• Buradasın

    Kamuİhale

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu ihale kanunu 3 istisna maddesi nedir?

    Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesi kapsamındaki istisnalar şunlardır: 1. Tarım ve Hayvancılık Ürünleri: Kanun kapsamına giren kuruluşların, kuruluş amacı veya mevzuatı gereği doğrudan üreticilerden veya ortaklarından yaptıkları tarım ve hayvancılıkla ilgili ürün alımları. 2. Savunma, Güvenlik ve İstihbarat: Savunma, güvenlik veya istihbarat alanları ile ilişkili olan ve gizlilik içinde yürütülmesi gereken mal ve hizmet alımları ile yapım işleri. 3. Dış Finansman Projeleri: Uluslararası anlaşmalar gereğince sağlanan dış finansman ile yaptırılacak olan ve finansman anlaşmasında farklı ihale usul ve esaslarının uygulanacağı belirtilen mal veya hizmet alımları ile yapım işleri.

    Kamu ihale itirazen şikayeti kim yapar?

    Kamu ihale itirazen şikayetini, ihale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına uğradığını iddia eden aday, istekli veya istekli olabilecekler yapar.

    İkkk ne zaman kuruldu?

    Kamu İhale Kurumu (KİK), 22 Ocak 2002 tarihinde kurulmuştur.

    Benzer iş tebliği nedir?

    Benzer İş Tebliği, 4734 sayılı Kanun kapsamında ihale edilen yapım işleri ihalelerinde, işin niteliğine uygun ve rekabeti sağlayacak şekilde benzer işlerin belirlenmesi amacıyla Kamu İhale Kurumu tarafından hazırlanan tebliğdir. Bu tebliğde, yapım işlerinde beş ana başlık altında (altyapı işleri, üstyapı (bina) işleri, sıhhi tesisat ve mekanik tesisat işleri, elektrik işleri, elektronik ve iletişim işleri) çeşitli yapım işlerinden oluşan gruplar yer almaktadır.

    22/d ve 22c farkı nedir?

    22/d ve 22/c maddeleri, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nda yer alan doğrudan temin alım türlerinden farklıdır. 22/d maddesi, büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idarelerin 35.037 TL, diğer idarelerin ise 11.674 TL'yi aşmayan ihtiyaçları ile temsil ağırlama faaliyetleri kapsamında yapılacak konaklama, seyahat ve iaşeye ilişkin alımları kapsar. 22/c maddesi ise mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve hizmetlerin, asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden alınmasını ifade eder.

    Kamu ihalelerinde vergi borcu nasıl hesaplanır?

    Kamu ihalelerinde vergi borcu hesaplaması, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesinin dördüncü fıkrasının (d) bendine göre yapılır. Buna göre, isteklinin vergi borcu olup olmadığını belirlemek için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Vergi Türünün Belirlenmesi: Yıllık gelir vergisi, yıllık kurumlar vergisi, katma değer vergisi, özel tüketim vergisi, özel iletişim vergisi, banka ve sigorta muameleleri vergileri gibi vergi türleri dikkate alınır. 2. Vergi Matrahının Hesaplanması: İlgili vergi matrahı belirlenir. 3. Vergi Oranının Uygulanması: Vergi oranı, vergi matrahına uygulanır. 4. Kesinleşmiş Borç: Vergi borcunun 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde kesinleşmiş olması gerekir. Ayrıca, toplam vergi borcu tutarının 5.000 TL'yi aşması durumunda, isteklinin vergi borcu olduğu kabul edilir.

    21-f pazarlık usulü ihale limiti nasıl hesaplanır?

    21-f pazarlık usulü ihale limiti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre 2.076.108 TL olarak belirlenmiştir.

    Geçici garanti mektubu hangi kanuna tabidir?

    Geçici garanti mektubu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümlerine tabidir.

    Rekabet ilkesi hangi ilkelerle ilişkilidir?

    Rekabet ilkesi, kamu ihale hukukunda aşağıdaki ilkelerle ilişkilidir: 1. Eşitlik İlkesi: Rekabet ilkesi, tüm isteklilerin ihalede aynı haklara sahip olmasını gerektirir. 2. Kaynakların Verimli Kullanılması İlkesi: Rekabet, kamu kaynaklarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlar. 3. Saydamlık İlkesi: İhale ilanlarının herkese duyurulması ve teklif seçiminde objektif kriterlerin dikkate alınması rekabet ortamını destekler.

    Oskabulut nedir?

    OskaBulut, Oska Yazılım'ın 35 yıllık tecrübesi sonucu ortaya çıkan, yaklaşık maliyet ve hakediş hesaplaması için geliştirilen web tabanlı bir uygulamadır. Özellikleri: - 4734 sayılı kanuna uygun olarak dosyaların webden düzenlenmesi, izlenmesi ve kontrolü. - Standart formlar ve devlet harcama belgeleri yönetmeliğine uygun çıktı alma. - Hakediş ilerleme yüzdelerini takip etme. - Kuruşu kuruşuna fiyat farkı hesaplama. - İş artışı ve eksilişi düzenleme. Kimler için uygundur: 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamına giren tüm kurumlar ve bunlara iş yapan yükleniciler içindir.

    21 F ve 22 D eşik değeri nedir?

    21/f ve 22/d eşik değerleri, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nda belirtilen ve kamu ihalelerinde uygulanan limitlerdir. 21/f eşik değeri, pazarlık usulü ihaleler için belirlenen limit olup, 2025 yılı için 2.668.214 TL olarak güncellenmiştir. 22/d eşik değeri ise doğrudan temin limiti olup, büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idareler için 800.366 TL, diğer idareler için ise 266.618 TL olarak belirlenmiştir.

    EKAP güncelleme ne zaman yapılır?

    EKAP'ta güncelleme işlemleri aşağıdaki zaman dilimlerinde yapılır: 1. İhale tarihinden önce: Yaklaşık maliyet ve ihale onay belgesi gibi işlemler EKAP üzerinden ihale tarihinden önce tamamlanır. 2. Tekliflerin değerlendirilmesi sırasında: Tekliflerin açılması ve ilk oturumun kapatılmasından sonra, ihale komisyonu tekliflerin değerlendirmesine EKAP üzerinde başlar ve bu süreç birden fazla oturumda yapılabilir. 3. Sözleşme aşamasında: Sözleşmeye davet edilen istekli, davet yazısının tebliğ tarihini izleyen 10 gün içinde belgeleri EKAP üzerinden e-imza ile imzalar.

    Hizmet işleri genel şartnamesi nedir?

    Hizmet İşleri Genel Şartnamesi, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununa göre sözleşmeye bağlanan hizmet işlerinin yürütülmesinde uygulanacak genel esas ve usulleri belirleyen şartnamedir. Bu şartname, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin eki olarak yer almaktadır.

    4734 sayılı kanun 13 madde nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 13. maddesi, ihale ilan süreleri ve kuralları ile ön ilanı düzenler: Bu maddeye göre, bütün isteklilere tekliflerini hazırlayabilmeleri için yeterli süre tanımak suretiyle: 1. Yaklaşık maliyeti eşik değerlere eşit veya bu değerleri aşan ihalelerden: - Açık ihale usulü ile yapılacak olanların ilanları, ihale tarihinden en az kırk gün önce yapılır. - Belli istekliler arasında ihale usulü ile yapılacak olanların ön yeterlik ilanları, son başvuru tarihinden en az ondört gün önce yapılır. - Pazarlık usulü ile yapılacak olanların ilanları, ihale tarihinden en az yirmibeş gün önce yapılır. Ayrıca, bu maddede belirtilen diğer ihale ilan süreleri de yer alır.

    21-f pazarlık usulü ile yapılan ihalelerde en az kaç istekli davet edilmelidir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 21. maddesinin (f) bendine göre yapılan pazarlık usulü ihalelerde en az üç istekli davet edilmelidir.

    4735 sayılı kanunun 25 maddesi nedir?

    4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun 25. maddesi, sözleşmenin uygulanması sırasında yasak olan fiil ve davranışları belirler: Bu maddeye göre yasak olan davranışlar şunlardır: 1. Sözleşmeye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek (hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet). 2. Sahte belge düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek. 3. Hileli malzeme, araç veya usuller kullanmak, fen ve sanat kurallarına aykırı, eksik, hatalı veya kusurlu imalat yapmak. 4. Taahhüdünü yerine getirirken idareye zarar vermek. 5. Bilgi ve deneyimini idarenin zararına kullanmak veya 29. madde hükümlerine aykırı hareket etmek. 6. Mücbir sebepler dışında, ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak taahhüdünü yerine getirmemek. 7. Sözleşmenin 16. madde hükmüne aykırı olarak devredilmesi veya devir alınması.

    Yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup kamu ihale kurumu tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yerli istekliler lehine %15 oranında fiyat avantajı uygulanacaktır ne demek?

    "Yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup, kamu ihale kurumu tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yerli istekliler lehine %15 oranında fiyat avantajı uygulanacaktır" ifadesi, yaklaşık maliyeti eşik değerin üzerinde olan hizmet alımı ve yapım işi ihalelerinde aşağıdaki düzenlemeleri ifade edebilir: 1. İhaleye katılım: İhaleye yeterlik kriterlerini taşıyan yerli ve yabancı tüm istekliler katılabilir. 2. Fiyat avantajı: Yerli istekliler lehine %15 oranına kadar fiyat avantajı sağlanabilir. 3. Uygulama esasları: Fiyat avantajı oranı ve diğer detaylar, ihale dokümanında ve idari şartnamede belirtilmelidir.

    Kamu ihaleleri neden iptal edilir?

    Kamu ihaleleri çeşitli nedenlerle iptal edilebilir: 1. İhale Saatinden Önce İptal: İdarenin gerekli görmesi veya ihale dokümanında ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların tespit edilmesi durumunda ihale saatinden önce iptal edilebilir. 2. Bütün Tekliflerin Reddedilmesi: İhale komisyonu kararı üzerine idare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. 3. Tasarruf Tedbirleri: 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi'ne aykırı olan ihaleler iptal edilebilir. 4. Hukuka Aykırılıklar: İhale sürecindeki hukuka aykırı işlemler veya eylemler, ihale katılımcılarının mevzuata uygun davranmaması gibi durumlar da ihalenin iptaline yol açabilir. 5. İdari Başvurular: İhaleye yönelik şikayet ve itirazen şikayet başvuruları üzerine, ihale sürecinin devam etmesine engel oluşturacak bir hukuka aykırılığın tespiti halinde idare veya Kamu İhale Kurumu tarafından ihale iptal edilebilir.

    Yaklaşık maliyete kar eklenir mi?

    Evet, yaklaşık maliyete kar eklenir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre, yaklaşık maliyetin hesaplanmasına %25 yüklenici kar ve genel giderler karşılığı eklenir.

    Vizyonder ne iş yapar?

    Vizyonder, kamu kurumları ve özel sektör firmalarına çeşitli hizmetler sunan bir eğitim ve danışmanlık derneğidir. Vizyonder'in yaptığı işler arasında: - Kamu ihale danışmanlığı: Firmaların kamu ihalelerine katılım süreçlerini yönetmek, EKAP kaydı, ihale dosyası hazırlığı ve şartname uyumu konularında uzman desteği sağlamak. - Eğitim hizmetleri: Mevzuatlar, insan kaynakları, kişisel ve yönetsel gelişim alanlarında hizmet içi eğitimler vermek. - Yurtdışı tetkik gezileri ve seminerler: Kurumların yurt dışındaki çalışmaları takip etmeleri ve yerinde görebilmeleri için organizasyonlar düzenlemek. - Psikolojik danışmanlık: Kurumsal psikolojik danışmanlık hizmeti sunarak, çalışanların verimliliğini ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik destek sağlamak.