Buradasın
Afet ve acil durum yönetimi özel gereksinimli bireylere nasıl davranmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Afet ve acil durum yönetiminde özel gereksinimli bireylere şu şekilde davranılmalıdır:
- Bireysel plan yapma: Özel gereksinimli bireyin merkeze alındığı, belirli aralıklarla tatbikatların yapıldığı en az 72 saatlik bir aile afet planı hazırlanmalıdır 1.
- Destek ağı oluşturma: Özel gereksinimli bireyin yakın çevresinden bir destek ağı oluşturulmalıdır 15.
- İletişim: Telefonlar her an yakınlarında bulundurulmalıdır 1.
- Acil durum çantası: Özel gereksinimli bireylerin özel gereksinimlerinden dolayı ihtiyacı olabilecek malzemelerinde (engelli kimlik belgesi, kullanması gereken ilaç ve cihazlar gibi) yer aldığı acil durum çantası hazırlanmalıdır 1.
- Güvenli toplanma noktası: Özel gereksinimli bireylerin çıkış yolları ve güvenli toplanma noktalarını bağımsız olarak bulabilmeleri için sıkça tatbikat uygulamaları yapılmalıdır 2.
- Rutinlerin korunması: Özel gereksinimli bireylerin günlük rutinlerine bağlı kalmaları sağlanmalıdır 3.
- Kişisel alan: Gürültü, ışık ya da kokudan rahatsız oldukları durumlarda, bu uyaranlardan uzaklaştırılmaları ve daha sakin bir alana götürülmeleri sağlanmalıdır 3.
Ayrıca, afet ve acil durum anlarında kullanılacak risk-iletişim mesajları, duyurular ve uyarıların basit, anlaşılır ve mümkün olduğunca görsel olarak sunulması önemlidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: