Afetlerde sağlık hizmetlerinin yönetimi, afet yönetimi döngüsü çerçevesinde dört ana aşamada gerçekleştirilir: 1. Önleme ve Zarar Azaltma: Afetlerin gerçekleşmeden önce olası zararlarını azaltacak adımların belirlenmesi. 2. Hazırlık: Afet ve acil durum ekibine görev tanımlarının yapılması, tıbbi kapasite ve iletişim planlarının hazırlanması gibi faaliyetlerin yürütülmesi. 3. Müdahale: Afet sırasında veya hemen sonrasında, can kurtarma, yaralıların tedavisi, barınma, beslenme, tahliye gibi yaşamsal gereksinimlerin karşılanması. 4. İyileştirme: Afet sonrası sağlık kurumlarının yenilenmesi için kısa, orta ve uzun dönemli çabaların koordine edilmesi. Ayrıca, afetlerde sağlık hizmetlerinin yönetimi, Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür ve bu genel müdürlük, medikal kurtarma ve acil sağlık hizmetleri ekiplerini organize eder.