7'li yönetim modeli, McKinsey 7S Modeli olarak da bilinir ve işletmelerin iç unsurlarındaki değişimleri izlemek ve analiz etmek için kullanılan bir yöntemdir 14.
Bu model, yedi temel unsurdan oluşur:
- Strateji (Strategy) 14. Organizasyonun vizyonu ve hedefleri doğrultusunda gerçekleştirilen eylemler 1.
- Yapı (Structure) 14. Hiyerarşi, departmanlar, ekip üyeleri gibi organizasyonun iç unsurları 1.
- Stil (Style) 14. Organizasyonun kültürü, çalışanlar ve yönetim arasındaki bağ 1.
- Çalışanlar (Staff) 14. İnsan kaynaklarını ilgilendiren, çalışanların etkinliği, memnuniyeti ve organizasyona kazandırılması 1.
- Yetenekler (Skills) 14. Çeşitli uygulama ve çalışmaların başarılması 1.
- Sistemler (Systems) 14. Aksiyonları gerçekleştirmek ve desteklemek için yürürlüğe koyulan teknik ve uygulamalar 1.
- Paylaşılan Değerler (Shared Values) 14. Aynı amaç uğruna bir araya gelmiş insanların vizyonu, misyonu, kültürü ve ortak değerleri 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: