• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Feeder ve ana gemi nedir?

    Feeder ve ana gemi deniz taşımacılığı terimlerinde farklı işlevlere sahiptir: 1. Feeder Gemileri: Daha küçük tonajlı ve yerel taşımacılık için kullanılan gemilerdir. 2. Ana Gemiler: Büyük miktarda yük taşıma kapasitesine sahip ve kıtalar arası ticarette kullanılan gemi türleridir.

    Türk tipi hücumbotları FAC55 milli muharebe destek gemileri ile güç çarpanı olacak mı?

    Türk tipi hücumbotları FAC55, milli muharebe destek gemileri ile güç çarpanı olabilir. FAC55, korvet yeteneklerine sahip ve üstün su üstü harbi kabiliyetine sahip bir savaş gemisi olarak tasarlanmıştır. Bu hücumbotlar, gaz türbini tahrik sistemi ile donatılmış olup, 55 knot üzerinde yüksek hıza ulaşabilmektedir. Dolayısıyla, FAC55'in milli muharebe destek gemileri ile birlikte görev yapması, denizdeki operasyonel yetenekleri artırarak güç çarpanı etkisi yaratabilir.

    Deniz ticaretinde gemiye ya da yüke gelen zarara ne denir?

    Deniz ticaretinde gemiye ya da yüke gelen zarara "avarya" denir.

    Gemide çapa nerede bulunur?

    Gemide çapa, geminin tabanına monte edilmiş olarak bulunur.

    Vapurun diğer adı nedir?

    Vapurun diğer adı "buharlı gemi" veya "istimbot" olarak bilinir.

    En büyük oyuncak gemisi kaç metre?

    Dünyanın en büyük yolcu gemisi, 365 metre uzunluğuyla Icon of the Seas'tir.

    Sinop'un MV'si kim?

    Sinop'un MV (denizcilik terimi) olarak belirtilen gemisi, "MEDKON SINOP" adlı genel kargo gemisidir.

    Karpuz kabuğu gemiyi nasıl yüzdürür?

    Karpuz kabuğu, gemiyi yüzdürmez, ancak "karpuz kabuğundan gemiler yapmak" ifadesi, yüzdürme prensibi ile ilgili bir metafor olarak kullanılır. Yüzdürme prensibine göre, bir sıvıya daldırılan bir nesne, yukarı doğru bir kuvvetle karşılaşır.

    Denİz sistemi nedir?

    Deniz sistemi, denizle ilgili çeşitli teknoloji, ekipman ve çözümleri kapsayan geniş bir terimdir. Bu sistemler, denizcilik sektörünün farklı alanlarında kullanılabilir ve şunları içerebilir: Deniz Taşımacılığı ve Gemiler: Gemi izleme, rotalama, yakıt verimliliği ve gemi bakımı gibi konular. Denizcilik Otomasyonu: Otomatik pilot sistemleri, seyir kontrol sistemleri ve gemi yönetim sistemleri. Deniz Altı Araştırmaları: Denizaltı robotları, uzaktan algılama sistemleri ve denizaltı araştırma ekipmanları. Deniz Güvenliği: Radar izleme, AIS izleme ve gemi trafik yönetim sistemleri. Yenilenebilir Enerji Üretimi: Denizde rüzgar, gelgit ve dalga enerjisi gibi yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı. Deniz Haritalama: Deniz sahasının haritalanması ve su altı topografyasının çıkarılması. Dijital Pazarlama: SEO, sosyal medya yönetimi ve dijital analiz.

    Destroyer mi daha büyük fırkateyn mi?

    Destroyer, fırkateynden daha büyüktür.

    Gemide topçular için yapılan zırhlı bölme nedir?

    Gemide topçular için yapılan zırhlı bölme "taret" olarak adlandırılır.

    Ambar yan baskı kolu nedir?

    Ambar yan baskı kolu, gemilerin ambar kapaklarında sızdırmazlık sağlamak için kapaklara sıkıştırılarak sağlamlaştırılmasında kullanılan bir parçadır. Ambar yan baskı kolunun diğer adları arasında "yan çektirme kolu" ve "yan baskı siğili" de bulunmaktadır. Ambar yan baskı kolunun temel gereksinimleri şunlardır: Ambar kapağının burulma hareketini emebilecek esnekliğe sahip olması; Yatak pedlerinin aşınmasını ve contaların sertleşmesini telafi edecek şekilde ayarlanabilir olması.

    Konteyner gemilerinde hangi vinçler kullanılır?

    Konteyner gemilerinde kullanılan başlıca vinçler şunlardır: 1. Rıhtım Vinçleri (STS): Gemiden karaya konteyner yükleme ve boşaltma işlemlerinde kullanılır, ray sistemi üzerinde hareket eder. 2. Mobil Liman Vinçleri (MHC): Hem konteyner hem de dökme yüklerin elleçlenmesi için idealdir, sahada kolayca hareket edebilir. 3. Lastik Tekerlekli Portal Vinçler (RTG): Konteyner terminallerinde konteyner istiflemek ve sahalar içinde manevra yapmak için kullanılır. 4. Ray Monteli Portal Vinçler (RMG): Yüksek hacimli limanlarda esnek lastik tekerlekli vinçlerden daha verimli istifleme operasyonları için sabit raylar üzerinde çalışır.

    NK class hangi ürünleri onaylar?

    NK Class, Nippon Kaiji Kyokai'nin kısaltması olup, gemi sınıflandırma kuruluşu olarak çeşitli ürünleri onaylar. Bu ürünler arasında: Deniz taşıtları ve ekipmanları; Kablo ve boru geçiş yönetim yazılımları (örneğin, Roxtec Transit Operate); Antispray bantlar (Mareflex'in MF03 ve MF04 modelleri).

    Gemilerde neden top var?

    Gemilerde topların bulunmasının birkaç nedeni vardır: 1. Savaş Taktikleri: Tarihte gemilerdeki toplar, savaş sırasında düşmana üstünlük sağlamak için yan taraflara yerleştirilmiştir. 2. Dengeleme: Topların geminin her iki tarafına eşit sayıda yerleştirilmesi, geminin dengesini koruyarak devrilmesini önler. 3. Hava Koşullarına Dayanıklılık: Modern gemilerde radom adı verilen büyük beyaz toplar, radar ekipmanlarını kötü hava koşullarından korur.

    Atmacada KTJ motoru ne zaman kullanılacak?

    KARA ATMACA füzesinde KTJ-3700 motorunun 2025 yılında hizmete alınması planlanmaktadır. Savunma Sanayii Başkanlığı, ATMACA füzesinin kara versiyonunun geliştirilmesi projesini Haziran 2021'de başlatmıştır. ROKETSAN tarafından geliştirilen seyir füzesinin KTJ-3700 motoruyla 400 kilometre uzaktaki hedefi vurduğu 15 Ocak 2025 tarihinde açıklanmıştır. Bu bilgiler, savunma sanayiindeki gelişmelere bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    Donanma duy ne işe yarar?

    Donanma duy, iki parçadan oluşan ve deniz kuvvetlerine ait gemi ve deniz araçlarının tümüne verilen isimdir. Elektrik bağlamında ise donanma duy şu işlevleri yerine getirir: - Lambaların elektrik bağlantısını yapar; - Mekanik olarak sabitleme görevi üstlenir; - Arızalandığında yenisiyle değiştirilebilir; - Duyun bağlı olduğu kablonun kısaltılıp uzatılmasıyla yükseklik ayarı yapılabilir.

    Kılavuzluk istasyonu ne iş yapar?

    Kılavuzluk istasyonu, gemilere kılavuzluk hizmeti sağlamak için çeşitli işlevler yerine getirir: 1. Organizasyon: Kılavuzluk hizmetlerinin organizasyonunu yapar ve kılavuz kaptanların görev dağılımını sağlar. 2. Barınma ve Yaşam Desteği: Kılavuz kaptanların 24 saat iaşe ve ibatelerini sağlar, dinlenme ve uyuma imkanları sunar. 3. İletişim ve Koordinasyon: Sabit hatlı telefon, VHF ve bilgisayar gibi iletişim araçlarıyla gemilerle ve diğer paydaş birimlerle iletişimi sağlar. 4. Eğitim ve Talimler: Kılavuzluk hizmetinde görev alan personelin eğitimini ve tatbikatlarını düzenler. 5. Emniyet ve Güvenlik: Denizdeki kazazede kurtarma operasyonları için gerekli can kurtarma malzeme ve donanımlarını sağlar.

    TCG Akhisar ne zaman denize indirildi?

    TCG Akhisar gemisi, 23 Eylül 2023 tarihinde denize indirilmiştir.

    Abdülhamid Han'ın kaç tane gemisi var?

    Abdülhamid Han'ın doğrudan sahip olduğu bir gemi bulunmamaktadır. Ancak, Türkiye'nin dördüncü sondaj gemisi olan Abdülhamid Han adlı bir gemi vardır. Bu gemi, daha önce Cobalt Explorer olarak adlandırılmış ve 2021 yılında Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) tarafından satın alınarak adı değiştirilmiştir. Dolayısıyla, Abdülhamid Han'ın kişisel olarak kaç gemisi olduğuna dair bir bilgi mevcut değildir.