• Buradasın

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınıf rehber öğretmenlerinin karşılaştığı bazı sorunlar şunlardır:
    • Öğrenci sayısının fazla olması ve rehber öğretmen yetersizliği 12. Bu durum, rehberlik faaliyetlerinin sağlıklı yürütülmesini engeller 1.
    • Kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci sayısının fazla olması 1.
    • Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu'nun etkin çalışmaması 1.
    • Diğer öğretmenlerden yeterli destek alınmaması 15.
    • Rehber öğretmenlerin nöbet tutmak zorunda kalması 3.
    • Rehberlikle ilgili olmayan evrak işlerinin yüklenmesi 3.
    • Okul yönetiminin rehber öğretmenlere görev tanımlarında olmayan işler vermesi 13.
    • Velilerin ilgisizliği 2.
    • İletişim problemleri 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehber ne iş yapar?

    Rehber, yerli veya yabancı turistleri belirlenen tur kapsamında gezdiren, tarihi ve kültürel anlatı ile tanıtım yapan kişidir. Rehberlerin bazı görevleri: Gezide önceden belirlenen dili kullanarak tanıtım yapmak. Tarihi mimari, turistik mekân, doğal güzellikler ve kültürel mirasları akıcı bir dille anlatmak. Geziyi zaman dilimine göre yönetmek. Turistlerin güvenliğini sağlamak. Rehberler, seyahat acenteleri veya otellere bağlı olarak çalışabilirler.

    Sınıf Rehber Öğretmeni hangi formları doldurur?

    Sınıf rehber öğretmeninin doldurduğu formlardan bazıları şunlardır: Öğrenci bilgi formu (tanıma fişi). Sınıf risk haritası. Sınıf listesi ve oturma planı. Sınıf rehberlik etkinlik çıktıları. Yönlendirme formu. Veli toplantı tutanakları. Devamsızlık listesi. Gözlem formları. Anketler. Dönem sonu değerlendirme raporları. Ayrıca, sınıf rehber öğretmeni, e-Okul sistemindeki öğrenci gelişim dosyalarının sınıf rehberlik hizmetleri ile ilgili bölümlerini doldurur.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR arasındaki fark nedir?

    Sınıf rehber öğretmeni ve PDR (Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik) arasındaki temel farklar şunlardır: Eğitim ve Unvan: Sınıf rehber öğretmeni, genellikle eğitim fakültelerinden sınıf öğretmenliği veya ilgili bir branştan mezun olur. Görev ve Sorumluluklar: Sınıf rehber öğretmenleri, daha çok sınıfın eğitim ve yönetim işlerine odaklanır; öğrencilerin akademik yaşantılarına yönelik hizmet sunar. Çalışma Alanları: PDR uzmanları, okullarda rehberlik hizmetlerinin yanı sıra, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, özel eğitim kurumlarında ve danışma merkezlerinde de görev yapabilir.

    Sınıf rehberlik planı hazırlamak kimin görevi?

    Sınıf rehberlik planı hazırlama görevi, sınıf rehber öğretmenine aittir. Sınıf rehber öğretmeni, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde sınıfının yıllık çalışmalarını planlar ve bu planlamanın bir örneğini ders yılının ilk ayı içinde rehberlik servisine iletir.

    Rehberlik öğretmeni ne iş yapar?

    Rehberlik öğretmeni, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen ve yönlendiren eğitim profesyonelidir. Rehberlik öğretmeninin bazı görevleri: Bireysel ve grup rehberliği: Bireysel rehberlik ve grup rehberliği hizmetlerini yürütmek. Kariyer danışmanlığı: Öğrencilere kariyer danışmanlığı yapmak ve meslek seçimi konusunda rehberlik etmek. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarılarını izlemek ve değerlendirmek. İletişim geliştirme: Öğrenciler arasındaki iletişimi geliştirmek ve sosyal becerilerini desteklemek. Sorunlu durum çözümü: Sorunlu durumları çözmek ve öğrencilere duygusal destek sağlamak. Veli iletişimi: Velilerle düzenli iletişim halinde olmak ve işbirliği yapmak. Rehberlik öğretmenleri, genellikle ilkokul, ortaokul, lise veya üniversitelerde çalışabilirler.

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeninin bazı görevleri: Sınıf rehberlik planı hazırlama: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde plan hazırlar ve ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatır. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulama: Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygular. İhtiyaçları belirleme: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirler ve rehberlik servisine iletir. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları için rehber öğretmen/psikolojik danışman ile iş birliği yapar. Kulüp ve etkinlik yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirir. Riskli öğrencileri bilgilendirme: Risk altında olan öğrencileri fark ettiğinde, rehberlik ve psikolojik danışma servisini bilgilendirir. Rapor sunma: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunar.