• Buradasın

    KamuYönetimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SGK Müfettiş Yardımcılığı atamaları nasıl oluyor?

    SGK Müfettiş Yardımcılığı atamaları, aşağıdaki adımlarla gerçekleşir: 1. Sınav Başvurusu: Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonuçlarına göre, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığınca belirlenen puanı alan adaylar, yazılı ve sözlü sınava katılmak üzere başvuruda bulunurlar. 2. Sınav Aşamaları: Sınav, üç aşamalı olarak yapılır: - Yazılı Sınav: Kamu Maliyesi, Maliye Politikası, Vergi Hukuku gibi konulardan oluşur. - Sözlü Sınav: Yazılı sınavda başarılı olan adaylar, sınav kurulu üyelerinin her birinden 100 tam puan üzerinden not alır ve ortalama en az 70 puan alanlar başarılı sayılır. 3. Atama: Yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalaması alınarak belirlenen başarı sırasına göre, boş kadro sayısına göre müfettiş yardımcıları atanır.

    Prof. Yusuf Şahin ne iş yapar?

    Prof. Yusuf Şahin'in yaptığı işler, çalıştığı alana göre değişiklik göstermektedir: 1. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü'nde öğretim üyesidir. 2. Anadolu Üniversitesi: Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi ve Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi (SODİGEM) müdürüdür. 3. Aksaray Üniversitesi: Rektörlük görevini yürütmektedir.

    KTÜ kamu yönetimi okunur mu?

    Evet, Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde kamu yönetimi bölümü okunabilir.

    Kik mevzuatı nedir?

    Kamu İhale Kurumu (KİK) mevzuatı, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve ilgili diğer mevzuattan oluşur. KİK mevzuatının temel ilkeleri şunlardır: - Saydamlık: İhale süreçlerinin kamuoyuna açık ve anlaşılır olması. - Rekabet: İhalelere katılımın teşvik edilmesi ve en uygun teklifin alınması. - Eşit Muamele: Tüm isteklilere eşit ve adil davranılması. - Güvenirlik: İhale süreçlerinin öngörülebilir ve tutarlı olması. KİK'in görev ve yetkileri arasında ise ihalelerle ilgili şikayetleri incelemek, ihale mevzuatını hazırlamak ve geliştirmek, eğitim ve bilgilendirme faaliyetleri düzenlemek gibi konular yer alır.

    Kamu görevlileri etik davranış ilkeleri ile başvuru usul ve esasları hakkında yönetmelik nedir?

    Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, kamuda etik kültürünü yerleştirmek ve kamu görevlilerinin görevlerini yerine getirirken uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Yönetmeliğin bazı ana maddeleri: Etik davranış ilkeleri: Kamu görevlileri, adalet, dürüstlük, saydamlık ve tarafsızlık ilkelerine uygun davranmalıdır. Kapsam: Genel bütçeye dahil daireler, kamu iktisadi teşebbüsleri, mahalli idareler ve üniversitelerde çalışan tüm personeli kapsar. Hediye yasağı: Kamu görevlileri, görevleriyle ilgili hiçbir hediye veya menfaat kabul edemezler. Bilgi verme yükümlülüğü: Kamu görevlileri, halkın bilgi edinme hakkını kullanmasına yardımcı olmalı ve gerekli bilgileri vermelidir. Başvuru usulleri: Etik ilkelere aykırı davranış iddiaları, yazılı dilekçe, elektronik posta veya sözlü başvuru yoluyla ilgili makamlara iletilebilir. Yönetmelik, 13 Nisan 2005 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Kefalete bağlı memur ve müstahdemler kimlerdir?

    Kefalete bağlı memur ve müstahdemler, 2489 sayılı Kefalet Kanunu'na göre, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde yer alan kamu idareleri ile bu idarelere bağlı döner sermayeli kuruluşlarda para, menkul kıymet ve ayniyatı alıp veren ve elinde tutan personeldir. Bu personel arasında memurlar, sözleşmeli personel ve işçiler (geçici işçiler hariç) bulunmaktadır.

    Özel bütce kapsamındaki idareler kimlerdir?

    Özel bütçe kapsamındaki idareler, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre şunlardır: 1. Yükseköğretim Kurulu, üniversiteler ve yüksek teknoloji enstitüleri. 2. Savunma Sanayi Başkanlığı. 3. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ve bağlı kuruluşları. 4. TÜBİTAK, Türk Dil Kurumu, Türk Tarih Kurumu. 5. Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü. 6. Orman Genel Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü. 7. Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü. 8. Türk Akreditasyon Kurumu, Türk Standartları Enstitüsü, Türk Patent ve Marka Kurumu. 9. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı. 10. Kamu Denetçiliği Kurumu. Bu liste, özel bütçe kapsamındaki tüm idareleri içermemektedir.

    Kamu zararı nasıl hesaplanır?

    Kamu zararı, kamu görevlilerinin kasıt, kusur veya ihmallerinden kaynaklanan mevzuata aykırı karar, işlem veya eylemleri sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden olunması olarak hesaplanır. Hesaplamada dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: - İş, mal veya hizmet karşılığı olarak belirlenen tutardan fazla ödeme yapılması. - Transfer niteliğindeki giderlerde, fazla veya yersiz ödemede bulunulması. - İdare gelirlerinin tarh, tahakkuk veya tahsil işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması. - Mevzuatında öngörülmediği halde ödeme yapılması. Hesaplama yöntemleri ise şu şekildedir: - Kontrol, denetim veya inceleme. - Sayıştay tarafından kesin hükme bağlama. - Yargılama sonucu tespit edilen zararlar, ilgili mevzuatına göre faiziyle birlikte tahsil edilir.

    Taşınır mal yönetmeliği ile ilgili tüm sorular nelerdir?

    Taşınır Mal Yönetmeliği ile ilgili bazı sorular ve cevapları: 1. Yönetmeliğin kapsamı nedir? - Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri ve bunlara ait taşınır malları kapsar. 2. Taşınırların kaydı nasıl yapılır? - Taşınırlar, edinme şekline bakılmaksızın kamu idaresince kullanılmak üzere teslim alındığında giriş kaydı yapılır. 3. Kayıt zamanı ve değeri nasıl belirlenir? - Taşınırlar, tüketime verildiğinde, satıldığında, bağışlandığında veya yardım yapıldığında, kullanılamaz hale geldiğinde, hurdaya ayrıldığında veya yok olma hallerinde çıkış kaydı yapılır. 4. Dayanıklı taşınırların numaralanması nasıl yapılır? - Giriş kaydı yapılan dayanıklı taşınırlara, taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi tarafından bir sicil numarası verilir ve bu numara taşınırın üzerinde kalıcı olacak şekilde belirtilir. 5. Taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinin sorumlulukları nelerdir? - Bu yetkililer, ambar sayımını yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları bildirmek ve kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlik nedeniyle meydana gelen kayıp ve noksanlıklardan sorumludur.

    Cumhurbaşkanlığı genelgeleri nasıl uygulanır?

    Cumhurbaşkanlığı genelgeleri, kamu kurum ve kuruluşlarının uyması gereken tasarruf tedbirleri ve diğer düzenlemeleri içerir. Bu genelgelerin uygulanması şu şekilde gerçekleşir: 1. Takip ve Denetim: Genelgelerin uygulanmasının takibi ve denetimi, ilgili yöneticiler tarafından yapılır. 2. Veri Girişi: Kamu kurumları, genelgede belirtilen tasarruf tedbirlerine ilişkin veri ve raporları, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından geliştirilen "Tasarruf Tedbirleri Bilgi Sistemi"ne girer. 3. Yaptırımlar: Genelge hükümlerine aykırı iş ve işlemler tespit edildiğinde, gerekli yaptırımlar uygulanır. Bu yaptırımlar, Cumhurbaşkanlığı ve ilgili idareler tarafından belirlenir.

    III derece II sınıf müfettiş ne iş yapar?

    III. derece II. sınıf müfettiş, bağlı olduğu kurumun hizmetlerini inceleyerek denetleyen ve aşağıdaki görevleri yerine getiren bir memurdur: Merkez ve taşra birimlerinin iş ve işlemlerini, personelin hal ve hareketlerini kanun, tüzük, yönetmelik ve talimatlara göre kontrol etmek; Görev emri gereğince personel hakkında soruşturma yapmak; Yolsuzluk ve usulsüzlük durumlarında kendiliğinden soruşturma başlatmak; Teftiş, inceleme ve soruşturma sonuçlarını rapor haline getirip üst amire sunmak; İşlerin daha verimli yürütülmesi için alınması gereken tedbirleri belirlemek; Diğer resmi ve özel işyerleriyle ilgili evrak ve belgelerin doğruluğunu incelemek. Müfettişler, ayrıca seyahat ederek farklı ortamlarda da çalışma yapabilirler.

    Kayseri Tapu ve Kadastro Bölge Müdürü Mustafa Çetinkaya kimdir?

    Mustafa Çetinkaya, Kayseri Tapu ve Kadastro XI. Bölge Müdürü olarak görev yapmaktadır.

    TTBS vergisel boyutu nedir?

    TTBS (Tasarruf Tedbirleri Bilgi Sistemi) ve vergisel boyutu doğrudan ilişkili değildir. TTBS, kamu idarelerinin tasarruf sağlayıcı faaliyetlerini izlemek ve değerlendirmek amacıyla Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından geliştirilen bir sistemdir. Vergisel boyut ise, genellikle IATA'nın TTBS (Ticket Tax Box Service) adlı sistemiyle ilişkilidir. Bu sistem, havayolu şirketleri ve diğer hizmet sağlayıcıların yolcu bileti vergileri, ücretleri ve diğer ilgili verileri takip etmelerini sağlar.

    Zonguldak Orman Bölge Müdürü Faruk Bayraktaroğlu kimdir?

    Faruk Bayraktaroğlu, 30 Ekim 2020 - 27 Ocak 2025 tarihleri arasında Zonguldak Orman Bölge Müdürü olarak görev yapmıştır. Özgeçmişi: - Posof Lisesi mezunudur. - Üniversite eğitimini Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde tamamlamıştır. - Daha önce Bursa ve Erzurum Orman Bölge Müdürlüklerinde de görev almıştır.

    Diaraydir ne iş yapar?

    Defterdar, genellikle bir devletin mali işlerinden sorumlu üst düzey bir kamu görevlisidir. Görevleri arasında: Vergi tahsilatı: Vergi gelirlerinin düzenli bir şekilde toplanmasını sağlamak. Mali yönetim: Mali kaynakların etkili bir şekilde kullanılması ve mali yönetim işlevlerini yerine getirmek. Bütçe planlaması: Performans esaslı bütçe denetimleri yapmak. Harcama kontrolü: İl genelindeki gelir ve gider istatistiklerini analiz etmek ve mali işlemlerin yasa ve mevzuatlara uygunluğunu denetlemek. Atama ve sicil işlemleri: Mal müdürlüklerine gerekli atamaları gerçekleştirmek ve memurların sicil işlemlerini kontrol etmek.

    Türkiye'de planlama ve kalkınma arasındaki ilişki nedir?

    Türkiye'de planlama ve kalkınma arasındaki ilişki, kalkınma planlarının ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda gelişme ve kalkınmayı sağlamak amacıyla hazırlanması temelinde kurulur. Ana noktalar: - Planlama, belirli bir dönemde ulaşılması istenen hedeflere ulaşmak için kaynakların yönetilmesi sürecidir. - Kalkınma planları, uzun vadeli hedeflere yönelir ve idarenin belirli prensiplere göre hareket etmesini gerektirir. - Planların hazırlanması, Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonunda görüşülür ve ardından genel kurulda yasalaştırılır. - Son dönemde, kalkınma planlarında stratejik planlama niteliğinin artırılmasına ve ekonominin rekabet gücünün geliştirilmesine önem verilmektedir.

    Kaymakamlık sınavında hangi kitapçık daha zor?

    Kaymakamlık sınavında Alan Bilgisi Testi daha zor olarak değerlendirilmektedir.

    Yıl sonu itibariyle en son düzenlenen TİF sıra numarasını gösterir tutanak nedir?

    Yıl sonu itibariyle en son düzenlenen TİF sıra numarasını gösterir tutanak, taşınır yıl sonu işlemlerinde hazırlanması gereken belgelerden biridir. Bu tutanak, Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi (TKYS) üzerinden https://www.kbs.gov.tr adresinde yer alan "Sayım ve Yıl Sonu İşlemleri Uygulama Kılavuzu"na göre düzenlenir.

    2007 ve 2008 yönetmelik farkı nedir?

    2007 ve 2008 yönetmelikleri arasındaki bazı farklar şunlardır: 1. Atama Sistemi: 2007 yönetmeliğinde, kamu yararı ve hizmet gerekleri birlikte değerlendirilerek yöneticilik görevlerine atama yapılırken, 2008 yönetmeliğinde yönetici değerlendirme formundaki puan üstünlüğüne göre atama yapılması yoluna gidilmiştir. 2. Sınav ve Yetiştirme Sistemi: 2007 yönetmeliğinde iki aşamalı yetiştirme sistemi ve sınavla yönetici seçimi yönetmelik hükümleri dışında bırakılmışken, 2008 yönetmeliğinde bu sistem tamamen uygulamadan kaldırılmıştır. 3. Öğretmenlik Hizmet Süresi: 2007 ve 2008 yönetmeliklerinde öğretmenlikte adaylığın kaldırılmış olması yeterli görülmüş, hizmet süresi en az üç yıl olarak sınırlandırılmıştır. 4. Eklenen Şartlar: 2008 yönetmeliğinde, halk eğitim merkezleri, turizm eğitim merkezleri, rehberlik araştırma merkezleri, fen ve anadolu liseleri ile meslek okullarına yönetici atamada aranacak şartlara yer verilmiştir.

    Kamu Yönetiminde kaç ders var?

    Kamu Yönetimi bölümünde 4 yıllık eğitim süresi boyunca aşağıdaki gibi temel dersler verilmektedir: Davranış Bilimleri; Borçlar Hukuku; Anayasa Hukuku; Yönetim Bilimi; İdare Hukuku; Kamu Personel Hukuku; Siyasi Tarih; İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri; Türk Siyasal Hayatı; Örgütsel Davranış. Ayrıca, bu derslere ek olarak seçmeli dersler de sunulmaktadır.