• Buradasın

    2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu, sivil havacılık alanındaki faaliyetlerin ulusal çıkarlar ve uluslararası ilişkiler doğrultusunda düzenlenmesini sağlamak amacıyla 14/10/1983 tarihinde kabul edilmiş bir kanundur 125.
    Kanunun bazı maddeleri:
    • Amaç 135. Sürat ve emniyet faktörlerinin önem taşıdığı sivil havacılık faaliyetlerinin düzenlenmesini sağlar 135.
    • Kapsam 125. Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerinin havacılık faaliyetlerini kapsar 125.
    • Devlet hava araçları 135. Devletin askerlik, güvenlik, gümrük ve orman yangınlarıyla mücadele hizmetlerinde kullandığı hava araçları bu kanunun kapsamı dışındadır 135.
    • Türk hava sahası 135. Türkiye Cumhuriyeti'nin egemenliği altındaki ülke ile Türk karasuları üzerindeki sahayı ifade eder 135.
    • Havaalanı 135. Hava araçlarının kalkış ve inişi için özel olarak hazırlanmış, bakım ve diğer ihtiyaçlarının karşılanabildiği tesisleri bulunan yerleri tanımlar 135.
    Kanunun tamamına mevzuat.gov.tr, mevzuat.tr ve lexpera.com.tr sitelerinden ulaşılabilir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sivil havacılık Kanunu'na göre hangi hava araçları Türk sivil hava aracı sayılır?

    Türk Sivil Havacılık Kanunu'na göre aşağıdaki hava araçları Türk sivil hava aracı sayılır: 1. Devlet hava araçları. 2. Türk uçak siciline kayıtlı hava araçları. 3. Türkiye'nin taraf olduğu anlaşmalar uyarınca Türk hava sahasında uçmalarına müsaade edilen hava araçları.

    Sivil havacılıkta kaç tane otorite var?

    Sivil havacılıkta birkaç ana otorite bulunmaktadır: 1. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO): Birleşmiş Milletler'e bağlı olarak uluslararası sivil havacılığın gelişimini teşvik eder ve standartları belirler. 2. Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı (EASA): Avrupa Birliği'nin sivil havacılıkla ilgili düzenlemelerini yapar ve denetler. 3. Amerika Birleşik Devletleri Federal Havacılık İdaresi (FAA): ABD'de sivil havacılığın düzenlenmesi ve denetlenmesinden sorumludur. 4. Hint Sivil Havacılık Otoritesi (DGCA): Hindistan'da sivil havacılığın düzenlenmesi ve denetlenmesinden sorumludur. Ayrıca, her ülkenin kendi sivil havacılık otoritesi de bulunmaktadır.

    Sivil havacılık ekleri nelerdir?

    Sivil havacılık ekleri, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) tarafından yayımlanan ve sivil havacılığın çeşitli konularını kapsayan dokümanlardır. Bu eklerin bazıları şunlardır: 1. Annex 1 (Ek 1) - Personel Lisansları. 2. Annex 2 (Ek 2) - Hava Kuralları. 3. Annex 3 (Ek 3) - Uluslararası Hava Seyrüseferi için Meteorolojik Hizmetler. 4. Annex 4 (Ek 4) - Havacılık Haritaları. 5. Annex 5 (Ek 5) - Hava ve Yer Operasyonlarında Kullanılan Ölçü Birimleri. 6. Annex 6 (Ek 6) - Hava Araçlarının İşleticiliği (Uçaklar). 7. Annex 7 (Ek 7) - Uçakların Ulusal ve Tescil İşaretleri. 8. Annex 8 (Ek 8) - Uçağın Uçuşa Elverişliliği. 9. Annex 9 (Ek 9) - Kolaylıklar. 10. Annex 10 (Ek 10) - Havacılık Telekomünikasyon - Dijital Veri Haberleşme Sistemleri.

    Genel havacılık ve ticari havacılık arasındaki fark nedir?

    Genel havacılık ve ticari havacılık arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kullanım Amacı: - Ticari havacılık, havayolu şirketleri tarafından işletilen yolcu ve kargo taşımacılığına odaklanır. - Genel havacılık, iş, özel veya eğitim amaçları için kullanılan tüm diğer uçakları içerir. 2. Uçak Filosu: - Ticari havacılık, büyük yolcu uçaklarından küçük özel jetlere kadar geniş bir uçak filosunu kapsar. - Genel havacılık, daha küçük ve çeşitli uçak türlerini içerir. 3. Düzenleme ve Denetim: - Ticari havacılık, ICAO ve alt gruplar tarafından sıkı kurallar ve denetlemelerle yönetilir. - Genel havacılık, genellikle daha az katı düzenlemelere tabidir.

    Türk sivil havacılık kanunu kaç maddeden oluşur?

    Türk Sivil Havacılık Kanunu 149 maddeden oluşmaktadır.

    Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), sivil havacılık faaliyetlerinin düzenlenmesi ve geliştirilmesinden sorumlu bir kurumdur. Görevleri şunlardır: 1. Politika ve Düzenleme: Sivil havacılık faaliyetlerinin kamu yararına, ekonomik ve sosyal gelişmelere uygun olarak düzenlenmesini sağlamak. 2. Güvenlik ve Denetim: Sivil hava araçlarının uçuşa elverişlilik şartlarını tanımlamak, personelin lisanslarını düzenlemek ve denetimleri gerçekleştirmek. 3. Uluslararası İşbirliği: Uluslararası sivil havacılık kural ve standartlarına uyumu takip etmek, ilgili uluslararası kuruluşlara üye olmak. 4. Hava Trafik Yönetimi: Hava meydanlarının teknik niteliklerini belirlemek, hava trafik hizmetlerini düzenlemek ve koordine etmek. 5. Eğitim ve Sertifikasyon: Sivil havacılık eğitim kuruluşlarının kuruluş ve çalışma esaslarını tayin etmek ve denetlemek.

    Sivil havacılık uçuş izni nasıl alınır?

    Sivil havacılık uçuş izni almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gereksinimleri Belirleme: Uçmayı veya inmeyi planladığınız ülkeler için özel gereklilikleri araştırın, yasaklı hava sahası veya özel koşullar olup olmadığını kontrol edin. 2. Başvuru Yapma: Başvurular genellikle Sivil Havacılık Otoritesine (CAA) veya ilgili otoriteye yapılır. 3. Destekleyici Belgeleri Sağlama: Uçak tescil sertifikası, uçuşa elverişlilik sertifikası, sigorta sertifikası, mürettebat lisansları ve tıbbi sertifikalar gibi belgeleri hazırlayın. 4. Ücret Ödeme: Çoğu ülke uçuş ve iniş izinleri için ücret talep etmektedir, ücretler ülkeye, uçak tipine ve uçuş amacına bağlı olarak değişebilir. 5. Onay Bekleme: İşlem süreleri, ülkeye ve talebin karmaşıklığına bağlı olarak birkaç saat ile birkaç gün arasında değişebilir. 6. İzin Belgesini Alma: İzin onaylandıktan sonra, genellikle elektronik bir belge veya e-posta onayı şeklinde düzenlenir.