Özel gereksinimli çocuklar, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyde anlamlı farklılıklar gösteren çocuklardır. Özel gereksinimli çocuklar, yetersizlik alanlarına göre şu şekilde sınıflandırılır: Otizm: Sosyal etkileşim, sözel ve sözel olmayan iletişim, ilgi ve etkinliklerdeki sınırlılıkları nedeniyle özel eğitim hizmetine ihtiyacı olan birey. Zihinsel yetersizlik: Sosyal, pratik uyum, öz bakım ve kavramsal becerilerinde eksiklik yaşayan kişiler. Bedensel yetersizlik: Kas, iskelet ve sinir sistemindeki bozukluklar nedeniyle özel eğitim hizmetine ihtiyacı olan birey. Görme veya işitme yetersizliği: Görme ve işitme duyusunu kısmen veya tamamen kaybeden bireylerin yaşamının olumsuz etkilenmesi. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu: Aşırı hareketlilik veya dürtüsellik gibi özelliklerin belirgin olduğu bireyler. Üstün veya özel yetenek: Zekâ, yaratıcılık, sanat veya liderlik gibi çeşitli alanlarda yüksek performans gösteren bireyler.