Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Uçak rötar yaptığında bazı sonuçlar ortaya çıkabilir:
- Yolcuların havalimanında beklemesi 12. Rötar durumunda yolcular, kalkış saatine kadar havalimanında beklemek zorunda kalabilir 2.
- Hizmet sunumu 24. Hava yolu firması, gecikme süresine bağlı olarak yolculara yiyecek, içecek ve konaklama gibi hizmetler sunabilir 24.
- Tazminat hakkı 23. Rötarın nedeni hava yolu şirketinin kontrolü altındaki faktörlerden kaynaklanıyorsa ve gecikme süresi 3 saati aşarsa yolcular tazminat talep edebilir 23.
- Alternatif uçuş 2. Uçuş çok ciddi bir gecikme yaşadıysa ve hava yolu şirketi makul bir alternatif uçuş sunamadıysa yolcuların tazminat hakkı doğar 2.
- Otel konaklaması 34. 8 saat veya daha uzun süre olan gecikmelerde havayolu firması, yolcuların uygun bir otelde konaklamasını sağlamakla yükümlüdür 4.
Bu haklar, uçuşun gerçekleştiği ülkenin düzenlemelerine ve hava yolu şirketinin politikalarına göre değişiklik gösterebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: