Vardiya yönetimi, çalışanların belirli zaman dilimlerinde işlerini sürdürebilmeleri için vardiyaların planlanması, onaylanması, paylaşılması, takip edilmesi ve raporlanması süreçlerini içerir 12. İşte bu süreçlerin adımları:
- Planlama: Vardiya planları genellikle haftalık olarak yapılır ve içinde bulunulan haftanın sonlarına doğru bir sonraki haftanın planı oluşturulur 1.
- Onay Süreçleri: Vardiya planı, ilgili birimin yöneticisi tarafından yapıldıktan sonra onay için üst yöneticiye gönderilir 1.
- Paylaşma: Onaylanan vardiyalar, hafta bitmeden çalışanlarla paylaşılmalıdır 1.
- Takip: Planlanan vardiyaların takibi önemlidir; çünkü hastalık, gecikme veya ani işten ayrılma gibi durumlarda vardiya planında güncellemeler yapılmalıdır 12.
- Raporlama: Vardiya planlarından yola çıkarak çalışanların maaş, yemek, yol gibi hak edişleri için raporlar oluşturulur 1.
- Arşivleme: Vardiya planları ve raporlar, gerektiğinde geriye dönük incelenebilmek adına saklanmalıdır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: