• Buradasın

    Okul psikososyal koruma, önleme ve krize müdahale ekibi üyelerinin koordinasyon görevleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul psikososyal koruma, önleme ve krize müdahale ekibi üyelerinin koordinasyon görevleri şunlardır:
    1. Risk Değerlendirmesi: Olası kriz durumlarını belirlemek ve risk değerlendirmesi yapmak 1.
    2. Eğitim ve Farkındalık Çalışmaları: Öğrencilere, öğretmenlere ve diğer personele psikososyal sağlık ve zorbalıkla mücadele konularında eğitimler düzenlemek 1.
    3. Kriz Anında Yapılacaklar: Kriz durumlarında izlenecek adımları ve sorumlulukları belirlemek 1.
    4. İzleme ve Değerlendirme: Her kriz durumunun ardından bir değerlendirme toplantısı yaparak eylem planını gözden geçirmek 1.
    5. Destek Talep Etme: Personel kapasitesi yetersiz kaldığında il/ilçe ekibinden destek talep etmek 23.
    6. Raporlama: Travma/kriz durumlarına yönelik çalışmaları "Psikososyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Hizmetleri Çalışma Raporu" ile belgelemek ve ilgili mercilere göndermek 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Psikososal koruma ve krize müdahale ekibi ne yapar?

    Psikososyal koruma ve krize müdahale ekibi, okul ortamında öğrencilerin, öğretmenlerin ve diğer personelin psikososyal iyi oluşunu korumak ve kriz durumlarına hazırlıklı olmak için çeşitli görevler üstlenir. Bu ekibin yaptığı bazı işler şunlardır: 1. Risk Değerlendirmesi: Olası kriz durumlarını belirler ve bu risklere karşı önlemler alır. 2. Eğitim ve Farkındalık Çalışmaları: Psikososyal sağlık ve zorbalıkla mücadele konularında eğitimler düzenler. 3. Kriz Anında Yapılacaklar: Kriz durumlarında izlenecek adımları ve sorumlulukları belirler. 4. İzleme ve Değerlendirme: Her kriz durumunun ardından bir değerlendirme yapar ve eylem planını gözden geçirir. 5. Destek ve Yönlendirme: Travma veya kriz durumlarından etkilenen bireyleri ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirir.

    Psikososyel risk faktörleri kaça ayrılır?

    Psikososyal risk faktörleri, 10 temel kategoride toplanmaktadır: 1. İşin mahiyeti. 2. İş yükü ve iş temposu. 3. İş programları. 4. Kontrol. 5. Çevre ve ekipman. 6. Kurum kültürü. 7. Kişilerarası ilişkiler. Ayrıca, psikososyal riskler; çalışma ortamı koşulları, çalışma süresinin uzunluğu, ücret yetersizliği, sendikalaşmanın olmaması, şiddet ve tacizler, ayrımcılık, baskı ve mobbing gibi faktörlere bağlı olarak da ortaya çıkabilir.

    Psikososyal önleyici destek nedir?

    Psikososyal önleyici destek, afet veya kriz durumlarından önce, bireylerin olaya karşı hazır bulunuşluk düzeylerini artırmaya yönelik yapılan çalışmaları ifade eder. Psikososyal destek kapsamında yapılan önleyici çalışmalara örnek olarak, öğrencilerin bireysel özelliklerine uygun eğitsel ve mesleki yönelimlerinde onlara yardımcı olmak verilebilir. Psikososyal destek hizmetleri, aynı zamanda afet ve acil durumlarda, psikolojik bozuklukların önlenmesi ve toplumun normal yaşama geri dönmesi sürecinde, kendi kapasitelerini fark etmeleri ve güçlenmelerinin sağlanması amacıyla da yürütülür.

    Psikososiyal destek becerileri nelerdir?

    Psikososyal destek becerileri, bireyin psikolojik, sosyal ve çevresel etmenler karşısında yaşadığı zorluklara karşı baş etme kapasitesini güçlendirmeye yönelik uygulamalardır. Bu beceriler şunlardır: 1. Duygusal Dayanıklılık: Kişinin duygularını düzenleyebilmesini ve stresle başa çıkabilmesini sağlamak. 2. Sosyal İlişkiler: Anlamlı ilişkiler kurabilme ve sosyal destek sistemlerini kullanabilme yeteneği. 3. Problem Çözme ve Karar Verme: Zorlayıcı durumlarda uygun çözümler üretebilme ve doğru kararlar verebilme. 4. Öz Değer ve Öz Güven: Kişinin kendine olan güvenini artırabilme ve kendini daha değerli hissetme. 5. Yaşam Doyumu: Yaşam kalitesini yükseltme ve genel yaşam memnuniyetine ulaşma. Psikososyal destek ayrıca, oyun, sanat, dans ve hareket gibi yaratıcı aktiviteleri de içerebilir.

    Okul risk değerlendirme ekibi kimlerden oluşur?

    Okul risk değerlendirme ekibi, aşağıdaki kişilerden oluşur: 1. İşveren veya işveren vekili. 2. İş güvenliği uzmanı. 3. İşyeri hekimi. 4. Çalışan temsilcisi. 5. Destek elemanları. 6. Bilgi sahibi çalışanlar.

    Krize müdahale sosyal hizmet yaklaşımı nedir?

    Krize müdahale sosyal hizmet yaklaşımı, müracaatçının krizle baş etme mekanizmalarını geliştirerek, kriz durumunu en az zararla atlatmasını sağlamayı hedefler. Krize müdahale sürecinin bazı aşamaları: Risk değerlendirmesi ve güvenlik sağlama. Müracaatçının fonksiyonelliğine dönmesine yardımcı olma. Başetme mekanizmalarını ortaya çıkarma. Sosyal dünyayı yeniden açma. Krize müdahale yaklaşımı, bilişsel davranışçı yaklaşım, gerçeklik terapisi gibi farklı teorik temellerden yararlanır.

    Okul psikososyal koruma, önleme ve krize müdahale ekibi kimlerden oluşur?

    Okul psikososyal koruma, önleme ve krize müdahale ekibi, aşağıdaki üyelerden oluşur: 1. Okul Müdürü veya görevlendirilmiş bir müdür yardımcısı. 2. Rehberlik öğretmenleri. 3. Rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu üyesi her sınıf düzeyinden en az bir sınıf rehber öğretmeni. Ayrıca, ekip gerektiğinde ilçe ve il ekiplerinden de destek alabilir.