Avukatlık bürosunda sekreter, diğer bir adıyla hukuk sekreteri, çeşitli görev ve sorumlulukları yerine getirir: Yazışmalar: Celp kâğıdı, dava dilekçesi, mahkeme davet yazısı, dava dosyası gibi yazışmaları hazırlar. Randevu ve görüşmeler: Randevuları düzenler, işyerine gelen iş sahiplerini (müvekkilleri) ve ziyaretçileri kabul eder. Adliye işlemleri: Avukatlık bürosunda çalışıyorsa, avukatın hazırladığı dilekçeleri daktilo eder ve adliyeye götürür. Belge takibi: Adliyeden gelen dava dosyalarını ilgili dosyalara takar ve izleme defterine duruşma günlerini kaydeder. Mali işlemler: Makbuzları hazırlar ve imzalattırır. Diğer büro işleri: Büro malzemelerini kullanır, ofis düzenini sağlar ve gerekli durumlarda kent içi veya kent dışı seyahatler yapar. Hukuk sekreteri, ayrıca bilgi iletişim sistemlerini aktif olarak kullanarak raporlama gibi sorumlulukları da yerine getirir. Hukuk sekreteri olmak için hukuk büro yönetimi ve sekreterliği ön lisans programı gibi ilgili bir bölümden mezun olmak veya bu alanda eğitim almak gereklidir.