Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Uçuş iptalinde tazminat almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Havayolu şirketine başvuru: Tazminat talebi, uçuşu gerçekleştiren havayolu şirketine resmi bir başvuru yapılarak başlatılır 14. Havayolu şirketlerinin çoğu, web sitelerinde tazminat talep formları bulundurur 4. Başvuru sırasında uçuş detayları ve yaşanan mağduriyet net bir şekilde açıklanmalıdır 4.
- Havayolu şirketinin yanıtı: Havayolu şirketi, başvuruya 10 gün içinde cevap vermek zorundadır 1. Eğer başvuru reddedilirse, tüketici hakem heyetine veya bir arabulucuya başvurulabilir 4.
- Yasal süreç: Eğer bu yöntemler de sonuç vermezse, profesyonel yardım alınabilir 4. Uçuş tazminat süreçlerinde uzmanlaşmış şirketler, tazminat hakkını takip ederek genellikle başarı ücreti adı altında küçük bir komisyon alır 4.
Tazminat hakkı için gerekli koşullar:
- İhbar süresi: Yolcu, planlanan hareket zamanından en az iki hafta öncesinde iptalden haberdar edilmişse tazminat hakkı yoktur 13.
- Olağanüstü durum: Tazminat, doğal afetler, hava koşulları gibi olağanüstü durumlar nedeniyle oluşmayan iptallerde ödenir 134.
Tazminat miktarı, uçuş mesafesine ve gecikme süresine bağlı olarak değişiklik gösterir 14. Türkiye düzenlemelerine göre, 1500 km’ye kadar olan kısa mesafeli uçuşlarda 250 Euro, 1500-3500 km arasındaki uçuşlarda 400 Euro, 3500 km’den uzun uçuşlarda ise 600 Euro tazminat talep edilebilir 14.
Bu bilgiler genel hatları ile tazminat sürecini özetlemektedir. Detaylı bilgi ve güncel düzenlemeler için ilgili resmi kaynaklara başvurulması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: