Buradasın
Paulo Freire'nin ezilenlerin pedagojisi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Paulo Freire'nin "Ezilenlerin Pedagojisi", sadece belirli eğitim merkezlerinde uygulanacak alternatif bir pedagoji değil, amaçları kadar kullandığı araçlar da özgürlükçü olan bir özgürleşme siyasetidir 15.
Freire, "bankacı eğitim modeli"ni reddeder 14. Bu modelde öğrenciler, üzerlerine bilgi yüklenen pasif varlıklardır; bilgi, aktif bir araştırma sürecinin ürünü değildir 14. Freire'nin önerdiği "problem tanımlayıcı eğitim modeli" ise insanların dünyayla ilişkilerindeki problemleri tanımlamalarını ve dünyayı, kendilerini yaratma sürecinde bir malzeme olarak görmelerini sağlar 15.
Freire'ye göre eğitim, içerik olarak ezilenlerle diyalog kurularak ve onların "konusal evren"i dikkate alınarak belirlenmelidir 15. Diyaloğun ön şartı, insanlara inanmak ve onları sevmeyi becerebilmektir 15.
Freire, ezilenlerin kendilerini ezen ve bilinçlenmelerini engelleyen içsel ve dışsal yapıların üstesinden gelebilmeleri için bir "eylem teorisine" gereksinimleri olduğunu savunur 4. Bilinçlenme, ezilenlerin toplumsal, politik ve ekonomik çelişkilerin farkına varması, bu gerçekliğin baskıcı öğelerine karşı eyleme geçmesi olarak tanımlanır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: