• Buradasın

    Yapı denetimi hizmet sözleşmesi ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yapı denetimi hizmet sözleşmesi, yapının uygulama projeleri tamamlandıktan sonra yapılır 135.
    Sözleşmenin imzalandığı tarih, yapı denetimi hizmetinin başlangıç tarihi olarak kabul edilir 13.
    Ayrıca, yapı ruhsatı alındıktan sonra iki yıl içinde inşaata başlanmadığı veya başlandığı halde beş yıl içinde yapı bitirilemediği takdirde, yapı sahibi ile yapı denetim kuruluşu arasındaki sözleşme kendiliğinden sona erer 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yapı denetim ataması ne zaman yapılır?

    Yapı denetim ataması, 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından elektronik ortamda yapılmaktadır.

    Yapı denetim kanunu nedir?

    Yapı Denetimi Hakkında Kanun, 29/6/2001 tarihinde kabul edilmiş olup, 13/7/2001 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kanunun amacı, can ve mal güvenliğini teminen, imar planına, fen, sanat ve sağlık kurallarına, standartlara uygun kaliteli yapı yapılmasını sağlamak için proje ve yapı denetimini gerçekleştirmek ve yapı denetimine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kanun, belediye ve mücavir alan sınırları içinde ve dışında kalan yerlerde yapılacak yapıların denetimini kapsar. Yapı denetim kuruluşları, denetçi mimar ve mühendisler ile yardımcı kontrol elemanları istihdam eder ve yapının mevzuata uygun olarak yapılmasını denetler.

    Yapı Denetim Sözleşmesi ne zaman feshedilebilir?

    Yapı denetim sözleşmesi, aşağıdaki hallerde feshedilebilir: Sözleşmenin taraflarının sözleşme hükümlerine uymaması. Yapının mülkiyetinin değişmesi. Yapı sahibinin, en az iki ay süreyle yapı ruhsatı almaması ve bunu müteakip yapı ruhsatı almaktan vazgeçtiğini ilgili idaresine bildirmesi. Yapı denetim kuruluşunun yazılı uyarısına rağmen yapı müteahhidinin ruhsat ve ekleri ile mevzuata aykırılığa devam etmesi. Yapının inşasının herhangi bir nedenle en az 6 ay süreyle devam etmemesi. Yapı denetim kuruluşunun o yapı için istihdam etmesi gereken denetim personelini en az bir ay süreyle eksik tutması. Yapı ruhsatının iptal edilmesi. Yapı denetim kuruluşunun o yapı nedeniyle yeni iş almaktan men cezası alması. Yapı denetim kuruluşunun izin belgesinin vize süresi dolduktan sonraki 30 takvim günü içinde vizesini yaptırmaması. Yapı denetim kuruluşunun izin belgesinin Bakanlıkça geçici olarak geri alınması veya iptal edilmesi. Bakanlıkça yapı denetim kuruluşunun o yapı için görevlendirilmesinin kaldırılması. Fesih işlemi, noter ihbarnamesi ile karşı tarafa, ilgili idareye ve ilgili Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne dağıtımlı olarak bildirilmek suretiyle yapılır.

    Yapı denetim uygulama yönetmeliği ne zaman yürürlüğe girdi?

    Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliği, 5 Şubat 2008 tarihinde yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Ancak, yönetmelik üzerinde çeşitli tarihlerde değişiklikler yapılmıştır. Örneğin, 11/12/2020 tarihli değişiklik 31331 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

    Yapı denetim sistem kullanım sözleşmesi nedir?

    Yapı Denetim Sistemi Kullanım Sözleşmesi, yapı denetim sistemi üzerinden denetçi belgesi almak için yapılan bir sözleşmedir. Bu sözleşme için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Başvuru: Bakanlığımız web sitesinde (yds.gov.tr) "Kullanıcı Hesap Başvurusu" bağlantısından başvuru yapılır. 2. Giriş: Şifrenin temin edilmesinden sonra, kullanıcı adı olarak T.C. kimlik numarası ve şifre ile sisteme giriş yapılır. 3. Belge Başvurusu: "Belge Başvurusu" bağlantısından gerekli bilgiler girilerek denetçi başvurusunda bulunulur. 4. Çıktı ve Gönderim: Hizmet sözleşmesinin çıktısı alınarak imzalanır ve istenen diğer belgelerle birlikte ilgili genel müdürlüğe gönderilir.

    Yapı Denetim Kanunu'na göre yapı denetim kuruluşları nasıl denetlenir?

    Yapı Denetim Kanunu'na göre yapı denetim kuruluşlarının denetlenmesi şu şekilde gerçekleşir: Bakanlık Denetimi. Yapı Denetim Komisyonu Denetimi. Saha Denetimleri. İdari Yaptırımlar.

    Yapı Denetim işyeri teslim ne zaman yapılır?

    Yapı Denetim işyeri teslim tutanağı, yapı ruhsatının alınmasını müteakiben yapı denetim kuruluşu tarafından, yapı sahibi ve yapı müteahhidi veya yapı müteahhidi adına şantiye şefi ile birlikte imzalanarak üç iş günü içinde ilgili idarenin onayına sunulur.