Öğretmenlerin kayırmacılık algıları yaşlarına göre farklılık göstermektedir. Genç öğretmenler, özellikle 22-30 yaş aralığındaki öğretmenler, planlama, örgütleme, koordinasyon ve değerlendirme boyutlarında kendilerinden daha tecrübeli öğretmenlere göre yöneticilerini daha az kayırmacı algılamaktadır. 23-35 yaş aralığındaki öğretmenlerin kayırmacılık algıları, 46 yaş ve üstündeki öğretmenlere göre daha yüksektir. Bu bulgular, öğretmenlerin ilerleyen meslek hayatlarıyla birlikte şahit oldukları kayırmacı tutum veya olayların algılarındaki olumsuzluğu zamanla artırdığını göstermektedir. Ancak, kayırmacılık algılarının yaş dışında cinsiyet, medeni durum, branş ve görev yapılan ilçe gibi diğer demografik özelliklere göre de farklılık gösterdiği belirtilmiştir.