiş için belirli koşullar ve prosedürler gerekebilir. Daha fazla bilgi için Hava Harp Okulu'nun resmi web sitesi veya ilgili kurumların güncel yönetmelikleri incelenmelidir.

    SHGM KDM ne iş yapar?

    SHGM KDM, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün Kurumsal Dönüşüm Modeli'ni ifade eder. KDM'nin bazı işlevleri: Dijital dönüşüm: Kurumsal düzeyde ve sektörü kapsayacak şekilde yeni bir yapılanma sunar. Sürdürülebilir gelişim: "Türkiye Yüzyılı" hedefi doğrultusunda sivil havacılığın dijital çağa uygun şekilde gelişmesini sağlar. Diğer ülkelere örnek olma: Ulusal ve küresel düzeyde dijital dönüşüm projeleri için örnek teşkil etmeyi amaçlar. KDM-ERP Sertifikasyon Modülü ise hava araçlarının ve parçalarının ulusal ve uluslararası standartlara uygun şekilde sertifikalandırılmasını sağlar.

    ICSA ne iş yapar?

    ICSA'nın (International Council of Securities Associations) yaptığı işler: Uluslararası sermaye piyasasının gelişimini desteklemek. Üyeler arasında bilgi alışverişini teşvik etmek. Diğer ICSA kuruluşlarının yaptığı işler: Uluslararası Sürdürülebilir Havacılık Koalisyonu (ICSA), Birleşmiş Milletler Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) ile iş birliği yaparak havacılık sektörünün çevresel etkisini azaltmak için çalışır. Uluslararası Müşteri Hizmetleri Derneği (ICSA), müşteri hizmetleri sağlayıcılarının profesyonel gelişimini destekler ve üstün müşteri deneyimi sunan kişi ve kuruluşları tanır. IIoT Bileşeni Güvenlik Güvencesi (ICSA), IIoT cihazları ve ağ geçitleri için güvenlik sertifikası programı sunar.