• Buradasın

    MEB engelli öğretmen alımı nasıl başvurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB engelli öğretmen alımı başvurusu için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Başvuru Tarihleri: Başvurular, 24 Şubat - 10 Mart 2025 tarihleri arasında yapılacaktır 13.
    2. Başvuru Yöntemi: Başvurular, e-Devlet üzerinden gerçekleştirilecektir 12.
    3. Gerekli Belgeler: Başvuru sırasında aşağıdaki belgelerin yüklenmesi gerekmektedir:
      • Engelli sağlık kurulu raporu 12;
      • Mezuniyet belgesi veya diploma 12;
      • Varsa denklik belgesi 2;
      • Pedagojik formasyon sertifikası 2;
      • Varsa ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programı mezuniyet belgesi 2.
    4. Başvuru Aşamaları: Başvurular iki aşamadan oluşmaktadır:
      • Ön Başvuru: 24 Şubat - 10 Mart tarihleri arasında yapılacaktır 13.
      • Tercih Başvurusu: 16 Nisan - 28 Nisan 2025 tarihleri arasında yapılacaktır 13.
    Başvuru sonuçları, 30 Nisan 2025 tarihinde açıklanacak ve atanan öğretmenler 1 Eylül 2025 itibarıyla göreve başlayacaktır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    20 bin engelli öğretmen ataması ne zaman yapılacak?

    20 bin engelli öğretmen atamasının ne zaman yapılacağına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in açıklamalarına göre, engelli öğretmen atamalarıyla ilgili süreç Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yürütülmektedir. 2025 yılı için 1381 engelli öğretmen ataması yapılmış ve tercih süreci tamamlanmıştır. Daha fazla bilgi için resmi duyuruların takip edilmesi önerilir.

    Engelli öğretmen başvurusu ne zaman düzelecek?

    2025 yılı engelli öğretmen ataması başvuruları 24 Şubat - 10 Mart 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

    Öğretmen atama başvurusu nasıl yapılır?

    Öğretmen atama başvurusu iki farklı şekilde yapılabilir: 1. Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Öğretmen Ataması Başvurusu: Bu başvuru, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan kılavuz doğrultusunda yapılır. Başvuru adımları şunlardır: - Başvurular, "mebbis.meb.gov.tr" veya "personel.meb.gov.tr" adreslerinde yer alan Elektronik Başvuru Formu doldurularak yapılır. - Başvuruda en fazla 10 eğitim kurumu tercih edilebilir. - Başvurular, 12-17 Şubat tarihleri arasında yapılır ve sonuçlar 3 Nisan'dan itibaren "personel.meb.gov.tr" adresinde duyurulur. 2. Sözleşmeli Öğretmen İlk Atama Başvurusu: Bu başvuru, e-devlet platformu üzerinden gerçekleştirilir. Başvuru için gerekli adımlar şunlardır: - Başvuru formu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın internet sitesinde yer alır ve doğru bilgilerle doldurulmalıdır. - Başvurular, 20 Mayıs - 31 Mayıs 2024 tarihleri arasında yapılır.

    Devlette engelli kadrosu nasıl öğrenilir?

    Devlette engelli kadrolarını öğrenmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Devlet Personel Başkanlığı'nın internet sitesine (www.dpb.gov.tr) girip, "DPB e-Uygulama" kısmından "Özürlü Personel İşlemleri" bölümüne erişmek. 2. Ekim ayı sonuna kadar ilgili yılın engelli memur alımı için açılan münhal kadroları elektronik ortamda bildirmek. 3. ÖSYM'nin internet sitesinden yerleştirme sonuçlarını takip etmek. Ayrıca, İŞKUR'un web sitesinde de güncel memur iş ilanları yayınlanmakta olup, bu ilanlar arasında engelli kadrolar da yer alabilir.

    Engelli kura ile atama nasıl yapılır?

    Engelli kura ile atama, belirli durumlarda EKPSS (Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı) geçerlilik süresi içinde mezun olabilecek durumda olan adaylar için uygulanır. Bu süreç şu adımlarla gerçekleşir: 1. EKPSS'ye Katılım: Adaylar, ÖSYM'nin belirlediği tarihlerde sınav başvurularını yapar ve sınava girer. 2. Sağlık Raporu: %40 ve üzeri engelli olduklarını gösteren sağlık raporunu alırlar. 3. Tercih Süreci: EKPSS sonuçlarının açıklanmasının ardından ÖSYM tarafından tercihler alınır. 4. Kura Çekimi: Kura, ÖSYM tarafından belirlenen gün ve saatte noter usulüyle yapılır. 5. Atama: Kura sonucunda ismi çıkan adaylar, atandıkları kuruma istenen belgelerle başvuru yaparak resmi göreve başlarlar.

    Engelli personel alımı hangi aylarda yapılır?

    Engelli personel alımı, her yıl Ocak ayında belirlenen takvim doğrultusunda yapılır.

    750 engelli öğretmen ataması hangi bölümler?

    2021 yılında yapılan 750 engelli öğretmen ataması branş dağılımında en yüksek kontenjanlar Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih ve Felsefe branşlarına ayrılmıştır. Atama yapılacak diğer branşlar ve kontenjanları, ülke genelindeki öğretmen ihtiyacı ve illerin boş norm sayıları göz önünde bulundurularak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiştir. Branş dağılımı ve kontenjanlar, her atama döneminde değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi duyurularını takip etmek gerekmektedir.