• Buradasın

    Paulo Freire Ezilenlerin pedagojisini neden yazdı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Paulo Freire, ezilenlerin pedagojisini, ezilenlerin kendilerini ezen ve bilinçlenmelerini engelleyen içsel ve dışsal yapıların üstesinden gelebilmeleri için yazdı 3.
    Freire'nin temel amacı, ezilenlerin kendi durumlarını içinden çıkılamaz bir durum olarak görmek yerine, kısıtlayıcı ancak dönüştürülebilecek bir durum olarak değerlendirmelerini sağlamaktı 3. Bu, ezenlerin ezilenler olmadan var olamayacaklarını görmeleriyle mümkün olacaktı 3.
    Freire, bankacı eğitim modelini reddedip, problem tanımlayıcı eğitim modelini önerdi 14. Bu modelde öğrenci aktif, öğretmen ise öğreten konumundadır 4.
    Freire, ezilenlerin bilinçlenmesinin, toplumsal, politik ve ekonomik çelişkilerin farkına varmaları ve bu gerçekliğin baskıcı öğelerine karşı eyleme geçmeleriyle mümkün olduğunu savundu 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ezilenler pedagojisi ne anlatıyor?

    Ezilenlerin Pedagojisi, Brezilyalı eğitim filozofu Paulo Freire tarafından yazılmış bir kitap olup, ezilenlerin eğitimine ve özgürleşme siyasetine odaklanır. Kitapta ele alınan bazı konular: Bankacı eğitim modeli: Bu modelde öğrenciler pasif, bilgi yüklenen nesneler olarak görülür; diyalog yerine tek yönlü bir dayatma söz konusudur. Problem tanımlayıcı eğitim: Freire, ezilenlerle diyalog içinde oluşturulan bir pedagoji önerir; bu modelde insanlar kendilerini yaratma sürecinde dünyayı bir malzeme olarak görürler. Özgürleşme: Freire'ye göre özgürleşme, ezilenlerin kendi mücadeleleriyle kazanılır; onlara armağan edilecek bir şey değildir. Ezen-ezilen ilişkisi: Ezilenlerin insanlaşma süreci, ezenlerin baskısı nedeniyle engellenir. Kitap, özellikle yetişkin eğitimcileri için bir rehber niteliğindedir.

    Ezilenler pedagojisini kim yazdı?

    Ezilenlerin Pedagojisi, Brezilyalı eğitimci, eleştirel pedagog ve felsefeci Paulo Freire tarafından yazılmıştır.

    Ezilenler pedagojisinde Freire neyi savunur?

    Ezilenlerin Pedagojisi adlı eserinde Paulo Freire, geleneksel eğitim sistemini eleştirerek ve egemen sınıfların çıkarlarına hizmet ettiğini savunarak şunları savunur: 1. Bankacı eğitim modeline karşı diyalojik eğitim modelini önerir. 2. Ezilenlerin pasifleşmesine ve mevcut düzenin sürdürülmesine yol açan eğitim yerine, öğrencilerin eleştirel düşünme yetilerini geliştirerek kendi kaderlerini tayin etmelerini amaçlar. 3. Toplumsal adaletsizliklere karşı bir direniş manifestosu olarak eğitimi görür ve ezilenlerin kendi seslerini bulmalarını ve kendi hikayelerini yazmalarını teşvik eder. 4. Özgürleşmenin ezilenlere lütfedilecek bir olgu değil, onların bağımsızlık uğruna verecekleri çabanın sonucu olduğunu savunur.

    Freire pedagoji modeli nedir?

    Paulo Freire'nin pedagoji modeli, "bankacı eğitim modeli" olarak adlandırdığı geleneksel eğitim anlayışını reddeder ve "problem tanımlayıcı eğitim" olarak adlandırdığı bir model önerir. Bankacı eğitim modelinde: Öğrenciler nesne, öğretmenler ise öznedir. Eğitim, tek yönlü bir dayatma ve bilgi aktarımıdır. Dünya, kapalı ve durağan bir düzen olarak sunulur. Problem tanımlayıcı eğitim modelinde ise: Öğretmen ve öğrenci eşit koşullarda diyaloğa katılır. Eleştirel bir bakışla ortaklaşa çalışırlar. Öğrenciler, dünyayı zaman içinde değişen bir gerçeklik olarak algılar. Eğitimin içeriği, ezilenlerle diyalog kurularak belirlenir.