Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Uçuşun iptal olması durumunda yapılması gerekenler:
- Havayolu firmasına başvurmak: Yolcu, tazminat başvurusu için havayolu firmasının web sitesindeki "yolcu hakları" bölümünden form doldurarak başvurabilir 23. Ayrıca, noter ihtarnamesi gibi diğer kanıtlanabilir yöntemlerle de başvuru yapılabilir 2. Havayolu firması başvuruya 10 gün içinde cevap vermek zorundadır 2.
- Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne başvurmak: Havayolu firmasının başvuruya cevap vermemesi veya verilen cevabın yeterli olmaması durumunda, yolcu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne başvurabilir 2. Bu başvuruya, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün resmî web sitesinde bulunan "Yolcu Hakları Başvuru Formu" ve uçuşla ilgili belgeler eklenmelidir 2.
- Hakların öğrenilmesi: Yolcu, uçuş iptali durumunda sahip olduğu hakları öğrenmek için SHY-YOLCU Yönetmeliği'ne bakabilir 4.
Hava yolu şirketinin yükümlülükleri:
- Bilgi verme: Uçuş iptali ile ilgili yolcuları bilgilendirme yükümlülüğü 234.
- Güzergah değiştirme: Yolcu son varış yerine güzergah değişikliği talep edebilir 34.
- Bilet bedelini iade etme: Yolcu talep ederse bilet iade edilir ve ücretin geri ödemesi sağlanır 34.
- Hizmet verme: Gün aşımı söz konusu değilse, hava yolu şirketi yiyecek ve içecek sağlar 34. Gün aşımı durumunda ise yolcunun konaklayacağı yeri ayarlar ve havalimanına ulaşımı sağlar 34.
- Tazminat verme: Belirli koşulların sağlanması durumunda tazminat ödenir 234.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: