Buradasın
İş sağlığı ve güvenliği kamu kurumlarında nasıl uygulanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kamu kurumlarında şu şekilde uygulanır:
- Risk değerlendirmesi: Kamu kurumları, risk değerlendirmesi yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür 23.
- Eğitimler: Çalışanların işe başlamadan önce, çalışma yeri veya iş değişikliğinde, iş ekipmanının değişmesi hâlinde veya yeni teknoloji uygulanması durumunda eğitim alması sağlanır 23.
- İş sağlığı ve güvenliği kurulları: 50 ve daha fazla çalışan çalıştıran kamu kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği kurulu oluşturulur 235.
- Sağlık gözetimi: Çalışanların sağlıklarının korunması ve olumsuzlukların takip edilerek tedavi edilmesi için sağlık gözetimi yapılır 23.
- Acil durum planları: Kamu kurumlarında acil durum planları hazırlanır 5.
Bu uygulamalar, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu çerçevesinde yürütülmektedir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: