Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Servis desk, bir organizasyon içinde IT hizmet teslimatının merkezi noktası olarak görev yapar ve çeşitli süreçleri koordine eder 12. Temel işlevleri şunlardır:
- Olay Yönetimi: Kullanıcıların bildirdiği olayları (arızalar, sistem çökmeleri) önceliklendirir, kategorilere ayırır ve en kısa sürede normal hizmet operasyonlarını geri kazandırmaya çalışır 13.
- Hizmet Talebi Yönetimi: Yazılım kurulumları, erişim hakları, yeni donanım gibi hizmet taleplerini işler, gerekli onayları alır ve eylemleri koordine eder 13.
- Problem Yönetimi: Tekrarlayan olayları analiz ederek altta yatan nedenleri belirler ve kalıcı çözümler geliştirir, böylece gelecekteki kesintileri önler 13.
- Değişim Yönetimi: IT hizmetleri veya altyapısındaki değişiklikleri planlar, onaylar ve koordine eder, minimum kesinti ile geçişi sağlar 13.
- Bilgi Yönetimi: Sık karşılaşılan sorunlar, en iyi uygulamalar ve sıkça sorulan sorular (SSS) için bir bilgi tabanı tutar 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: