Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Klasik yönetim anlayışı, yönetim literatüründe ilk sistemli bilgi topluluğu, ilkeler ve düşünceleri kapsayan bir yaklaşımdır 15.
Temel özellikleri:
- Örgüt yapısı ve hiyerarşi: Açık bir örgüt yapısı ve otorite ilişkileri önemlidir 35.
- İş bölümü ve uzmanlaşma: Görevler açıkça belirlenir ve uzmanlaşmaya gidilir 13.
- Merkeziyetçilik: Yönetim fonksiyonları evrensel ve değişmez ilkelere dayanır 13.
- Otoriterlik: Otoriter ve merkeziyetçi bir örgüt yapısı gereklidir 1.
- İletişim: İletişim yukarıdan aşağıya olmalıdır 1.
- İnsan unsuru: İnsan, ekonomik ve akılcı bir varlık olarak görülür, ikinci planda ele alınır 34.
Temsilcileri:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: