• Buradasın

    Paulo Freire'nin ezilenlerin pedagojisi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Paulo Freire'nin "Ezilenlerin Pedagojisi", sadece belirli eğitim merkezlerinde uygulanacak alternatif bir pedagoji değil, amaçları kadar kullandığı araçlar da özgürlükçü olan bir özgürleşme siyasetidir 15.
    Freire, "bankacı eğitim modeli"ni reddeder 14. Bu modelde öğrenciler, üzerlerine bilgi yüklenen pasif varlıklardır; bilgi, aktif bir araştırma sürecinin ürünü değildir 14. Freire'nin önerdiği "problem tanımlayıcı eğitim modeli" ise insanların dünyayla ilişkilerindeki problemleri tanımlamalarını ve dünyayı, kendilerini yaratma sürecinde bir malzeme olarak görmelerini sağlar 15.
    Freire'ye göre eğitim, içerik olarak ezilenlerle diyalog kurularak ve onların "konusal evren"i dikkate alınarak belirlenmelidir 15. Diyaloğun ön şartı, insanlara inanmak ve onları sevmeyi becerebilmektir 15.
    Freire, ezilenlerin kendilerini ezen ve bilinçlenmelerini engelleyen içsel ve dışsal yapıların üstesinden gelebilmeleri için bir "eylem teorisine" gereksinimleri olduğunu savunur 4. Bilinçlenme, ezilenlerin toplumsal, politik ve ekonomik çelişkilerin farkına varması, bu gerçekliğin baskıcı öğelerine karşı eyleme geçmesi olarak tanımlanır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Paulo Freire Ezilenlerin pedagojisini neden yazdı?

    Paulo Freire, ezilenlerin pedagojisini, ezilenlerin kendilerini ezen ve bilinçlenmelerini engelleyen içsel ve dışsal yapıların üstesinden gelebilmeleri için yazdı. Freire'nin temel amacı, ezilenlerin kendi durumlarını içinden çıkılamaz bir durum olarak görmek yerine, kısıtlayıcı ancak dönüştürülebilecek bir durum olarak değerlendirmelerini sağlamaktı. Freire, bankacı eğitim modelini reddedip, problem tanımlayıcı eğitim modelini önerdi. Freire, ezilenlerin bilinçlenmesinin, toplumsal, politik ve ekonomik çelişkilerin farkına varmaları ve bu gerçekliğin baskıcı öğelerine karşı eyleme geçmeleriyle mümkün olduğunu savundu.

    Freire pedagoji modeli nedir?

    Paulo Freire'nin pedagoji modeli, "bankacı eğitim modeli" olarak adlandırdığı geleneksel eğitim anlayışını reddeder ve "problem tanımlayıcı eğitim" olarak adlandırdığı bir model önerir. Bankacı eğitim modelinde: Öğrenciler nesne, öğretmenler ise öznedir. Eğitim, tek yönlü bir dayatma ve bilgi aktarımıdır. Dünya, kapalı ve durağan bir düzen olarak sunulur. Problem tanımlayıcı eğitim modelinde ise: Öğretmen ve öğrenci eşit koşullarda diyaloğa katılır. Eleştirel bir bakışla ortaklaşa çalışırlar. Öğrenciler, dünyayı zaman içinde değişen bir gerçeklik olarak algılar. Eğitimin içeriği, ezilenlerle diyalog kurularak belirlenir.

    Ezilenler pedagojisini kim yazdı?

    Ezilenlerin Pedagojisi, Brezilyalı eğitimci, eleştirel pedagog ve felsefeci Paulo Freire tarafından yazılmıştır.

    Ezilenler pedagojisi ne anlatıyor?

    Ezilenlerin Pedagojisi, Brezilyalı eğitim filozofu Paulo Freire tarafından yazılmış bir kitap olup, ezilenlerin eğitimine ve özgürleşme siyasetine odaklanır. Kitapta ele alınan bazı konular: Bankacı eğitim modeli: Bu modelde öğrenciler pasif, bilgi yüklenen nesneler olarak görülür; diyalog yerine tek yönlü bir dayatma söz konusudur. Problem tanımlayıcı eğitim: Freire, ezilenlerle diyalog içinde oluşturulan bir pedagoji önerir; bu modelde insanlar kendilerini yaratma sürecinde dünyayı bir malzeme olarak görürler. Özgürleşme: Freire'ye göre özgürleşme, ezilenlerin kendi mücadeleleriyle kazanılır; onlara armağan edilecek bir şey değildir. Ezen-ezilen ilişkisi: Ezilenlerin insanlaşma süreci, ezenlerin baskısı nedeniyle engellenir. Kitap, özellikle yetişkin eğitimcileri için bir rehber niteliğindedir.