Joseph Campbell'ın "Kahramanın Yolculuğu" teorisi, mitolojilerden modern hikayelere kadar uzanan geniş bir yelpazede kahramanın izlediği evrensel bir şablonu tanımlar. Bu teoriye göre, kahramanın yolculuğu 12 temel aşamadan oluşur: 1. Sıradan Dünya: Kahraman, hikaye başlamadan önce içinde bulunduğu huzursuz ve rahatsız dünyayı tanır. 2. Macera Çağrısı: Kahraman, sıradan dünyasını terk etmeye ve bilinmeyene adım atmaya çağrılır. 3. Çağrının Reddi: Kahraman, başlangıçta korktuğu veya konfor alanından çıkmak istemediği için macerayı reddeder. 4. Akıl Hocasıyla Tanışma: Kahraman, ona yol gösterecek ve destek olacak bir mentorla tanışır. 5. İlk Eşiği Geçiş: Kahraman, sıradan dünyasını terk ederek maceranın başladığı bilinmeyen dünyaya adım atar. 6. Testler, Müttefikler ve Düşmanlar: Kahraman, yeni dünyada çeşitli zorluklarla karşılaşır, dostlar edinir ve düşmanlarla yüzleşir. 7. En Derin Mağaraya Yolculuk: Kahraman, en büyük korkularıyla yüzleşmek zorunda olduğu tehlikeli bir yere gider. 8. En Büyük Sınav: Kahraman, en büyük zorluğuyla yüzleşir ve bu sınavdan başarıyla çıkması gerekir. 9. Ödül: Kahraman, en büyük sınavını geçtikten sonra ödülünü alır. 10. Geri Dönüş Yolu: Kahraman, ödülünü alarak sıradan dünyasına geri dönmeye çalışır. 11. Yeniden Doğuş: Kahraman, dönüş yolunda bir kez daha sınanır ve yeni bir benlikle yeniden doğar. 12. Eliksirle Dönüş: Kahraman, kazandığı bilgiyi, gücü ya da ödülü sıradan dünyaya getirerek toplumu veya kendini iyileştirir.