Servis destek uzmanı, bilgisayar sistemleri, yazılım ve donanım ile ilgili kullanıcıların karşılaştığı sorunları çözmek için teknik destek sağlayan kişidir 12.
Görevleri arasında:
- Kullanıcıların bilgisayarlarının açılmaması, bir uygulamanın çökmesi gibi geniş yelpazedeki teknik sorunlara çözüm bulmak 1;
- Organizasyonun donanım ve yazılım varlıklarının yönetimini yapmak, envanterini takip etmek 1;
- Sistemlerin verimli çalışmasını sağlamak için bakım ve güncellemeleri zamanında yapmak 2;
- Müşteri veya çalışan memnuniyetini sağlamak ve gerektiğinde acil durumlarda hızlı müdahale etmek 1;
- Diğer departmanlarla projeleri koordine etmek ve şirket politikalarına uyumu sağlamak 2 yer alır.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: