Enterprise fatura talebi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Vergi Mükellefi Olmak: Öncelikle bir şirket kurulmalı ve vergi mükellefi olunmalıdır. 2. e-Fatura Sistemine Kayıt: Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-Fatura ve e-Arşiv sistemine kayıt olunmalıdır. 3. Fatura İçeriğinin Hazırlanması: Faturada bulunması gereken temel bilgiler (fatura tarihi ve numarası, satıcı ve alıcının adı, adresi ve vergi numaraları, satılan ürün/hizmetin adı, miktarı ve birim fiyatı, genel toplam, ödeme şekli) doldurulmalıdır. 4. Faturanın Düzenlenmesi ve Gönderimi: Kurumsal müşteriler için e-Fatura, bireysel müşteriler için ise e-Arşiv Fatura düzenlenerek alıcıya iletilmelidir. 5. Saklama: Faturalar, yasal olarak 10 yıl boyunca saklanmak zorundadır ve e-Fatura ve e-Arşiv sisteminde otomatik olarak dijital ortamda saklanır. Fatura talep süreci, hata yapmamak ve cezai yaptırımlardan kaçınmak için dikkatli bir şekilde yönetilmelidir.