• Buradasın

    SınavSistemi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A focused young student in Turkey sits at a wooden desk in a quiet classroom, holding a pen over a multiple-choice answer sheet during a supervised exam, with a determined expression on their face.

    AÖF'de hangi sınav sistemi var?

    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nde (AÖF) uygulanan sınav sistemi şu şekildedir: Sınav Türleri: AÖF'de ara sınav, dönem sonu sınavı ve yaz okulu sınavı olmak üzere üç tür sınav yapılır. Sınav Şekli: Sınavlar, gözetimli olarak yüz yüze veya çevrimiçi yapılır. Soru Sayısı ve Süre: Her ders için 20 soru sorulur ve soruların çözümü için 30 dakika süre verilir. Yaz Okulu: Yaz okulunda tek sınav yapılır ve bu sınavın başarı notuna katkısı %100'dür.
    A bright Turkish classroom with diverse students engaged in hands-on STEM activities, a teacher guiding them with a futuristic smartboard in the background, and a stack of handwritten essays symbolizing the shift from multiple-choice tests.

    Yeni eğitim sisteminde neler değişti?

    2025 yılı itibarıyla Türkiye'de uygulanan eğitim sisteminde bazı değişiklikler yapılmıştır: Ders Saatleri: Dersler 45 dakika sürecek şekilde düzenlenmiştir. Seçmeli Dersler: Robotik kodlama, yapay zeka uygulamaları, proje tasarımı ve uygulamaları gibi yeni seçmeli dersler eklenmiştir. Yabancı Dil ve Güzel Sanatlar Dersleri: Ortaokul ve liselerde bu dersler kaldırılmıştır. Din Dersleri: Ortaokulda din dersleri 16 saate çıkarılmış, lisede ise 8 saat olarak düzenlenmiştir (4 saat zorunlu, 4 saat seçmeli). Eğitim Modelleri: Lise eğitiminde 3+1, 2+2 ve yaş esaslı olmak üzere üç farklı model üzerinde çalışılmaktadır. Bu değişiklikler, öğrencilerin bilgiye erişim, analiz ve sorun çözme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

    İlkokul ve ortaokul yönetmeliği değişti mi?

    Evet, ilkokul ve ortaokul yönetmeliklerinde değişiklikler yapılmıştır. 17 Ocak 2025 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile bazı düzenlemeler getirilmiştir. Bu değişikliklerden bazıları şunlardır: Farklı program uygulayan ortaokullar: Güzel sanatlar müzik ilkokulu, güzel sanatlar müzik ortaokulu, spor ortaokulu ve meslek ortaokulu, "ilköğretim düzeyinde farklı program uygulayan okullar" olarak tanımlanmıştır. Tekli eğitim: Tekli eğitimde, yemek ve dinlenme için ayrılan en az süre 40 dakikadan 30 dakikaya düşürülmüştür. Nakil işlemleri: Hastanede uzun süreli yatış kararıyla tedavi süreci devam eden bireylerin bulunduğu ailelerin çocuklarına nakil işlemlerinde kolaylık getirilmiştir. Sınıf tekrarı: İlkokullarda sınıf tekrarı, öğrenim süresince bir kez uygulanabilecektir. Ayrıca, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılından itibaren ilkokullarda karne yerine "gelişim raporu" verilecektir.

    İç mimarlık sayısal mı eşit ağırlık mı?

    İç mimarlık bölümü eşit ağırlık puan türünden öğrenci almaktadır. Ancak, iç mimarlık bölümüne başvuruda bulunacak öğrencilerin tercih edebileceği üniversiteler farklılık gösterebilir; bazı üniversiteler yetenek sınavı ile öğrenci alırken, bazıları sayısal veya eşit ağırlık puan türünü tercih edebilir.

    OBP 50 mi 100 mü?

    OBP (Ortaöğretim Başarı Puanı) 50 ile 100 arasında olabilir. Türkiye genelinde liseye geçiş yapacak öğrencilerin değerlendirilmesinde, ortaöğretim bitirme notları (100 üzerinden lise mezuniyet puanı) 5 ile çarpılarak OBP'ye dönüştürülür. 50 olan en düşük diploma notu için OBP 250 olur. 100 olan en yüksek diploma notu için ise OBP 500 olur. Diploma notu 50'nin altında olan durumlarda ise bu not 50 olarak değerlendirmeye alınır.

    Yüksek hukuk ne zaman çekildi?

    Hukuk fakültelerine giriş için başarı sıralaması barajı, 7 Şubat 2025 tarihinde Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından 100 bine çekilmiştir. Bu değişiklik, 2022 yılında uygulamadan kaldırılmış ve baraj 125 bin olarak uygulanmıştı.

    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Aksis nedir?

    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Aksis ifadesi, iki farklı bağlamda değerlendirilebilir: Aksis - İstanbul Üniversitesi Akademik Kayıt Sistemi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Öğrenci Bilgi Sistemi.

    AUZEf soru geçme sistemi nasıl?

    İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF) soru geçme sistemine göre, bir dersten geçebilmek için yarıyıl/yılsonu sınavından 100 tam puan üzerinden en az 40, uzaktan öğretim programlarında ise en az 50 almak gerekmektedir. Puan hesaplama şu şekilde yapılır: 20 soruluk bir testte her doğru cevap 5 puan değerindedir. Net sayısı hesaplanır; bu, doğru sayısından yanlış sayısının dörtte birinin çıkarılmasıyla elde edilir. Net sayısı 5 ile çarpılarak sınav puanı hesaplanır. Örnek hesaplama: 20 soruluk bir testte 15 doğru, 3 yanlış ve 2 boş cevabı olan bir öğrencinin ders puanı şu şekilde hesaplanır: 1. Net sayısı: (15 - 0,75) = 14,25. 2. Ders puanı: 14,25 x 5 = 71,25. Uzaktan öğretim programlarında bir öğrencinin bağıl değerlendirmeye katılabilmesi için bitirme/bütünleme sınavlarından en az 40 puan alması gerekir. Daha detaylı bilgi için AUZEF Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği incelenebilir.

    Net ve puan aynı şey mi?

    Hayır, net ve puan aynı şey değildir. Net, bir testte doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının dörtte birinin çıkarılmasıyla elde edilen değerdir. Puan ise, net sayılarının testlerin katsayıları, standart sapma ve ortaöğretim başarı puanı (OBP) gibi faktörlerle birlikte hesaplanmasıyla belirlenir.

    Yadyoda hangi sınav sistemi var?

    Yabancı Diller Yüksekokulu'nda (YADYO) uygulanan sınav sistemleri, üniversiteye göre değişiklik göstermektedir. İşte bazı örnekler: Çukurova Üniversitesi YADYO: Düzey Belirleme Sınavı (DBS). İngilizce Yeterlik Sınavı. Boğaziçi Üniversitesi YADYO: Düzey Belirleme Sınavı (DBS). Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi YADYO: İngilizce Yeterlilik Sınavı (EPEX). Seviye Belirleme Sınavı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi YADYO: Seviye Tespit Sınavı (CELT). Daha fazla bilgi için ilgili üniversitenin YADYO web sitesini ziyaret etmek önerilir.

    Kastamonu Üniversitesinde hangi sınav sistemi var?

    Kastamonu Üniversitesi'nde çeşitli sınav sistemleri uygulanmaktadır. Bu sınavlar şunlardır: Kısa sınav; Dönem içi sınav (ara sınav); Dönem sonu (yarıyıl/yılsonu) sınavı; Bütünleme sınavı; Uygulama sınavı; Muafiyet sınavı; Düzey belirleme sınavı; Mazeret sınavı; Tek ders sınavı; Ek sınav. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir.

    Doğuş Üniversitesi DouOnline sınav sistemi nasıl kullanılır?

    Doğuş Üniversitesi DouOnline sınav sistemini kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sisteme Giriş: İnternet tarayıcınızda douonlinesinav.dogus.edu.tr adresini yazın. Akademisyen Girişi’ne tıklayın, kullanıcı adı (domain) ve şifrenizi yazın. Giriş Yap butonuna tıklayın. 2. Sınav Oluşturma: Sisteme giriş yaptıktan sonra, aktif dönem dersleriniz görüntülenecektir. Sınav oluşturmak istediğiniz dersin adına tıklayın. Eylemler simgesine tıklayın ve Düzenlemeyi Aç linkine tıklayın. Sınavı 1. Haftanın üzerinde bulunan boş-isimsiz haftada oluşturun. Yeni bir etkinlik veya kaynak ekle linkine tıklayın. Açılan pencereden Sınav etkinliğini seçin ve Ekle butonuna basın. 3. Sınav Alma: Giriş yaptıktan sonra, aktif dönem dersleriniz görünecektir. Sınavının oluşturulduğu derse tıklayın. Sınavın adı, açıklaması, tarihi, saati ve süresi görüntülenecektir. Şimdi Sınavı Başlat butonuna tıklayın. Detaylı bilgi ve rehberler için douzem.dogus.edu.tr adresi ziyaret edilebilir.

    Eğitimdeki en büyük sorun nedir?

    Eğitimdeki en büyük sorunun ne olduğuna dair kesin bir yanıt vermek zordur, çünkü bu, farklı bakış açılarına göre değişebilir. Ancak, Türkiye'deki eğitim sisteminin bazı temel sorunları şunlardır: Fırsat eşitsizliği. Eğitim politikaları. Ezbere dayalı eğitim. Öğretmen yetiştirme politikaları. Müfredat sorunları. Eğitimdeki en büyük sorunun ne olduğuna dair farklı görüşler için Ekşi Sözlük'teki "Türk eğitim sisteminin en büyük sorunu nedir?" başlıklı entry'lere de göz atılabilir.

    LGS yüzde 70 okul puanı yüzde 30 LGS puanı mı?

    Hayır, LGS'de yüzde 70 okul puanı, yüzde 30 LGS puanı uygulaması yoktur. LGS puan hesaplaması, öğrencilerin sınav performansına dayanır ve şu şekilde yapılır: Sözel ve sayısal bölümlere ait her bir alt test için doğru ve yanlış cevap sayıları belirlenir. Her bir öğrencinin her bir alt testine ait ham puanı hesaplanır. Her bir alt testin ortalaması elde edilir. Her bir alt testin standart sapması hesaplanır. Öğrencilerin her bir alt testine ait standart puanı (SP) hesaplanır. Her alt test için hesaplanan standart puanlar, belirlenen katsayılarla çarpılarak her bir alt testin ağırlıklı standart puanları bulunur. Testlerin ağırlıklı standart puanları toplanarak, Toplam Ağırlıklı Standart Puan (TASP) elde edilir. LGS'de okul puanı (OBP) dikkate alınmaz.

    Hindistan okul sistemi nasıl?

    Hindistan okul sistemi şu şekilde özetlenebilir: Eğitim Yapısı: Hindistan'da okullar 10+2 şeklinde bir yapıya sahipken, 2020'de yapılan değişiklikle 5+3+3+4 yapısına geçmiştir. Zorunlu Eğitim: 2020 Milli Eğitim Politikası ile 3-18 yaş arasındaki çocuklar için eğitim zorunluluğu getirilmiştir. Okullaşma Oranı: İlköğretimde okullaşma oranı %90'ın altında, ortaöğretimde ise %66'dır. Eğitim Dili: Hindistan'da eğitim dili Hintçe veya İngilizce'dir. Eğitim Programları: Eğitim, çekirdek bir program üzerine farklı bölgelerdeki ihtiyaçlara göre derslerin eklendiği esnek bir yapıya sahiptir. Sınavlar: Eğitim, okul düzeyinde ve ulusal düzeyde çeşitli sınavlarla değerlendirilir. Finansman: Eğitimin finansmanı, merkez hükümet ve eyalet hükümetlerinin katılımıyla sağlanır ve harcama oranları eğitim düzeyine göre değişir.

    YÖK atlas tercih yaparken nelere dikkat edilmeli?

    YÖK Atlas tercih robotu kullanırken dikkat edilmesi gerekenler: Başarı sırası: Tercihler, puana değil, başarı sırasına göre sıralanmalıdır. Kontenjan ve özel koşullar: Tercih edilecek bölümlerin kontenjan durumu, eğitim süresi ve özel koşulları incelenmelidir. Üniversite ve şehir: Üniversitenin bulunduğu şehir, barınma ve ulaşım olanakları değerlendirilmelidir. Geçmiş yıl verileri: Tercihler, önceki yılların taban puan ve başarı sıralamaları dikkate alınarak yapılmalıdır. Birden fazla seçenek: İlk tercihler gerçekten istenen bölümlerden yapılmalı, güvenli seçenekler alt sıralara yerleştirilmelidir. Tercih döneminde, ÖSYM'nin internet sitesinden yeniden yayımlanacak kılavuz dikkatle incelenmeli ve yapılan duyurular takip edilmelidir.

    4. sınıfta ki sınav sistemi gibi mi olacak?

    Hayır, 4. sınıfta sınav sistemi gibi olmayacak. 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) uyguladığı yeni ölçme değerlendirme sistemine göre, ilkokul 4. sınıflarda yazılı sınav saati uygulaması kaldırılmıştır. Öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimi, ders öğretmenleri tarafından sürekli olarak gözlem formları, oyun temelli değerlendirmeler ve verilen görevleri yerine getirme amaçlı ölçme araçları ile takip edilecektir.

    Dil puanları ayrı mı?

    Hayır, dil puanları ayrı değildir. Yeni sınav sisteminde, dil alanında sadece bir puan türü (DİL) bulunmaktadır.

    Öğretmen atamalarında yeşil ışık ne anlama gelir?

    Öğretmen atamalarında "yeşil ışık" ifadesi, genellikle yeni öğretmen atamaları yapılacağına dair bir müjde veya açıklama anlamına gelir. Örneğin, 2025 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Kabine toplantısının ardından yaptığı açıklamada, 25 bin yeni öğretmen ataması yapılacağı ve bu atamalardan 10 bininin Milli Eğitim Akademisi’ne ayrılacağı belirtilmiştir. Benzer şekilde, 2011 yılında sözleşmeli öğretmenlerin kadroya geçişi ile ilgili olarak Milli Eğitim Bakanı'nın konuyu tekrar Bakanlar Kurulu'nun gündemine ve Başbakan'a taşıyacağı açıklaması da "yeşil ışık" olarak değerlendirilmiştir.

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın çözüm önerileri nelerdir?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın çözüm önerileri arasında şunlar bulunmaktadır: Okul öncesi eğitime daha fazla kaynak ayrılması ve altyapı sorunlarının giderilmesi. İlköğretimde yönetme, yönlendirme ve rehberlik hizmetlerinin etkin hale getirilmesi. Öğretmenlerin periyodik olarak hizmet içi eğitime tabi tutulması ve performanslarına göre ücret politikası uygulanması. Ortaöğretimde okullaşma oranının artırılması ve öğretim programlarının Türk Milli Eğitim amaçları doğrultusunda yeniden ele alınması. Mesleki ve teknik eğitimde program çeşitliliğinin azaltılması ve iş dünyası ile daha fazla işbirliği yapılması. Sınav sistemlerinin adil ve sürdürülebilir hale getirilmesi. Sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının kaldırılması ve kadrolu atama sistemine geçilmesi. Öğretmenlerin akademik kariyer yapmalarına destek sağlanması. Eğitim yönetiminde üst düzey yönetimlerin işlevselliğinin artırılması. Bu öneriler, eğitim sisteminin çeşitli alanlarındaki sorunlara yönelik olup, eğitimin daha etkili ve kaliteli hale getirilmesini hedeflemektedir.