• Buradasın

    EğitimFelsefesi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitimin felsefi temelleri nelerdir?

    Eğitimin felsefi temelleri şu akımlar üzerine kuruludur: İdealizm (İdealcilik). Realizm (Gerçekçilik). Pragmatizm (Uygulamacılık). Varoluşçuluk (Ekzistansiyalizm). Ayrıca, eğitimi etkileyen diğer felsefi akımlar arasında Prennialism (Değişmezcilik), Essentialism (Esasicilik) ve Reconstructionism (Yeniden Kuruculuk) bulunur.

    Anaokulu eğitim felsefesi nedir?

    Anaokulu eğitim felsefesi, çocukların erken yaşta aldığı eğitimin temel prensiplerini ve yaklaşımlarını belirler. Anaokulu eğitim felsefesinin bazı temel özellikleri: Oyun temelli öğrenme: Çocukların öğrenmeyi oyun yoluyla keşfetmelerine olanak tanır. Bireysel farklılıklara saygı: Her çocuğun farklı bir öğrenme yöntemi ve ritmi olduğu göz önünde bulundurularak esnek ve kapsayıcı programlar sunar. Sosyal ve duygusal gelişim: Çocukların akranlarıyla iletişim kurma ve birlikte çalışma becerilerini geliştirir. Yaratıcılık ve problem çözme: Sanat etkinlikleri ve proje tabanlı öğrenme ile çocukların özgün fikirler üretmesini ve problem çözme becerilerini geliştirmesini sağlar. Aile katılımı: Ailelerle düzenli iletişim kurar ve eğitim sürecine aktif olarak dahil eder. Türkiye'de anaokulu eğitimi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirlediği çerçeve programları doğrultusunda yürütülmektedir.

    İdealizm ve daimicilik nedir?

    İdealizm, evreni açıklamada ruh, ahlak, zihin ve düşünce gibi kavramları temel alan bir düşüncedir. Daimicilik, en eski, değişime en kapalı ve tutucu eğitim felsefesidir. Daimicilik akımının bazı özellikleri şunlardır: Entelektüel eğitim: Bilginin kaynağı akıl olduğundan entelektüel eğitim önemlidir. Kültür aktarımı: Okulun temel işlevi kültürü etkili bir şekilde yeni kuşaklara aktarmaktır. Öğretmen merkezli eğitim: Öğretmen ve konu merkezli bir akımdır. Klasik eserler: Eğitimin temelinde klasik eserler yer alır. Değişmeyen ilkeler: Eğitim, değişmeyen ilkelerin bilgisini veya büyük fikirleri kazandırmalıdır.

    Milli Eğitim Şuraları üzerine literatür taraması nedir?

    Millî Eğitim Şuraları üzerine literatür taraması, bu şuralarda alınan kararların ve yapılan tartışmaların incelenmesini içerir. Bu tür bir tarama genellikle şu adımları izler: Kaynakların belirlenmesi. Veri toplama. Analiz. Literatür taraması, konuyla ilgili daha önce yapılmış çalışmaları ortaya koyar, bu çalışmaların içeriklerini ve sonuçlarını sunar. Bazı Millî Eğitim Şuraları ve toplandıkları tarihler: 1. Millî Eğitim Şurası (17-29 Temmuz 1939); 14. Millî Eğitim Şurası (27-29 Eylül 1993); 20. Millî Eğitim Şurası (1-3 Aralık 2021).

    Paulo Freire Ezilenlerin pedagojisini neden yazdı?

    Paulo Freire, ezilenlerin pedagojisini, ezilenlerin kendilerini ezen ve bilinçlenmelerini engelleyen içsel ve dışsal yapıların üstesinden gelebilmeleri için yazdı. Freire'nin temel amacı, ezilenlerin kendi durumlarını içinden çıkılamaz bir durum olarak görmek yerine, kısıtlayıcı ancak dönüştürülebilecek bir durum olarak değerlendirmelerini sağlamaktı. Freire, bankacı eğitim modelini reddedip, problem tanımlayıcı eğitim modelini önerdi. Freire, ezilenlerin bilinçlenmesinin, toplumsal, politik ve ekonomik çelişkilerin farkına varmaları ve bu gerçekliğin baskıcı öğelerine karşı eyleme geçmeleriyle mümkün olduğunu savundu.

    Esasicilik ne anlama gelir?

    Esasicilik, bir felsefeye bağlı olmaktan ziyade doğrudan bir eğitim hareketi olarak ortaya çıkmış bir eğitim felsefesidir. Esasiciliğin temel amacı, kültürel mirasın korunması yoluyla toplumu değiştirmeden korumaktır. Esasiciliğin temel ilkeleri: Öğrenme, çok sıkı çalışma ve çoğu zaman zorlanma gerektiren bir süreçtir. Eğitim ve öğretimde girişim öğrenciden çok öğretmende olmalıdır. Eğitim sürecinin özünü, konu alanının çok iyi özümsenmesi oluşturur. Okulda zihinsel disiplin yaklaşımının geleneksel yöntemleri kullanılmalıdır. Esasicilik, idealizm ve realizm akımlarından etkilenmiştir.

    Daimicilik nedir?

    Daimicilik (perennializm), eğitim alanında bütün insanlar için ebediyen önemli olan şeylerin öğretilmesinin gerekliliğine inanılan bir düşünce sistemidir. Daimicilik akımının temel ilkeleri: Değişmeyen eğitim anlayışı. Entelektüel eğitim. Ahlaki ve karakter eğitimi. Öğretmenin rolü. Klasik eserler. Daimicilik, klasik idealizm ve realizme dayanır.

    Gerald Gutek'in eğitime yaklaşımı nedir?

    Gerald L. Gutek'in eğitime yaklaşımı, eğitime ilişkin felsefi ve ideolojik düşünceleri tarihsel bir süreç içinde değerlendirmek üzerine kuruludur. Gutek'in "Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar" adlı kitabında ele aldığı konular arasında: - felsefi sistemler ve ideolojilerin temel aldığı kavramların irdelenmesi; - ütopyacılığın liberalizm eleştirisi ve varoluşçuluğun çağdaş eğitime getirdiği eleştiriler gibi konular yer alır; - sistem ve kuramlar arasında karşılaştırma yapılması. Ayrıca, Gutek'in eseri, öğretmen eğitimi programlarında eğitim felsefesi derslerinde kullanılmak üzere tasarlanmıştır.

    Yapılandırmacı eğitim felsefesi hangi felsefi akıma dayanır?

    Yapılandırmacı eğitim felsefesi, pragmatizm felsefi akımına dayanır.

    Eğitim felsefesinde ilerlemecilik hangi filozofa aittir?

    Eğitim felsefesinde ilerlemecilik, John Dewey adlı filozofa aittir.

    Esasicilik ve daimicilik arasındaki fark nedir?

    Esasicilik ve daimicilik eğitim felsefeleri arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Daimicilik: Değişmeyen evrensel bir eğitim ilkesini savunur. 2. Esasicilik: İnsan aklının doğuştan boş olduğunu ve tüm bilgilerin sonradan öğrenilebileceğini öne sürer.

    Maria Montessori'nin felsefesi nedir?

    Maria Montessori'nin felsefesi, çocuğun doğal merakını ve öğrenme isteğini destekleyen, bireysel gelişim hızına saygı duyan bir eğitim yaklaşımıdır. Montessori felsefesinin temel ilkeleri: 1. Çocuk Merkezli Eğitim: Çocuklar, öğrenme sürecinin aktif katılımcılarıdır ve kendi ilgi alanlarına uygun olarak öğrenirler. 2. Hazırlanmış Çevre: Öğrenme ortamı, çocuğun bağımsız olarak çalışabileceği, keşfedebileceği ve deneyimleyebileceği şekilde düzenlenir. 3. Özgürlük ve Disiplin: Çocuklara, belirli sınırlar içinde özgürce hareket etme imkanı verilir; bu sayede sorumluluk almayı ve kendi kendine disiplinli olmayı öğrenirler. 4. Duysal Materyaller: Çocukların duyularını geliştirmek için özel olarak tasarlanmış materyaller kullanılır. 5. Öğretmenin Rolü: Öğretmen, bir rehber ve gözlemci olarak çocuğun ihtiyaçlarını belirler ve ona uygun materyaller sunar.

    Eğitim ve öğretim ile ilgili özlü söz nedir?

    Eğitim ve öğretim ile ilgili özlü sözlerden bazıları şunlardır: 1. "Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da milleti esaret ve sefalete terk eder." - Atatürk. 2. "Öğretmenler! Cumhuriyet sizden, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister." - Atatürk. 3. "Bir mermer parçası için heykeltıraş ne ise; öğretmen de çocuğa odur." - Addison. 4. "Dünyanın her yerinde öğretmenler, insan topluluğunun en fedakar ve muhterem unsurlarıdır." - Atatürk. 5. "Eğitim, refah anında bir süs, felaket sırasında bir sığınaktır." - Aristoteles.

    Erdem koleji hangi eğitim felsefesini benimsemiştir?

    Erdem Koleji, yapılandırmacı eğitim felsefesini benimsemiştir.