• Buradasın

    EğitimFelsefesi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Talim ve terbiye kurulu başkanı Mustafa Necati Bey'in eğitim hakkındaki görüşleri nelerdir?

    Mustafa Necati Bey'in eğitim hakkındaki görüşleri şu şekilde özetlenebilir: 1. Eğitimin Amacı: Yeni nesli bedenen, fikren ve ruhen donanımlı, karakterli bireyler olarak yetiştirmek. 2. Pratik Bilgi Önemi: Eğitimde bilginin hayatta işe yarar, kullanılabilir bir araç olması gerektiğini savunmuştur. 3. Karma Eğitim ve Parasız Öğretim: İlk ve orta öğretimde karma eğitimi ve parasız yatılı okumayı uygulamıştır. 4. Öğretmen Eğitimi: Öğretmenlerin yetiştirilmesi ve geliştirilmesi için kurslar açmış, yurt dışından uzmanlar getirtmiştir. 5. Modern Eğitim: Eğitimde modern yapıyı oluşturmak için Avrupa'da incelemeler yapmış ve yeni eğitim akımlarını takip etmiştir. 6. Eğitim Teşkilatının Merkezileşmesi: Eğitim işlerinin valilerin kontrolünden çıkarılarak bakanlığın denetimi altına alınmasını sağlamıştır.

    Eğitim felsefesinin 3 temel akımı nedir?

    Eğitim felsefesinin üç temel akımı şunlardır: 1. İdealizm: Gerçekliği düşünce, ruh ve idealar gibi kavramlarla açıklar. 2. Realizm (Gerçekçilik): Nesnelerin düşünceden, ruhtan bağımsız şekilde var olduğunu savunur. 3. Pragmatizm: Gerçeğin değerinin onun ne kadar yararlı olduğuna bağlı olduğunu öne sürer.

    Zernucinin eğitim anlayışı nedir?

    Zernûcî'nin eğitim anlayışı, özellikle Taʿlîmü’l-müteʿallim adlı eserinde ortaya koyduğu ilkelerle şekillenmiştir. Ana prensipleri: 1. Niyet: Eğitim, Allah'ın rızasını kazanmak ve öğrenme niyetiyle başlamalıdır. 2. Hoca ve ders seçimi: Öğrenci, hocasını ve ders programını kendisi seçmelidir. 3. Süreklilik: Eğitimde süreklilik ve düzenli çalışma önemlidir. 4. Didaktik metotlar: Soru-cevap, anlatım ve problem çözme gibi metotlar kullanılmalıdır. 5. Münazara: Farklı bakış açılarını değerlendirmek için münazara teşvik edilmelidir. Zernûcî, kuru ezberciliği eleştirir ve öğrencilerin bilgileri anlamalarına, düşünmelerine ve bilgileri pekiştirmelerine önem verir.

    Eğitim felsefeleri esasicilik ve ilerlemecilik nedir?

    Esasicilik ve ilerlemecilik eğitim felsefeleri, eğitimin temel amaçlarına ve yöntemlerine farklı yaklaşımlar sunar: 1. Esasicilik: Bu felsefe, realizm ve idealizmden etkilenir ve eğitimin amacının kültürel mirasın aktarılması olduğunu savunur. Temel ilkeleri şunlardır: - Zihinsel disiplin: Soyut düşünme, alıştırma ve ezberleme gibi yöntemlerle öğrencilerin zihinsel yeteneklerini geliştirmek. - Geleneksel yöntemler: Düz anlatım, tekrar ve ezber gibi geleneksel öğretme yöntemlerini kullanmak. - Öğretmen merkezli: Öğretmen, konunun uzmanı ve kültürün bekçisi olarak aktif rol oynar. 2. İlerlemecilik: Pragmatizme dayanan bu felsefe, eğitimin amacının demokratik ve sosyal yaşamı geliştirmek olduğunu öne sürer. Temel ilkeleri şunlardır: - Öğrenci merkezli: Eğitimde öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerine göre hareket etmek. - Problem çözme: Öğrencilerin problem çözme yöntemini kullanarak öğrenmelerini sağlamak. - İş birliği: Demokratik bir eğitim ortamında işbirliği temele alınır, öğretmen öğrencilere rehber olur.

    Esasici eğitim felsefesi nedir?

    Esasici eğitim felsefesi, insanlığın ortak bilgi çekirdeğinin öğrencilere sistematik olarak verilmesi gerektiğini savunan bir eğitim felsefesidir. Bu akıma göre, bütün insanlığın bilmesi gereken esas bilgi ve beceriler kitlesi vardır ve okullar, öğrencileri toplumun düzeni için kabul edilen standartlarda yaşamaları için hazırlamalıdır. Esasici eğitim felsefesinin temel ilkeleri: - Eğitimde değişmeyen ilkelerin veya büyük fikirlerin kazandırılması gereklidir. - Müfredat, öğrencinin sanat ve bilimde gelişmesine odaklanmalıdır. - Öğrenci, insanlığın ortaya koyduğu en önemli eserleri okuyup çalışarak "kültürel okuryazar" hâline gelmelidir. - Amaç, öğrenciyi eleştirel düşünen bir kişi hâline getirmektir. Esasici eğitim felsefesinin en önemli savunucuları arasında William Bagley, Michael J. Demiashkevich, Isaac L. Kandel ve Arthur Bestor gibi eğitimciler bulunmaktadır.

    AGS eğitimin temelleri nedir?

    AGS (Akademi Giriş Sınavı) eğitimin temelleri konusu, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmen adaylarının pedagojik bilgilerini ve mesleki yeterliliklerini ölçmek amacıyla sorulan soruları kapsar. Bu konular arasında şunlar yer alır: Eğitimin Felsefi Temelleri: İdealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk gibi eğitim felsefesi akımları. Eğitimin Psikolojik Temelleri: Öğrenme kuramları, bireysel farklılıklar ve motivasyon teorileri. Eğitimin Sosyal Temelleri: Eğitim ve toplum ilişkisi, sosyal normlar ve kültürel değerlerin eğitime etkisi. Eğitimin Ekonomik Temelleri: Eğitim ile ekonomik kalkınma arasındaki bağ, insan sermayesi teorileri. Eğitimin Politik Temelleri: Eğitimin hukuki temelleri, eğitim politikaları ve yönetim modelleri. Eğitimin Teknolojik Temelleri: Eğitimde teknolojinin kullanımı ve dijitalleşmenin etkileri. Eğitimin Tarihi Temelleri: Eğitim sistemlerinin tarihsel gelişimi ve reform süreçleri.

    Atatürk'e göre okulun görevi nedir?

    Atatürk'e göre okulun görevleri şunlardır: 1. Cumhuriyetin Korunması: Gençliği, cumhuriyeti koruyabilecek fikri, vicdanı ve bilgisi hür bireyler olarak yetiştirmek. 2. Ulusal Eğitim: Eğitim programının ulusal nitelik taşıması ve milli kültürü ihya etmek. 3. Bilimsel Eğitim: Eğitimi, dogmalardan ve hurafelerden arındırarak bilimsel temellere dayandırmak. 4. Uygulamalı Eğitim: Teorik bilgilerin yanı sıra, yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlamak ve hayatta geçerli bilgileri vermek. 5. Toplumsal Bütünleşme: Toplumun farklı kesimlerini eğitim aracılığıyla bütünleştirmek ve çağdaşlaştırmak.

    Zihinsel özgürleştirme üstüne 5 ders ne anlatıyor?

    "Zihinsel Özgürleşme Üstüne Beş Ders" kitabı, Jacques Rancière tarafından yazılmış ve eğitim felsefesi ile siyaset felsefesi üzerine odaklanmaktadır. Kitapta ele alınan ana konular: 1. Cahil Hoca: Joseph Jacotot'un eğitim felsefesi ve öğrencilerin kendi başlarına öğrenme yetenekleri. 2. Zekaların Eşitliği: Kitap, tüm zekaların eşit olduğunu ve insanın istediği zaman kendi iradesiyle öğrenebileceğini öne sürer. 3. Küçümseme Toplumu: İnsanların kendilerini üstün görmeleri ve zekalarının aşağı olduğuna inanmalarının onları nasıl aptallaştırdığı. 4. Özgürleştirici ve Maymun: Bilmediğimizi de öğretebilme olasılığı ve evrensel eğitimin kurumsallaşması. 5. Anlamın İradenin Eseri Olması: Akıl sahibi her insanın, istediği her şeyi yapabileceği ve anlamın bireyin eseri olduğu.

    Erkin koray'ın kızı Damla neden okula gitmedi?

    Erkin Koray'ın kızı Damla, yozlaşmış eğitim sistemini beğenmediği için okula gitmedi. Ayrıca, ilkokuldaki ders kitaplarında yer alan bazı içeriklerin kızını olumsuz etkileyebileceği düşüncesi de bu kararda rol oynadı.

    Daimici eğitim felsefesinin temel ilkeleri nelerdir?

    Daimici eğitim felsefesinin temel ilkeleri şunlardır: 1. Değişmez ve Evrensel İlkeler: İnsan doğası ve ahlaki değerler gibi evrensel gerçekler eğitimin temelinde yer alır. 2. Entelektüel Eğitim: Eğitimin odak noktası, insanın düşünme yeteneğini geliştirmek ve kendini akıllıca yönetebilmesini desteklemektir. 3. Evrensel Bilgi ve Değerler: Öğrencilere beşeri bilimler, matematik, felsefe, mantık ve tabii bilimler gibi alanlarda önemli bilgiler aktarılır. 4. Büyük Kitaplar ve Klasik Eserler: Öğrencilere, evrensel sorunlar ve insanlığın üstün nitelikli dilek ve isteklerini öğretmek için büyük kitaplar ve klasik eserler okutulur. 5. Öğretmen Merkezli Eğitim: Eğitimde öğretmenin aktif bir rol oynadığı, otoriter bir yaklaşım benimsenir.

    İkbal'in eğitim felsefesinin temel ilkeleri nelerdir?

    İkbal'in eğitim felsefesinin temel ilkeleri şunlardır: 1. Benlik (Ferdiyet) Eğitimi: İkbal'e göre eğitim, bireyin benliğini güçlendirmeli ve onun kendi potansiyelini gerçekleştirmesine yardımcı olmalıdır. 2. Kültürün Önemi: Eğitim, bireyin kendi kültüründen haberdar olmasını sağlamalı ve milli tarih ile değerleri dikkate almalıdır. 3. Özgürlük: İkbal, özgürlüğün olmadığı yerde hayatın imkanlarının ortaya konulamayacağını ve bireylerin gizli potansiyellerinin geliştirilemeyeceğini savunur. 4. İdeallerin Oluşturulması: Eğitim, bireylere güçlü ve yaratıcı amaçlar kazandırarak hayatlarına anlam katmalıdır. 5. Yaparak Öğrenme: İkbal, proje metodu ve faal metot gibi aktif öğrenme yöntemlerini teşvik eder.

    Hayat Bilgisinin ilk öğretmeni kim?

    Hayat Bilgisi dersinin ilk öğretmeni olarak kabul edilen kişi, Johann Amos Comenius'tur.

    Esasicilik nedir?

    Esasicilik, eğitimde geleneksel temel konuların iyice öğrenilmesini savunan bir eğitim felsefesidir. Bu felsefi düşünceye göre, bütün insanların sahip olması gereken esaslar vardır ve eğitimin amacı, bu esasları bireylere kazandırarak onları topluma uyumlu ve kültürel değerleri bilen bireyler haline getirmektir. Esasiciliğin temel ilkeleri arasında: - Sıkı çalışma ve zorlama; - Öğretmenin girişimciliği ve konu alanının özümsenmesi; - Tarih, fen, matematik, edebiyat ve dil gibi derslerin müfredatta yer alması; - Geleneksel eğitim yöntemlerinin kullanılması.

    Ziya Gökalp'in öğretmen adaylarına yönelik tutumu nedir?

    Ziya Gökalp, öğretmen adaylarına yönelik tutumunda, onların felsefe ve sosyoloji ilmini öğrenerek yetiştirilmelerinin önemini vurgulamıştır. Gökalp, öğretmenlerin öncelikli fonksiyonunun, öğrencilerin ahlâkî gelişimini olumlu yönde etkilemek ve onlara millî ülkünün ne olduğunu kavratmak olduğunu belirtmiştir.

    İlerlemeci eğitim felsefesi kime aittir?

    İlerlemeci eğitim felsefesi, Amerikalı filozof John Dewey'e aittir.

    Eğitim felsefesi akımları nelerdir?

    Eğitim felsefesi akımları dört ana başlıkta toplanır: 1. Daimicilik (Perennializm). 2. Esasicilik. 3. İlerlemecilik. 4. Yeniden Kurmacılık.

    Emilia anaokulu hangi eğitim felsefesini benimsemiştir?

    Reggio Emilia Anaokulu, Reggio Emilia eğitim felsefesini benimsemiştir.

    Medeniyet Okulu'nun amacı nedir?

    Medeniyet Okulu'nun amacı iki farklı bağlamda değerlendirilebilir: 1. Medeniyet Okulları: Bu okullar, çocukların güçlü, sorgulayan ve haklarının farkında bireyler olarak yetişmelerini hedefler. 2. Medeniyet Tasavvuru Okulu (MTO): Bu okul, gazeteci, yazar Dr. Yusuf Kaplan tarafından kurulmuştur ve amacı, medeniyet tasavvuru çerçevesinde temel akademik alanlarda eğitim vererek, mevcut üniversite fikrinin nasıl tefessüh ettiğini göstermektir.

    Finlandiya'da neden sınav yok?

    Finlandiya'da sınavların olmamasının birkaç nedeni vardır: 1. Merakın Korunması: Eğitimciler, sınavların öğrencileri sıralamak ve meraklarını öldürmek olduğunu düşünmektedir. 2. Eşitlik İlkesi: Öğrencilerin hepsi eşit kabul edilir ve kıyaslama yapılmaz, bu da stres ve rekabeti ortadan kaldırır. 3. Öğrenme Odaklı Eğitim: Öğrenciler, görerek, yaşayarak ve merak ederek öğrenmeye teşvik edilir. 4. Öğretmenlerin Yaklaşımı: Öğretmenlerin öncelikli hedefi, öğrencilerin mutlu olmasını sağlamaktır.

    Öğretmenim Ataturk ne anlatmak istiyor?

    Atatürk, öğretmenlerle ilgili olarak şunları anlatmak istemektedir: 1. Öğretmenlerin Toplumdaki Önemi: Atatürk, öğretmenleri "Cumhuriyetin en mühim unsuru" olarak görmüş ve onların toplumu aydınlatma görevini üstlendiğini belirtmiştir. 2. Eğitimin Amacı: Eğitime, bireylerin karakter gelişiminde ve toplumsal düzeyde değişim ve dönüşümde belirleyici bir araç olarak bakmıştır. 3. Öğretmenlerin Niteliği: Öğretmenlerin, iyi yetişmiş, bilimsel düşünce, milli bilinç ve çağdaş bir yaşam tarzı aktaran bireyler olmaları gerektiğini savunmuştur. 4. Fırsat Eşitliği: Eğitimde kadın-erkek, genç-yaşlı, zengin-fakir ayrımı yapılmadan her bireye fırsat eşitliği verilmesi gerektiğini vurgulamıştır. 5. Uygulamalı Eğitim: Atatürk, eğitimin teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı olmasını ve öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini istemiştir.