• Buradasın

    Eczanelerde fatura teslimi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eczanelerde fatura teslimi için genel adımlar şu şekildedir:
    1. Dönem Sonlandırma: Tıbbi malzeme reçeteleri, üç grup halinde (tıbbi sarf malzeme, hasta alt bezi, hazır ortez/protez) dönem sonlandırılır 123.
    2. Belgelerin Hazırlanması: Her grup için iki nüsha icmal listesi, fatura ve ekleri hazırlanır 123.
    3. Onay: Mesul müdür, listelerin doğruluğunu kontrol eder ve onaylar (kaşe ve imza ile) 2.
    4. Paketleme: Belgeler, zarar görmesini engelleyecek şekilde ayrı klasörler veya kırmızı renkli zarflar/koliler halinde düzenlenir 123.
    5. Teslim: Belgeler, ilgili fatura dönemi ve grup numaralarını içeren rezervasyon çıktıları ile birlikte Sosyal Güvenlik Kurumu'na teslim edilir 13.
    Fatura teslim adresi: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü, Ankara Vergi Dairesi, Çankaya Vergi Dairesi, Vergi No: 7750409379 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Fatura belgesi nedir?

    Fatura, verilen hizmet veya yapılan iş karşılığında müşterinin ödemesi gereken tutarı gösteren ve zorunlu olarak düzenlenmesi gereken bir belgedir. Fatura üzerinde genellikle şu bilgiler yer alır: fatura numarası; satıcı bilgileri; düzenlenme tarihi; ürün veya hizmet detayları; indirimler; vergi; fiyat; ödeme tarihi. Fatura türleri, işlem amacına, vergilendirmeye, ödeme zamanına ve gönderim yöntemine göre değişiklik gösterebilir. Bazı fatura türleri şunlardır: satış faturası; iade faturası; irsaliyeli fatura; proforma fatura; tevkifatlı fatura; ÖTV’li fatura; açık fatura; kapalı fatura.

    Fatura yerine geçen belgeler nelerdir?

    Fatura yerine geçen belgeler şunlardır: 1. Perakende satış belgeleri: Birinci ve ikinci sınıf tüccarlar ile defter tutmak zorunda olan çiftçiler tarafından kullanılan belgeler. 2. Gider pusulası: Birinci ve ikinci sınıf tüccarlar, kazancı basit usulde saptananlarla, defter tutmak zorunda olan serbest meslek mensupları ve çiftçilerin, vergiden muaf esnafa yaptırdıkları işler veya satın aldıkları mal için düzenledikleri belge. 3. Müstahsil makbuzu: Defter tutan çiftçilerin veya toptancıların, defter tutmayan çiftçilerden satın aldıkları ürünler karşılığında düzenledikleri belge. 4. İrsaliyeli fatura: Fatura ve sevk irsaliyesinin yerine geçerek düzenlenen belge. 5. Taşıma irsaliyesi: Araç sahibi tarafından, yük taşıyan nakliyeciler tarafından düzenlenen belge.

    E-Arşiv fatura nasıl gönderilir?

    E-Arşiv fatura göndermek için iki yöntem kullanılabilir: 1. GİB Portal: Düzenlenen fatura SMS ile onaylanır. Onaylanan e-Arşiv fatura ZIP dosyası olarak bilgisayara indirilir. ZIP dosyası içinden HTML dosyası çıkarılır ve tarayıcıda açılır. "Yazdır" seçeneğinden sonra "PDF olarak Yazdır" seçeneği ile PDF formatında dosya oluşturulur ve gönderilir. 2. Özel Entegratör: E-Arşiv sistemine girilerek gönderilecek e-Arşiv fatura belgesi açılır. Fatura, bilgisayara indirilmeden doğrudan mail olarak iletilir. Ayrıca, Paraşüt ve Orkestra gibi ön muhasebe programları da e-Arşiv fatura gönderme imkanı sunar. E-Arşiv faturalar, düzenlendikten sonraki ayın 1. ve 15. günü arasında Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) raporlanarak gönderilmelidir.

    Elden teslim makbuzu fatura yerine geçer mi?

    Elden teslim makbuzu (tahsilat makbuzu) fatura yerine geçmez. Tahsilat makbuzu, yapılan bir ödeme işleminin gerçekleştiğini belgeleyen resmi bir evraktır ve sadece ödeme yapıldığını kanıtlar. Vergi mevzuatına göre, tahsilat makbuzu ile birlikte satış işlemini belgelemek için mutlaka fatura düzenlenmelidir.