• Buradasın

    Eğitim felsefesinde ilerlemecilik hangi filozofa aittir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitim felsefesinde ilerlemecilik, John Dewey adlı filozofa aittir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Filozofların eğitim ile ilgili görüşleri nelerdir?

    Filozofların eğitim ile ilgili görüşleri şu şekilde özetlenebilir: 1. Platon: Eğitimin holistik olması gerektiğini savunmuş, erdem ve karakter gelişiminin önemini vurgulamıştır. 2. Aristoteles: Eğitimde alışkanlıklar ve sebeplerin önemli olduğunu, teori ve pratiğin eşgüdüm içinde olması gerektiğini söylemiştir. 3. Immanuel Kant: Eğitimde ahlaki eğitimin temel olması gerektiğini öne sürmüş, insanın sosyal bir varlık olduğunu ve çevresi ile etkileşime girerek yaparak öğrenmenin önemine vurgu yapmıştır. 4. John Locke: Tabula rasa kavramını ortaya atmış, eğitimin somut ve ampirik olması gerektiğini ifade etmiştir. 5. Bertrand Russell: Bilginin zamanla değişebileceğini, hayatın dogmalardan arındırılması gerektiğini ve eğitimin devlet eliyle yapılmasını savunmuştur. 6. Paulo Freire: Eğitimi toplumsal değişimin bir aracı olarak görmüş, diyalog ve eleştirel düşünmenin önemini vurgulamıştır.

    İlerlemeci eğitim felsefesi kime aittir?

    İlerlemeci eğitim felsefesi, Amerikalı filozof John Dewey'e aittir.

    Eğitimle ilgili filozoflar kimlerdir?

    Eğitimle ilgili önemli filozoflar şunlardır: 1. Platon: Eğitimin holistik olması gerektiğini savunmuş, erdem ve karakter gelişiminin önemini vurgulamıştır. 2. Aristoteles: Eğitimde alışkanlıkların ve sebeplerin önemli olduğunu, teori ve pratiğin eşgüdüm içinde olması gerektiğini belirtmiştir. 3. Immanuel Kant: Eğitimde ahlaki eğitimin temel olması gerektiğini ve devletin eğitim yapması gerektiğini öne sürmüştür. 4. John Locke: Tabula rasa kavramını ortaya atmış, eğitimin somut ve ampirik olması gerektiğini savunmuştur. 5. Jean-Jacques Rousseau: Emile adlı kitabında eğitimin bireyi özgürleştirmesi gerektiğini ve doğal yaşamın daha iyi kavranmasını kolaylaştırması gerektiğini ifade etmiştir. 6. John Dewey: Deneyimsel eğitimin önemini vurgulamış, eğitimde öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmiştir. 7. Bertrand Russell: Bilginin zamanla değişebileceğini ve eğitimin devlet eliyle yapılması gerektiğini savunmuştur.

    Eğitim felsefeleri esasicilik ve ilerlemecilik nedir?

    Esasicilik ve ilerlemecilik eğitim felsefeleri, eğitimin temel amaçlarına ve yöntemlerine farklı yaklaşımlar sunar: 1. Esasicilik: Bu felsefe, realizm ve idealizmden etkilenir ve eğitimin amacının kültürel mirasın aktarılması olduğunu savunur. Temel ilkeleri şunlardır: - Zihinsel disiplin: Soyut düşünme, alıştırma ve ezberleme gibi yöntemlerle öğrencilerin zihinsel yeteneklerini geliştirmek. - Geleneksel yöntemler: Düz anlatım, tekrar ve ezber gibi geleneksel öğretme yöntemlerini kullanmak. - Öğretmen merkezli: Öğretmen, konunun uzmanı ve kültürün bekçisi olarak aktif rol oynar. 2. İlerlemecilik: Pragmatizme dayanan bu felsefe, eğitimin amacının demokratik ve sosyal yaşamı geliştirmek olduğunu öne sürer. Temel ilkeleri şunlardır: - Öğrenci merkezli: Eğitimde öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerine göre hareket etmek. - Problem çözme: Öğrencilerin problem çözme yöntemini kullanarak öğrenmelerini sağlamak. - İş birliği: Demokratik bir eğitim ortamında işbirliği temele alınır, öğretmen öğrencilere rehber olur.

    Filozof nedir ve özellikleri nelerdir?

    Filozof, düşünce ve bilgi üzerine derinlemesine araştırmalar yapan, sistematik bir düşünce geliştiren kişidir. Filozofların temel özellikleri: 1. Merak: Yeni bilgileri keşfetme ve mevcut bilgileri sorgulama motivasyonu. 2. Analitik düşünme yeteneği: Karmaşık kavramları ve argümanları çözümleme. 3. Açık fikirli olma: Farklı düşünce biçimlerini değerlendirme ve kabul etme. 4. Eleştirel düşünme becerisi: Düşüncelerini ve argümanlarını sistematik bir şekilde analiz edebilme. 5. Sorgulayıcı zihin: Her şeyi olduğu gibi kabul etmeme, sürekli sorgulama. 6. Evrensel bakış açısı: Tüm insanlığı ve evreni düşünme. 7. Özgür düşünce: Düşüncelerini özgürce ifade etme.