• Buradasın

    Araştırma

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google Akademik'te nasıl araştırma yapılır?

    Google Akademik'te araştırma yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Arama yapma: - Anahtar kelime, yazar adı veya makale adı gibi bilgileri arama kutusuna yazarak arama yapılabilir. - "Türkçe sayfalarda ara" butonu ile arama sadece Türkçe sonuçlarla sınırlanabilir. 2. Arama sonuçlarını filtreleme: - Sol taraftaki filtreler kullanılarak makale yılı seçilebilir veya özel bir tarih aralığı belirlenebilir. - Sonuçlar alakaya veya tarihe göre sıralanabilir. - Alıntıların ve patentlerin sonuçlarda yer alıp almayacağı belirlenebilir. 3. Gelişmiş arama: - "Gelişmiş Arama" seçeneği ile arama tarih aralığı, yayın, yazar ve daha fazlasına göre daraltılabilir. 4. Profil oluşturma ve yönetme: - Google hesabı ile giriş yapılarak profil oluşturulabilir. - Yazılan makaleler profiline eklenebilir ve doğrulanabilir. - Araştırma ilgi alanları belirlenerek ilgili makaleler önerilebilir. 5. Uyarı oluşturma: - "Uyarı Oluştur" seçeneği ile belirli konulardaki yeni araştırmalar için e-posta uyarıları oluşturulabilir. Google Akademik, akademik araştırmalar için geniş bir bilimsel makale, tez, kitap ve patent koleksiyonuna erişim sağlar.

    Matematikçi olmak için hangi matematikçi?

    Matematikçi olmak için hangi matematikçinin takip edilmesi gerektiği bilgisine ulaşılamadı. Ancak, matematikçi olmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Eğitim: Matematik alanında lisans derecesi genellikle gereklidir. Beceriler: Analitik ve problem çözme becerileri, ileri düzey matematik bilgisi, soyut ve mantıksal düşünme yeteneği, bilgisayar programlama ve matematik yazılımlarında yeterlilik, mükemmel iletişim ve sunum becerileri, detaylara ve doğruluğa dikkat, bağımsız ve ekip halinde çalışabilme becerisi gibi niteliklere sahip olmak önemlidir. Çalışma Alanları: Matematikçiler, üniversiteler ve araştırma kurumları, devlet kurumları, mühendislik ve bilimsel danışmanlık firmaları, teknoloji şirketleri, finans kurumları, imalat ve mühendislik şirketleri gibi çeşitli ortamlarda çalışabilirler.

    Fabre hangi böcekleri inceler?

    Jean Henri Fabre, özellikle aşağıdaki böcek türlerini incelemiştir: yaban arıları; kabuk böcekleri; uğur böcekleri; cırcır böcekleri; çekirgeler. Ayrıca, Fabre taş taşı arıları, yuva yapan eşek arıları, peygamberdeveleri ve ruh kelebekleri gibi diğer böcek türlerini de incelemiştir.

    GfK güvenilir mi?

    GfK genel olarak güvenilir bir şirket olarak kabul edilmektedir. - Uluslararası İtibar: GfK, dünya genelinde 100'den fazla ülkede faaliyet gösteren, tüketici araştırmaları ve pazarlama analizleri konusunda uzmanlaşmış bir Alman araştırma şirketidir. - Uzun Geçmiş: Şirket, 1934 yılında kurulmuş olup, uzun bir geçmişe ve geniş bir müşteri portföyüne sahiptir. - Hizmet Kalitesi: GfK'nın web sitesi, detaylı bilgiler, başarı hikayeleri ve endüstri kaynaklarına erişim sunmaktadır. Ancak, her türlü araştırmada olduğu gibi, GfK'nın verilerini analiz ederken ve yorumlarken objektif ve eleştirel olmak önemlidir.

    Dvalkıt ded ne iş yapar?

    "Dvalkıt ded" ifadesi, Türkçe'de yaygın olarak kullanılan bir terim değildir ve belgelerde bu isimle ilgili herhangi bir bilgi bulunmamaktadır. Dedektifler genellikle şu görevleri yerine getirir: Şüphelilerin tespiti: Tanıklarla görüşür, kanıtları analiz eder ve suç raporlarını inceleyerek şüphelilerin yerini belirlerler. Kanıt toplama: Suç mahallerinden veya şüphelilerin evlerinden, araçlarından veya işyerlerinden kanıt toplar ve analiz ederler. Gizli operasyonlar: Müşteri, çalışan veya başka bir rol gibi görünerek gizli araştırmalar yaparlar. Raporlama: Buldukları tüm sonuçları objektif bir şekilde raporlarlar. Eğer bu ifade bir oyun karakteri veya kurgusal bir figür ise, daha fazla bilgi veya bağlam sağlanması gerekebilir.

    Özel dedektif nasıl çalışır?

    Özel dedektifler, müşterilerinin ihtiyaçlarına göre kişisel, kurumsal veya yasal nedenlerle gerçekleri ortaya çıkarmak için araştırma ve analiz yaparlar. Çalışma yöntemleri: Fiziksel takip. Sanal takip. Otel kayıtları. Telefon görüşme ve mesaj dökümleri. Sosyal medya takibi. Temel sorumlulukları: İlgili bilgileri toplamak için araştırma ve soruşturmalar yürütmek. Kişileri veya yerleri gözlemlemek ve belgelemek. Tanıklar, şüpheliler ve diğer ilgili kişilerle röportaj yapmak. Çeşitli kaynaklardan veri toplamak ve analiz etmek. Ayrıntılı raporlar hazırlamak ve bulguları müvekkillere sunmak. Özel dedektiflerin yargılamak veya tutuklamak gibi bir yetkileri yoktur; elde ettikleri belge ve kanıtları kişi hak ve özgürlüklerini ihlal etmeden talep eden kişi veya kurumlara teslim ederler.

    Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeyi nedir?

    Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeyiyle ilgili bazı bulgular şu şekildedir: Cinsiyet: Fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeyleri, cinsiyet değişkeninden etkilenmektedir. Başarı durumu: Başarı durumları iyi olan öğrencilerin, başarı düzeyleri orta ve düşük olan öğrencilere göre daha az kaygılı olduğu saptanmıştır. Mesleki kaygı: Fen bilgisi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin genel kaygı durumları ve görev merkezli kaygıları, sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinden anlamlı biçimde yüksek bulunmuştur. Ayrıca, fen bilimini öğrenme kaygısı ile fen öğrenmeye yönelik motivasyon arasında negatif yönde bir ilişki olduğu, kaygının yükseldikçe motivasyonun düştüğü, kaygının düştükçe ise motivasyonun yükseldiği ortaya konmuştur. Kaygı düzeyi, bireyin kişisel özelliklerine ve çevresel faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    Biyologlar hangi alanlarda çalışabilir?

    Biyologlar, geniş bir yelpazede farklı alanlarda çalışabilirler. Bazı çalışma alanları: Araştırma Laboratuvarları. Tarım ve Orman Bakanlığına Bağlı Birimler. Devlet ve Özel Hastaneler. Özel Tıbbi Tahlil Laboratuvarları. Belediyeler. Gıda Firmaları. İlaç Firmaları. Çevre Koruma Kuruluşları. Çevre Danışmanlık Firmaları. Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar. Ayrıca, biyologlar üniversitelerde akademisyen olarak görev yapabilir, özel sektörde danışmanlık hizmetleri sunabilir veya biyolojik araştırmalar ile ilgili ürünler geliştirebilirler.

    Türkiye Adalet Akademisi ne iş yapar?

    Türkiye Adalet Akademisi, Türkiye'de görev alacak adli ve idari hakim ve savcıların staj ve görev öncesi eğitimlerini veren bir devlet kurumudur. Başlıca görevleri: Hakim ve savcı adayları ile hakim ve savcılara yönelik eğitim planları hazırlamak ve uygulamak. Hukuk ve adalet alanını ilgilendiren konularda uzmanlık ve sertifika programları düzenlemek. Eğitim ve öğretim faaliyetleri hakkında ilgili kurum ve kuruluşlara görüş bildirmek. Yurt içinde ve yurt dışında bulunan kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak. Lisansüstü ve yabancı dil eğitimlerini desteklemek. Ayrıca, bilgi bankası ve kütüphane kurmak, yayınlar yapmak gibi faaliyetleri de bulunmaktadır.

    Antropoloji okuyan biri ne iş yapar?

    Antropoloji bölümü mezunları, insan kültürü, toplumsal organizasyon, insan biyolojisi ve etnografik araştırmalar gibi konular üzerinde uzmanlaşarak çeşitli alanlarda çalışabilirler. Bazı çalışma alanları: Akademik ve araştırma kurumları: Üniversitelerde öğretim üyesi veya araştırma görevlisi olarak çalışma. Müze ve kültürel kuruluşlar: Müzelerde küratör veya eğitimci olarak görev alma. Uluslararası kalkınma: Uluslararası kalkınma ajanslarında veya sivil toplum kuruluşlarında çalışma. Hükümet ve kamu politikaları: Devlet kurumlarında politika analisti veya danışman olarak çalışma. Pazar araştırması: Pazar ve tüketici araştırmaları yapma. Küresel sağlık: Global sağlık kuruluşlarında kültürel faktörlerin sağlık üzerindeki etkilerini araştırma. İnsan hakları ve savunuculuk: İnsan hakları örgütlerinde çalışma. Çevresel sürdürülebilirlik: Çevre koruma projelerinde toplulukların katılımını sağlama. Antropoloji bölümü mezunlarının iş tanımı ve görev niteliği, çalışma alanına bağlı olarak değişir.

    BTÜ iyi bir üniversite mi?

    Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ), özellikle teknik alanlarda eğitim kalitesi ve araştırma faaliyetleri ile öne çıkan bir devlet üniversitesidir. BTÜ'nün bazı olumlu yönleri: Akademik kadro: Alanında öncü ve motivasyonu yüksek akademisyenlere sahiptir. Eğitim imkanları: Sektöre yönelik eğitim programları ve staj imkanları ile öğrencilere pratik deneyim kazandırır. Araştırma merkezleri: Çeşitli araştırma merkezleri ve laboratuvarlara sahiptir. Uzmanlaşma: "Robotlar ve Akıllı Sistemler" alanında uzmanlaşan bir üniversitedir. Bazı olumsuz yönler: Kampüs ve altyapı: Bazı kullanıcılar tarafından kampüs ve tesislerin yetersiz olduğu belirtilmiştir. Öğrenci sayısı: Öğrenci sayısının az olması, tam oturmamış bir düzen izlenimi yaratabilir. Genel olarak, BTÜ'nün eğitim kalitesi ve sunduğu imkanlar, özellikle teknik eğitim almak isteyen öğrenciler için avantajlı olabilir. Ancak, kampüs ve altyapı eksiklikleri bazı kullanıcılar tarafından eleştirilmiştir.

    Çok Merkezli Araştırma Projesi (Çap) ne demek?

    Çok Merkezli Araştırma Projesi (ÇAP), farklı disiplinlerden en az iki bölüm veya tıp-sağlık alanında iki farklı anabilim dalından öğretim üyelerinin birlikte hazırladığı araştırma projeleridir. Bazı ÇAP türleri: HASUDER-ÇAP. Ankara Üniversitesi ÇAP. ÇAP projeleri için, desteklenen projelerin sonuçlarının belirli indekslerde taranan dergilerde yayımlanması gibi yayın şartları bulunabilir.

    Çok disiplinli araştırma projesi (ÇAP) nedir?

    Çok Disiplinli Araştırma Projesi (ÇAP), farklı disiplinlerden en az iki bölüm veya tıp-sağlık alanında iki farklı anabilim dalından öğretim üyelerinin birlikte hazırladığı araştırma projeleridir. Başvuru koşulları: Yürütücü, daha önce yürütüp başarıyla kapatılmış bir TAP, ÇAP, ÖNAP veya TÜBİTAK 1001, 1003, 1005, 3001, 3501, COST, Uluslararası İkili İşbirliği, AB Çerçeve Programı veya uluslararası diğer fonlarca desteklenmiş bir projede yürütücü veya araştırmacı olarak görev almış olmalıdır. Proje ekibinde, proje yürütücüsü ile birlikte farklı fakültelerden en az iki öğretim elemanı bulunmalıdır. Bazı üniversiteler için bütçe limitleri: Harran Üniversitesi: 500.000 TL. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi: 350.000 TL. Proje süresi: En fazla 36 ay olabilir, ek süre talebiyle 12 aya kadar uzatılabilir.

    Araştırma önerisinde problem nasıl yazılır?

    Araştırma önerisinde problem yazarken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Konuyu ve alanı tanıtın. 2. Mevcut durumu açıklayın. 3. Sorunu tanımlayın. 4. Sorunun önemini vurgulayın. 5. Problem cümlesi oluşturun. Problem cümlesinin bazı unsurları: Araştırma sorusu. Mevcut bilgi boşluğu. Sorunun etkileri. Çözüm planı. Problem cümlesi, araştırmanın kapsamını belirler ve genel analiz yaklaşımını tanımlar.

    Hipotez kurma aşamaları nelerdir?

    Hipotez kurma aşamaları şunlardır: 1. Soru Sorma: Hipotez, cevaplanması gereken bir soru şeklinde olmalıdır. 2. Birincil Araştırma Yapma: Konuyla ilgili arka plan bilgisi toplamak, çeşitli kitapların, akademik dergilerin, deneylerin ve gözlemlerin okunmasını gerektirebilir. 3. Değişkenleri Belirleme: Bağımsız ve bağımlı değişkenler tanımlanmalıdır. 4. Hipotezi Formüle Etme: Eğer-o zaman formatı kullanılarak hipotez yazılabilir. 5. Veri Toplama ve Hipotezi Test Etme: Hipotezi desteklemek için veri toplanır ve analiz edilir. 6. Yazma: Toplanan veriler analiz edildikten sonra hipotez yazılır ve sonuçlar bir araştırma makalesi formatında sunulur.

    Biyoteknoloji okuyan biri ne iş yapar?

    Biyoteknoloji okuyan biri, biyoteknoloji, biyofarmasötik, gıda, tarım, çevre, enerji, sağlık hizmetleri ve tıbbi cihaz sektörlerinde çeşitli pozisyonlarda çalışabilir. Bazı iş olanakları: araştırmacı; ürün tasarımcısı; proje yöneticisi; kalite kontrol uzmanı; üretim mühendisi; tıbbi cihaz satış ve pazarlama uzmanı; biyoteknolojik cihaz danışmanı; AR-GE danışmanı. Biyoteknoloji mezunları, biyoteknolojik ürünlerin geliştirilmesi ve üretimi, gen tedavisi, ilaç üretimi, biyolojik atık yönetimi, gıda üretimi, biyoyakıt üretimi ve biyolojik çevre koruma gibi alanlarda görev alarak insan yaşamını iyileştirebilirler.

    İpsosun amacı nedir?

    Ipsos'un amaçları şunlardır: Kurumsal sosyal sorumluluk: Ipsos, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi'ne üye olan dünyadaki ilk araştırma şirketidir. Eğitim desteği: Ipsos Vakfı aracılığıyla, dünya genelinde dezavantajlı çocuklar ve gençler için eğitim programlarını destekler. Çevresel sorumluluk: Atık ve enerji tüketimini azaltmayı amaçlayan çevre politikaları uygular. Pazar araştırması: 90 ülkede faaliyet gösteren bir pazar araştırma şirketi olarak, dünya çapında 5.000'den fazla müşteriye araştırma hizmetleri sunar.

    19 Mayis Üniversitesi iyi bir üniversite mi?

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), farklı kaynaklarda hem olumlu hem de olumsuz değerlendirmelerle anılmaktadır. Olumlu değerlendirmeler: Akademik güç ve çeşitlilik. Uluslararasılaşma. Kampüs ve yaşam kalitesi. Olumsuz değerlendirmeler: Eğitim ve imkanlar. Sonuç olarak, OMÜ'nün iyi bir üniversite olup olmadığı kişisel değerlendirmelere bağlıdır.

    İvşah ne iş yapar?

    IVSAH (Israeli Veterinary Services and Animal Health), İsrail Tarım ve Kırsal Kalkınma Bakanlığı (MARD) bünyesinde faaliyet gösteren bir kuruluştur ve aşağıdaki görevleri yerine getirir: Hayvan sağlığı ve refahı: Hayvan hastalıklarının izlenmesi, kontrolü ve önlenmesi, zoonotik hastalıkların tespiti ve biyogüvenlik önlemlerinin alınması. Veteriner uygulamaları: Veterinerlik eğitimi ve uygulamalarının standartlarının belirlenmesi, yetkin profesyonellerin yetiştirilmesi. Gıda güvenliği: Et, süt ve diğer hayvansal ürünlerin güvenliğinin sağlanması için gıda güvenliği yetkilileriyle işbirliği yapılması. Araştırma ve geliştirme: Veterinerlik alanında yeni teşhisler, aşılar ve tedavi protokollerinin geliştirilmesi. Proje yönetimi: İnşaat projelerinin yönetimi, teknik danışmanlık, planlama ve tasarım, kalite kontrol gibi hizmetlerin sunulması.

    Araştırma konusu ve araştırma problemi nasıl belirlenir?

    Araştırma konusu ve araştırma problemi şu adımlarla belirlenir: 1. Araştırma Konusunun Belirlenmesi. Araştırma konusu, araştırmacının bilimsel ilgi ve merakına bağlı olarak seçilir. Konu, kişisel deneyimler, daha önce yapılan çalışmalar, kitle iletişim araçları, teoriler, inançlar ve değerlerden etkilenerek seçilebilir. Konunun uygulanabilir, özgün ve net olması gerekir. 2. Araştırma Probleminin Belirlenmesi. Araştırma problemi, araştırma yapılmak istenen alanla ilgili kuram ve araştırmalar, bireysel ve mesleki deneyimler ile toplumsal sorunlardan yola çıkılarak belirlenir. Problemin araştırılabilir, yanıtlanabilir, farklılığa yol açabilecek nitelikte, ekonomik ve zaman açısından uygulanabilir olması gerekir. Problem, soru cümlesi veya hipotez şeklinde ifade edilebilir. Ek olarak, araştırma problemini belirlemek için şu adımlar izlenebilir: Gözlemler ve literatür tarama. Sorunun spesifik hale getirilmesi. Problemin önemli ve geçerli olması. Problemin test edilebilir olması.