• Buradasın

    Rehberlik çalışmalarında yaşanan sorunlar nasıl çözülür?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik çalışmalarında yaşanan sorunların çözümü için şu adımlar atılabilir:
    • Yasal düzenlemelerin yapılması: Rehber öğretmenlerin görev tanımları, çalışma saatleri ve özlük hakları gibi konular yeniden düzenlenmelidir 13.
    • Hizmet içi eğitimlerin artırılması: Rehber öğretmenlere mesleki gelişimleri için hizmet içi eğitimler verilmelidir 135.
    • Fiziksel koşulların iyileştirilmesi: Okul rehberlik servislerinin donanımları ve fiziksel koşulları geliştirilmelidir 35.
    • Uzman sayısının artırılması: Rehber öğretmen atamaları yapılarak yeterli sayıda uzman sağlanmalıdır 3.
    • İş yükünün azaltılması: Rehber öğretmenlere, kendi görevleri dışındaki işler verilmemelidir 13.
    • İşbirliğinin artırılması: Okul yönetimi, öğretmenler ve veliler rehberlik hizmetlerinin önemi konusunda bilgilendirilmelidir 35.
    • Uygulamaların standartlaştırılması: RAM'ın hazırladığı programların standardı ve işlevselliği artırılmalıdır 5.
    Bu adımların atılması, rehberlik hizmetlerinin daha etkili ve verimli yürütülmesini sağlayacaktır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri nelerdir?

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri iki ana başlıkta incelenir: test teknikleri ve test dışı teknikler. Test teknikleri: Başarı testleri. Yetenek testleri. Kişilik testleri. İlgi envanterleri. Tutum ölçekleri. Test dışı teknikler: Gözleme dayalı teknikler. Kendini anlatmaya dayalı teknikler. Başkalarının kanılarına dayalı teknikler. Etkileşime dayalı teknikler. Diğer teknikler (vaka incelemesi, vaka konferansı, bibliyoterapi, öğrenci tanıma fişi vb.).

    Okullarda en sık görülen psikolojik sorunlar nelerdir?

    Okullarda en sık görülen psikolojik sorunlar şunlardır: 1. Öğrenme Bozuklukları: Konuşma gecikmeleri, okuma ve yazma zorlukları, şekil ve renkleri ayırt edememe gibi durumlar. 2. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB): Aşırı hareketlilik, hızlı konuşma, sırasını bekleyememe gibi davranışlar. 3. Sosyal Beceri Eksikliği: Akranlarla uyum sağlayamama, kendini ifade edememe ve sorumluluk alamama. 4. Okul Fobisi: Okula gitmeyi reddetme veya isteksizlik gösterme. 5. Sınav Kaygısı: Sınav öncesinde öğrenilen bilginin etkili bir şekilde kullanılamaması ve yoğun kaygı. 6. Akran İstismarı: Bireyin/grubun başka bir bireye yönelik tekrarlayıcı ve sürekli saldırgan davranışlar sergilemesi. Bu sorunların tespiti ve çözümü için okul rehber öğretmenleri ve psikolojik danışmanlarla işbirliği yapılması önemlidir.

    Psikolojik danışma ve rehberlik servisinden beklentileriniz nelerdir maddeler halinde yazınız?

    Psikolojik danışma ve rehberlik servisinden bazı beklentiler: Öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimleri ile ilgili psikolojik ölçme ve değerlendirmeler yapılması ve sonuçlarının paylaşılması. Öğrencilerin yetenek, ilgi ve beklentileri hakkında bilinçlendirecek programlar uygulanması. Disiplin sorunu olan öğrencilerin yakından izlenmesi ve aileleriyle iş birliği içinde sorunlara çözüm getirilmesi. Kaygı ve endişe gibi olumsuz duyguları ortadan kaldırmak ya da hafifletmek için grup danışmanlığı yapılması. Öğrencilere, konuları ve sorunları soğukkanlılıkla ve mantıksal yaklaşımla ele almalarının yollarının öğretilmesi. Mesleki rehberlik faaliyetleri yapılması, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun şekilde yönlendirilmesi. Velilerle daha fazla iletişim kurulması ve aileleri daha yakından tanınması. Fiziki koşulların rehberlik hizmeti için uygun hale getirilmesi. Öğretmenlerin rehberlik servisiyle iş birliği içinde olması ve alanla ilgili yanlış algılarını değiştirmesi.

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Sınıf rehber öğretmenlerinin karşılaştığı bazı sorunlar şunlardır: Öğrenci sayısının fazla olması ve rehber öğretmen yetersizliği. Kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci sayısının fazla olması. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu'nun etkin çalışmaması. Diğer öğretmenlerden yeterli destek alınmaması. Rehber öğretmenlerin nöbet tutmak zorunda kalması. Rehberlikle ilgili olmayan evrak işlerinin yüklenmesi. Okul yönetiminin rehber öğretmenlere görev tanımlarında olmayan işler vermesi. Velilerin ilgisizliği. İletişim problemleri.

    Oryantasyon ve rehberlik nedir?

    Oryantasyon, yeni çalışanların veya öğrencilerin yeni ortamlarına uyum sağlamalarını kolaylaştırmak için yapılan eğitim veya bilgilendirme sürecidir. Oryantasyonun bazı amaçları: Kurumun kültürü, değerleri ve politikaları hakkında bilgi vermek. İş süreçleri ve prosedürler hakkında bilgilendirme yapmak. İş arkadaşlarıyla tanıştırarak iletişim kurmalarını sağlamak. Çalışanların motivasyonunu ve kuruma bağlılığını artırmak. Rehberlik kavramına dair bir bilgi bulunamamıştır.

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde bulunması gereken bazı belgeler: Kapak, Atatürk portresi ve İstiklal Marşı. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri. Yıllık rehberlik planı. Sınıf risk haritası. Sınıf listesi ve oturma planı. Sınıf başkanı/başkan yardımcısı seçim tutanağı. Kulüp öğrenci dağılım listesi. Öğrenci bilgi formları (tanıma fişleri). Devamsızlık takip listesi. Öğrenci gözlem kayıtları. PDR servisine öğrenci yönlendirme formu. Veli toplantı tutanakları ve ev ziyaret formları. Sınıf rehberlik etkinlikleri uygulama çıktıları. PDR servisi tarafından uygulanan test/envanter raporları. 1. ve 2. dönem sonu sınıf rehberlik faaliyet raporları. Rehberlik dosyasında bulunan belgeler, sınıf ve öğrenciler hakkında detaylı bilgi edinmeyi sağlar.

    Rehber ne iş yapar?

    Rehber, yerli veya yabancı turistleri belirlenen tur kapsamında gezdiren, tarihi ve kültürel anlatı ile tanıtım yapan kişidir. Rehberlerin bazı görevleri: Gezide önceden belirlenen dili kullanarak tanıtım yapmak. Tarihi mimari, turistik mekân, doğal güzellikler ve kültürel mirasları akıcı bir dille anlatmak. Geziyi zaman dilimine göre yönetmek. Turistlerin güvenliğini sağlamak. Rehberler, seyahat acenteleri veya otellere bağlı olarak çalışabilirler.