Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketici Hakları'na şikayet edilmesi durumunda şu adımlar izlenir:
- Satıcı ile Görüşme: İlk olarak, sorun satıcıya iletilir 4.
- Tüketici Hakem Heyeti'ne Başvuru: Satıcı ile sorun çözülmezse, 149.000 TL'nin altındaki uyuşmazlıklar için İlçe veya İl Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurulabilir 123.
- Tüketici Mahkemesi'ne Başvuru: Tüketici Hakem Heyeti kararı tatmin edici değilse veya uyuşmazlık 149.000 TL'nin üzerindeyse, Tüketici Mahkemesi'ne dava açılabilir 123.
Tüketici Hakem Heyeti kararları bağlayıcıdır ve yerine getirilmezse icra takibi başlatılabilir 12. Tüketici Mahkemesi'ne yapılan itirazlar ise kesin karar verir 2.
Şikayet sürecinde fatura, sözleşme ve garanti belgesi gibi belgelerin saklanması önemlidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: