UYDS (Ulusal Yapı Denetim Sistemi) üzerinden şantiye şefliği başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Arama motoruna "uyds.csb.gov.tr" yazılarak açılan sayfada sağ üstte yer alan "yds giriş" sekmesinden e-devlet şifresiyle sisteme giriş yapılır. 2. Açılan ekranda "hesap başvurusu" sekmesine tıklanır ve başvuru yapılmak istenen hesap türü (şantiye şefliği, proje müellifliği vb.) seçilir. 3. İstenilen bilgiler doldurularak başvuru yapılır. 4. Başvuru sonrası hesap otomatik aktifleşirse sistem kullanılmaya başlanabilir. 5. Eğer başvuru "onay bekliyor" durumuna gelirse, hesap başvurusu yapılan ekrandan kullanım sözleşmesinin çıktısı alınarak kullanıcı yazan kısım imzalanır. 6. Dilekçe ekinde kullanım sözleşmesi ve istenilen diğer evraklar, ilgili il çevre, şehircilik ve iklim değişikliği müdürlüğüne teslim edilir. Gerekli belgeler: hesap başvurusunun onaylanmasının talep edildiği, başvuru sahibi tarafından imzalanan dilekçe; noter ya da mezun olunan okul tarafından onaylanmış diploma örneği ya da e-devlet üzerinden alınan barkodlu mezun belgesi; meslek odası kayıt belgesinin aslı; Ulusal Yapı Denetim Sistemi üzerinden alınarak kullanıcı tarafından imzalanan kullanım sözleşmesi; kimlik fotokopisi. Sistemle ilgili sorunlar için 0 850 644 32 47 numaralı çağrı merkezine danışılabilir.