• Buradasın

    KamuHizmetleri

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KBS ek ders nasıl hesaplanır?

    KBS'de (Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi) ek ders hesaplamak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Hesaplama Seçimi: "Hesaplama Seç" butonuna tıklanır. 2. Dönem Aralığı Belirleme: Ek ders hesaplamasında esas alınacak aylık katsayı belirlenir. 3. Yeni Hesaplamaya Başlama: "Yeni Hesaplamaya Başla" butonuna basılır, bu işlemle ek ders bordro numarası sistem tarafından otomatik oluşturulur. 4. Tarih Aralığı Seçimi: Ek ders hesaplaması yapılacak döneme ilişkin tarih aralığı, başlangıç ve bitiş tarihleri belirlenir. 5. Veri Girişi: Ek ders hesaplaması yapılacak döneme ait veriler girilir. 6. Onay: Bordro hesaplandıktan sonra onay işlemi yapılır. Ek ders hesaplamasında, haftalık ders bütünlüğü esas alınır ve artık günler bir sonraki ayın ilk haftası ile birleştirilir. Daha detaylı bilgi ve destek için üniversitelerin muhasebe birimleriyle iletişime geçilmesi önerilir.

    E-devletten ÇKS kaydı nasıl yapılır?

    E-devlet üzerinden ÇKS (Çiftçi Kayıt Sistemi) kaydı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet Kapısı'na kimlik bilgileri ve şifre ile giriş yapılır. 2. Arama kısmına "ÇKS" yazılır. 3. "Çiftçi Kayıt Sistemi Kayıt Yenileme Başvurusu (Gerçek Kişi/Tüzel Kişi)" hizmeti seçilir. 4. İlk başvuru için "Yeni Başvuru" butonuna tıklanır. 5. Aydınlatma metni okunup onaylandıktan sonra "Devam Et" butonuna tıklanır. 6. ÇKS sistemindeki kayıtlı bilgiler görüntülenir ve iletişim bilgileri kontrol edilir. 7. İhtiyaç halinde bu ekran güncellenir. 8. Çiftçinin en güncel ÇKS kaydındaki arazi bilgileri görüntülenir ve gerekirse ürün bilgileri "Ürün Bilgisi Değiştir" butonu ile güncellenir. 9. Son ekranda başvuruya ait tüm bilgiler görüntülenir. 10. Başvuruya ait ilk destek ödemesinden mahsup edilecek başvuru ücreti görüntülenerek onaylanır ve başvuru tamamlanır. 11. Tamamlanan başvuruları görüntülemek için "Başvuru Listesi" butonuna tıklanır. 12. Başvuruların listelendiği ekrandaki "Başvuru Durumu" sütununda başvurunun durumu görüntülenebilir. Daha önce başvurusu bulunanlardan istenen belgeler arasında çiftçi kayıt formu, çiftçi kayıt sistemi başvuru dilekçesi, çiftçi belgesi örneği ve önceki dönemlerde beyan edilen hisselerde değişiklik olduysa bunu gösterir onaylı tapu fotokopileri bulunur. e-Devlet üzerinden alınacak ÇKS belgelerinden ücret talep edilmez. ÇKS kaydı için e-Devlet dışında il ve ilçe müdürlüklerine başvuru yapma seçeneği de bulunmaktadır.

    Ön bildirim belgesi nereden alınır?

    Ön bildirim belgesi farklı bağlamlarda farklı yerlerden alınabilir. Askerlik şubesi: Askeri hastanelerde yapılan muayene ve heyet görüşmesinden sonra, askere gidemez raporu için ön bildirim belgesi verilir. e-Devlet Kapısı: Gümrük kontrolü için gerekli belge başvuruları ve başvuruların takibi, Ticaret Bakanlığı işbirliği ile tek pencere hizmeti üzerinden e-Devlet Kapısı'nda yapılabilir. Belgenin nereden alınması gerektiği, belgenin türüne ve kullanım amacına bağlı olarak değişebilir.

    Tek pencere sistemi nedir?

    Tek Pencere Sistemi (TPS), ithalat, ihracat ve transit işlemlerinde gerekli olan belgelerin tek bir noktadan temin edilmesini ve gümrük işlemlerinin tek bir başvuru üzerinden yürütülmesini sağlayan elektronik bir platformdur. Bu sistem sayesinde: Bürokrasi azalır ve ticaret kolaylaşır. Kontrollerin etkinliği artar. Zaman ve maliyet tasarrufu sağlanır. Hata payı düşer. Güvenlik artar. Türkiye'de Tek Pencere Sistemi, 20 Mart 2012 tarihli ve 28239 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Gümrük Hizmetlerinde Tek Pencere Sistemi" konulu 2012/6 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile yürürlüğe girmiştir.

    İBB Çözüm Merkezi kaç günde sonuçlanır?

    İBB Çözüm Merkezi'nde (ALO 153) yapılan başvuruların sonuçlanma süresi, başvurunun türüne göre değişiklik göstermektedir: Bilgi istemi başvuruları: Genellikle başvuru günü içerisinde yanıtlanır. Şikâyet başvuruları: Ortalama 4,2 gün içinde sonuçlanır. Talep başvuruları: Ortalama 6,3 gün içinde sonuçlanır. Acil başvurular için 7 gün 24 saat aktif olan ALO 153 Çağrı Merkezi aranabilir.

    Lihkabı kimler yapabilir?

    Lihkab (Lisanslı Harita Kadastro Bürosu) lisansını ve dolayısıyla bu büroyu, aşağıdaki özelliklere sahip kişiler yapabilir: 65 yaşını doldurmamış olmak; Kamu veya özel sektörde harita ve kadastro mühendisi olarak en az on yıl çalışmış olmak; Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak; Kamu haklarından mahrum bulunmamak; Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak; Devlet memurluğundan çıkarılma cezası almamış olmak; Türk Ceza Kanunu'nun 53. maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile, belirli suçlardan hapis cezası almamış olmak; Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası'na (HKMO) kayıtlı bulunmak; Sınavda başarılı olmak. Ayrıca, Lihkab bürolarına taşınmazın sahibi olan gerçek kişiler veya noter onaylı vekaletname ile yetkilendirilmiş vekiller başvuru yapabilir.

    En yakın sağlık ocağı nasıl bulunur?

    En yakın sağlık ocağını bulmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Nerede360. e-Devlet. bulurum.com. Ayrıca, İstanbul'da aile sağlığı merkezlerini sorgulamak için istanbulism.saglik.gov.tr adresindeki "Aile Sağlığı Merkezleri" sayfası da kullanılabilir.

    Kosgebe telefonla randevu nasıl alınır?

    KOSGEB'e telefonla randevu almak için 0 312 595 28 00 numaralı telefon üzerinden iletişime geçebilirsiniz. Randevu almak için KOSGEB'in resmi web sitesi olan kosgeb.gov.tr üzerinden de başvuru yapabilirsiniz.

    Muhtarlığa gelen talepler nereye gönderilir?

    Muhtarlığa gelen talepler, Muhtar Bilgi Sistemi (MBS) üzerinden işlenir. Bu talepler, muhtar tarafından MBS'ye iletildikten sonra: Konusuna göre sistem üzerinden valilik ve belediyelere iletilir. Resmi yazı ile dış kurumlara aktarılır. Ayrıca, e-İçişleri Sistemi üzerinden gelen muhtar dilekçeleri de MBS'ye yönlendirilir. Taleplerin ilgili birimlerce 15 gün içinde gereğinin yapılarak MBS'ye aktarılması ve işlemlerin takibi yapılır.

    UYAP'ta vatandaş olarak neler yapılabilir?

    UYAP (Ulusal Yargı Ağı Projesi) Vatandaş Portalı'nda vatandaşlar aşağıdaki işlemleri gerçekleştirebilir: Dava dosyası sorgulama. İcra dosyası ve takip sorgulama. Elektronik tebligat (e-tebligat) görüntüleme. Mahkeme kararı ve duruşma tarihi öğrenme. Harç ve masraf ödeme. Tapu ve nüfus kayıt bilgisi sorgulama. Belgelerin görüntülenmesi ve indirilmesi. Avukat atama ve vekaletname gönderme. Bilgi edinme başvuruları. Başvuru ve talep işlemleri. Dosya arşivi ve tarihçesi. İstatistik ve analiz raporları.

    Milli saraylar işçi alımı sonuçları nasıl öğrenilir?

    Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı'nın işçi alımı sonuçlarını öğrenmek için iki yöntem kullanılabilir: 1. Kariyer Kapısı (isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr). 2. millisaraylar.gov.tr.

    İhale arama nasıl yapılır?

    İhale aramak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Online ihale portalları. Resmi kurum siteleri. Arama filtreleri. Bildirim sistemleri. Özel ihale arama şirketleri. İhale araması yaparken tarih aralığı, ihale tipi, ihale konusu, ihale bedeli aralığı gibi kriterler kullanılabilir. İhale arama ve başvuru süreçleri hakkında daha fazla bilgi almak için Kamu İhale Kurumu (KİK), Resmi Gazete ve ilgili bakanlık veya kurumların resmi web siteleri ziyaret edilebilir.

    E-devletten doğalgaz aboneliği kaç günde açılır?

    E-devlet üzerinden yapılan doğalgaz aboneliği başvurusu sonrasında, doğalgazın açılma süresi 1 ila 5 iş günü arasında değişmektedir. Sürecin hızlı ilerlemesi için başvuru sırasında belgelerin eksiksiz sunulması ve abonelik ücretinin ödenmesi önemlidir.

    36 yaş memur olabilir mi?

    36 yaşındaki bir kişi, memur olabilir. Memur olma yaş sınırı, memurun görev yapacağı kuruma ve girdiği KPSS grubuna göre değişiklik gösterir: KPSS A Grubu: Bu grupta sınava girecek adayların 35 yaşını doldurmamış olmaları gerekmektedir. KPSS B Grubu: Bu grupta yaş sınırı bulunmamaktadır, ancak adayların 18 yaşını doldurmuş olmaları gerekir.

    İSG katip e-devletten nasıl bakılır?

    İSG Katip sistemine e-devlet üzerinden bakmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. E-devlet şifresi edinme. 2. E-devlet portalına giriş. 3. İSG Katip uygulamasını bulma. 4. İSG Katip sistemine giriş. Sisteme giriş yaptıktan sonra, sol taraftaki menüden "Hizmet Alan İşyeri Modülü" seçilir. İSG Katip sistemi, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin elektronik ortamda takip edilmesi ve yönetilmesi için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından geliştirilen bir yazılımdır.

    7225 ve 7302 aynı mı?

    Hayır, 7225 ve 7302 nitelik kodları aynı değildir. 7225 nitelik kodu, "güvenlik tahkikatının olumlu sonuçlanması" anlamına gelir ve kamu kurum ve kuruluşlarında güvenlik soruşturması geçirmiş olmayı ifade eder. 7302 nitelik kodu ise "şoför" kadroları için kullanılır ve bu kadrolara başvuruda bulunacak adayların ehliyet sınıfına göre tercih yapmalarını gerektirir.

    Uyumayan kütüphane rezervasyon nasıl yapılır Yıldırım?

    Yıldırım'daki Uyumayan Kütüphane'ye (Mümine Şeremet Uyumayan Kütüphanesi) rezervasyon yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Ön kayıt oluşturma: kutuphane.yildirim.bel.tr adresine tıklayarak ön kayıt yapılabilir. 2. Üyelik aktifleştirme: Üye olunduktan sonra, T.C. kimlik kartı ile kütüphane bankosunda üyelik aktifleştirilmelidir. 3. Rezervasyon yapma: - Ekranın sol kısmındaki "<" sekmesinden kütüphane, salon ve rezervasyon saat aralığı seçilmelidir. - Rezervasyon, SMS ile gelen QR kod veya kimliğin arka yüzünde bulunan barkod okutularak başlatılmalıdır. - Rezervasyonun saatinde aktifleştirilmesi gerekmektedir; aksi takdirde 1 saat sonra iptal olur. 4. Rezervasyon sorgulama ve iptal: 444 1 602 veya 3600 numaralı telefon aranarak rezervasyon sorgulaması ve iptali yapılabilir. Bir kişi aynı anda iki rezervasyon yapamaz.

    İkamet başvurusu onaylandıktan sonra ne yapılır?

    İkamet başvurusu onaylandıktan sonra yapılması gerekenler: İkamet izni kartının alınması. Adres kayıt sistemine kayıt. Adres değişikliklerinin bildirilmesi. Ayrıca, ikamet izni başvurusunun onaylanması durumunda, başvuru takip numarası verilir ve başvurunun değerlendirilmesi için belirli bir süre (genellikle 90 gün) beklenir.

    E-devletten işe giriş nasıl yapılır?

    E-devlet üzerinden işe giriş yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. turkiye.gov.tr adresine gidilir. 2. T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapılır. 3. Kurumlar menüsünden Sosyal Güvenlik Kurumu seçilir. 4. Açılan bölümde “4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi” yazan linke tıklanır. 5. Arama kısmına “4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi” de yazılabilir. 6. Sayfa açıldıktan sonra sistemin işe giriş ve çıkış bildirgesini sorgulaması beklenir. 7. Sorgulama işleminden sonra “Belge Oluştur” tuşuna basılır. 8. İndirme işlemi seçilerek SGK işe giriş çıkış belgeleri PDF olarak indirilebilir. e-Devlet üzerinden işe giriş bildirgesi almak için ayrıca e-hizmetler bölümünden “4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi” sekmesi seçilebilir. Bu işlemler sırasında herhangi bir sorunla karşılaşılması durumunda bir uzmana danışılması önerilir.

    Sporcu sağlık raporu nasıl alınır sporcu bilgi sisteminden?

    Sporcu sağlık raporu almak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. e-Devlet üzerinden Spor Bilgi Sistemi'ne giriş yapılır. 2. Ekrana gelen sayfada "uygulamaya git" butonuna tıklanır. 3. Açılan sayfada "sağlık işlemleri" butonuna dokunulur. 4. "Sağlık raporu için sevk" butonu seçilir. 5. Kişi kutucuğundan, muayene olmak istenen il ve "kendisi" ya da "velayeti altındaki kişiler" seçeneği işaretlenerek "sevk talebi oluştur" butonuna onay verilir. 6. Sevk işleminin onaylandığı ekranda görünecektir. 7. Bu sevk işleminden sonra, aile hekimine gidilerek tek hekim sağlık raporu talep edilebilir. Raporun GSB Spor Bilgi Sistemi tarafından görülebilmesi için, doktorun "Z02.5 Spora katılım için muayene" olarak giriş yapması gerekir. 18 yaş altı sporcuların işlemlerinde, yasal temsilci onayı gereklidir.