Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tutarlılık ve bağlılık ilkesi, sosyal psikolog Robert Cialdini tarafından "İknanın Psikolojisi" kitabında açıklanan altı temel ikna ilkesinden biridir 12.
Bu ilke, insanların kararlarını ve eylemlerini tutarlı hale getirme eğiliminde olduklarını ifade eder 2. Yani, insanlar bir kez bir yola girdiklerinde veya bir karar aldıklarında, bu yolda ilerlemeye devam ederler ve o kararla uyumlu şekilde hareket ederler 2.
Bu ilkenin bazı uygulamaları:
- İş hayatı ve satış stratejileri 2. Satış elemanları, müşteriden küçük bir "evet" cevabı alarak süreçte ilerlemek için bu ilkeyi kullanır 2.
- Sosyal medya ve dijital pazarlama 2. Markalar, takipçilerine küçük vaatlerde bulunarak onları sadık müşterilere dönüştürmeye çalışır 2.
- Sosyal hayat ve ikili ilişkiler 2. Verilen sözlerin ve taahhütlerin arkasında durmak, ilişkilerin güven temelini güçlendirir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: