• Buradasın

    Servis Desk ve Helpdesk aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Servis desk ve helpdesk kavramları aynı değildir, ancak birbirleriyle ilişkilidirler.
    Helpdesk, daha çok teknik IT sorunlarına odaklanan bir platformdur 12. Temel olarak, destek temsilcilerinin kullanıcıların karşılaştığı sorunları çözmeleri için bir araçtır 2.
    Servis desk ise, daha geniş bir müşteri desteği sunar ve teknik sorunların çözümü de bunun sadece bir parçasıdır 13. Bu platform, kullanıcıların hesap bilgilerini güncellemeleri, yeni özellikler talep etmeleri gibi çeşitli isteklerini de yönetir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Help Desk ve IT destek aynı mı?

    Hayır, help desk ve IT destek aynı değildir. Help Desk. IT Destek. Dolayısıyla, help desk mevcut sorunlara çözüm üretirken, IT destek bu sorunların ortaya çıkmasını önlemeye odaklanır.

    Helpdesk ne iş yapar?

    Helpdesk, bir işletmenin çalışanları ve müşterilerine teknik destek sağlayan merkezi bir destek birimidir. Helpdesk'in temel işlevleri: Teknik destek. Sorun takibi. Sistem ve ağ yönetimi. Uzak ve yerinde destek. Yedekleme ve güvenlik. Eğitim ve danışmanlık. Helpdesk, aynı zamanda müşteri memnuniyetini ölçebilir ve raporlama yapabilir. Helpdesk uzmanları, iyi iletişim becerilerine ve teknik bilgiye sahiptir.

    Servisdesk ne iş yapar?

    Service Desk, bilgi teknolojileri (IT) departmanı ile kullanıcılar arasındaki tek iletişim kanalıdır. Service Desk'in temel işlevleri: Çağrıların karşılanması. Vakaların (incident) ve şikayetlerin kayıt altına alınması. Kullanıcıları gelişmelerden haberdar etme. İlk değerlendirme ve çözüm arayışı. İşlemlerin gözlemlenmesi ve üst seviyeye aktarma. Problemlerin tespiti. Çağrı kayıtlarının kapatılması ve çözüm kontrolü. Service Desk, aynı zamanda teknik sorunların yönetimi, hizmet taleplerinin işlenmesi, bilgi kaynaklarının bakımı ve değişikliklerin takibi gibi süreçleri de yönetir. Bu sayede, müşteri memnuniyetinin artırılması, IT ekiplerinin verimliliğinin yükseltilmesi ve kaynakların daha iyi tahsis edilmesi sağlanır.

    HelpDesk'in amacı nedir?

    HelpDesk'in amacı, müşterilere, çalışanlara veya her ikisine birden destek, bilgi ve çözüm sağlamaktır. HelpDesk'in bazı amaçları: Tek iletişim noktası olmak. Sorunları çözmek. Envanter yönetimi yapmak. Müşteri memnuniyetini ölçmek. Bilgi paylaşmak. Raporlama yapmak.

    Desk ne demek?

    Desk kelimesi İngilizce'de "masa" anlamına gelir. Ayrıca, "desk" kelimesinin bazı diğer anlamları şunlardır: kürsü; yazıhane; bölüm, büro, daire, şube; sıra (okul); kasa.