• Buradasın

    AUV65 insansız sualtı aracı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    AUV65 insansız sualtı aracı, Dearsan tarafından geliştirilen, 6,5 m uzunluğunda ve 600 kg ağırlığında bir araçtır 13. 75 m derinliğe kadar görev yapabilen AUV65, 6 knot hıza ve 93 km menzile sahiptir 13.
    AUV65, temel olarak şu özelliklere sahiptir:
    • Otonom hareket: Kendi seyrüsefer sistemleri ve güç ünitesi ile bağımsız hareket eder 24.
    • Görev çeşitliliği: Mayın tespit edebilme, hafif, küçük ve dayanıklı yapı, kablolu ve kablosuz operasyon imkânı gibi kabiliyetleri vardır 24.
    Türkiye'de AUV65 üzerinde çalışan diğer firmalar arasında Sonitus, STM ve ROKETSAN bulunmaktadır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İnsansız su altı araçlarında hangi sensörler kullanılır?

    İnsansız su altı araçlarında (İSA) kullanılan bazı sensörler: Çevresel sensörler: CTD (Conductivity, temperature, depth) sensörü. DVL (Doppler Velocity Log) sensörü. IMU (Inertial Measurement Unit) sensörü. Faydalı yük sensörleri: Yandan taramalı sonarlar (side scan sonars). Çok ışınlı yankı iskandili (Multibeam echosounder). Kamera. İSA'lar, görevin türüne göre farklı sensörler de kullanabilir.

    İnsansız su altı araçları nelerdir?

    İnsansız su altı araçları (İSAA), su altında gözlem ve keşif yapabilen, uzaktan kontrol edilebilen robotik araçlardır. İki ana gruba ayrılırlar: 1. ROV (Remote Operating Vehicle): Kablo ile bir operatör tarafından uzaktan kontrol edilir. 2. AUV (Autonomous Underwater Vehicle): Otonom veya yarı otonom olup, kendi güç kaynağına sahiptir. Kullanım alanları: Askeri: Mayın tespiti ve imhası, denizaltı kurtarma, liman güvenliği. Sivil: Arama kurtarma, su altı boru ve kablo döşeme, çevre araştırmaları, batık kurtarma.

    Sualtı altyapılarının tespiti ve imhasında kullanılan otonom sualtı aracı nedir?

    Sualtı altyapılarının tespiti ve imhasında kullanılan otonom sualtı araçlarından bazıları şunlardır: REMUS. KİDA (Kamikaze İnsansız Deniz Aracı). Sea Hunter. Ayrıca, ASELSAN'ın "Denizgözü-Ahtapot" ve "Dalgıç" adlı otonom sualtı araçları da sualtı mayın tespiti ve imha görevlerinde kullanılmaktadır. Otonom sualtı araçları, operatör tarafından planlanan görevleri dışarıdan herhangi bir müdahale olmaksızın icra edebilme kabiliyetine sahiptir.

    İnsansız su altı sistemleri nasıl yapılır?

    İnsansız su altı sistemlerinin nasıl yapıldığına dair detaylı bilgi bulunamadı. Ancak, bu sistemlerin genel çalışma prensibi ve bileşenleri hakkında bilgi mevcuttur. İnsansız su altı sistemleri, bir operatör tarafından planlanan görevleri dışarıdan herhangi bir müdahale olmaksızın icra edebilen insansız sualtı araçlarıdır. Bu araçlar, genellikle şu bileşenlerden oluşur: Kamera sistemi. Kontrol sistemi. Işık sistemi. Tahrik sistemi. Tutucu kol, refraktometre, termometre gibi donanımlar (kullanım amacına bağlı olarak). İnsansız su altı araçları, kablo kontrollü (ROV - Remote Operating Vehicle) ve kablosuz-otonom (AUV - Autonomous Underwater Vehicle) olarak iki ana grupta incelenir. Türkiye'de insansız su altı sistemleri geliştirme çalışmaları, TÜBİTAK desteğiyle Orta Doğu Teknik Üniversitesi tarafından yürütülen Çok Amaçlı Ulusal İnsansız Su Altı Aracı (ULİSAR) projesiyle başlamıştır. İnsansız su altı sistemleri geliştirme konusunda bilgi ve deneyim sahibi bazı firmalar ve kuruluşlar şunlardır: STM Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş.; ASELSAN.

    İnsansız deniz araçları kaç çeşittir?

    İnsansız deniz araçları (İDA) temel olarak üç ana gruba ayrılır: 1. Su üstü İDA'lar: Su yüzeyinde hareket eden ve genellikle uzaktan kumanda edilebilen araçlardır. 2. Su altı İDA'lar (denizaltılar): Su altında hareket edebilen ve denizaltı görevlerini yerine getiren araçlardır. 3. Yüzey altı İDA'lar (ROV - uzaktan kumandalı araçlar): Su altında dar dehlizlerde çalışmalar gerçekleştirmek için kullanılan araçlardır. Ayrıca, SİDA (Silahlı İnsansız Deniz Aracı) ve KİDA (Kamikaze İnsansız Deniz Aracı) gibi özel amaçlı İDA türleri de bulunmaktadır.