• Buradasın

    Rötar olursa ücretsiz değişim var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, rötar durumunda ücretsiz değişim hakkı bulunmaktadır.
    Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'e göre, uçuşlarda 3 saatten fazla süren rötarlarda, yolcuların ücretsiz değişiklik yapma hakkı vardır 3. Ayrıca, 1-2 saat arası rötar söz konusu olduğunda da ücretsiz değişiklik ve bilet ücreti iadesi talep edilebilir 2.
    Havayolu şirketinin sunduğu haklar, uçuşun türüne ve yaşanan gecikmenin süresine göre değişiklik gösterebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Uçak rötar yaparsa ne olur?

    Uçak rötar yaptığında bazı sonuçlar ortaya çıkabilir: Yolcuların havalimanında beklemesi. Hizmet sunumu. Tazminat hakkı. Alternatif uçuş. Otel konaklaması. Bu haklar, uçuşun gerçekleştiği ülkenin düzenlemelerine ve hava yolu şirketinin politikalarına göre değişiklik gösterebilir.

    Rötar ne anlama gelir?

    Rötar, uçak, otobüs veya tren gibi ulaşım araçlarının planlanan hareket saatinden daha ileri bir saatte hareket etmesi durumunu ifade eden bir terimdir. Rötar kelimesi, günlük yaşamda da yaşanan gecikmeyi anlatmak için kullanılır. Rötarın bazı nedenleri: Olumsuz hava koşulları. Teknik arızalar. Yoğun hava trafiği. Yolcu ve bagaj işlemleri.

    Değiştirme hakkı nedir?

    Değiştirme hakkı, farklı bağlamlarda çeşitli hakları ifade edebilir. İşte iki örnek: İsim veya soyadı değiştirme hakkı. Sağlık personeli ve sağlık kuruluşu seçme hakkı.

    Uçuşlarda rötar nasıl takip edilir?

    Uçuşlarda rötar durumunu takip etmek için aşağıdaki uygulamalar kullanılabilir: FlightAware, FlightStats ve Flightradar24. AirHelp. FlightView. Ayrıca, havayolu şirketlerinin web siteleri veya mobil uygulamaları üzerinden de uçuş takibi yapılabilir. Uçuş rötar tazminatı kontrolü için de bu tür takip araçlarından yararlanılabilir.

    Rötarı kim tazmin eder?

    Rötar tazminatı, öncelikle ilgili havayolu şirketi tarafından tazmin edilir. Tazminat talep edebilmek için rötarın, hava yolu şirketinin kontrolündeki bir sebepten kaynaklanmış olması gerekmektedir. Eğer havayolu şirketiyle doğrudan çözüm sağlanamazsa, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) gibi yetkili kurumlar veya tüketici hakem heyetleri devreye girebilir. Ayrıca, uçak rötar tazminatı ile ilgili destek hizmetleri sunan birçok aracı firma ve hukuk bürosu da bulunmaktadır.