Eczanelerde fatura teslimi, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile yapılan sözleşmeye göre belirli kurallara göre gerçekleştirilir. Genel olarak fatura teslim süreci şu şekildedir: 1. Eczaneler, her ayın ilk ve son gününü kapsayan döneme ait reçeteleri, o ayın son günü tarihini taşıyacak şekilde faturalandırır. 2. Düzenlenen faturalar, takip eden ayın ilk 15 günü içinde SGK'nın ilgili birimine teslim edilir. 3. Kan ürünü ve hemofili reçeteleri, her ayın 1 ila 15'i arasında karşılanmışsa takip eden 3 iş günü içinde, 16'sı ile ay sonu arasında karşılanmışsa takip eden 3 iş günü içinde teslim edilir. 4. Faturalar ve eki belgeler, iadeli taahhütlü posta yoluyla gönderilirse postaya veriliş tarihi, normal posta ile gönderilirse Kurum kayıtlarına intikal ettiği tarih esas alınarak işlem görür.