• Buradasın

    Tareks süre uzatımı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tareks'te süre uzatımı yapmak için, ilgili Denetim Birimine her kişi için ayrı olmak üzere yeni bir TAREKS taahhütnamesi sunmak gereklidir 5. Süre uzatımında, daha önce sunulan ve geçerliliği devam eden diğer belgeler tekrar istenmez, ancak belgelerde değişiklik olması veya bilgilerde tutarsızlık durumunda belgelerin yenilenmesi zorunludur 5.
    Süre uzatımı için gerekli adımlar:
    1. Yeni TAREKS taahhütnamesi hazırlama: Firmayı temsil ve ilzama yetkili kişilerce, Bakanlık internet sayfasındaki "E-İmza Uygulamaları" bölümünde yer alan örneğe uygun ve Türkçe olarak noterde düzenlenmelidir 35.
    2. Denetim Birimine sunma: Hazırlanan taahhütname, ilgili Denetim Birimine iletilmelidir 5.
    Daha fazla bilgi için T.C. Ticaret Bakanlığı'nın "Elektronik İmza Uygulamaları" sayfası ziyaret edilebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sözleşmelerde süre uzatımı nasıl yapılır?

    Sözleşmelerde süre uzatımı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Mücbir Sebep veya Haklı Neden: Süre uzatımı, mücbir sebepler veya idareden kaynaklı haklı nedenlerle yapılabilir. 2. Yazılı Başvuru: Yüklenici, süre uzatımı gerektiren durumun ortaya çıkmasından itibaren 20 gün içinde idareye yazılı başvuruda bulunmalıdır. 3. İdare Değerlendirmesi: İdare, yüklenicinin başvurusunu 10 gün içinde değerlendirir. 4. Onay ve Revize İş Programı: Başvurunun uygun görülmesi halinde, uzatılacak süre belirlenir ve yüklenici tarafından 7 gün içinde revize iş programı hazırlanarak idarenin onayına sunulur. 5. Uygulama: Onaylanan revize iş programına göre işe devam edilir. Örnek: 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu'nun Geçici 6. maddesi kapsamında, 1/1/2022 ile 31/3/2022 tarihleri arasında iş programına göre gerçekleştirilemeyen iş miktarı için süre uzatımı verilebilir. Süre uzatımı dilekçesi hazırlanırken, gerekçelerin somut ve inandırıcı olması, dilekçenin şekli ve içerik yönünden eksiksiz olması önemlidir.

    Tareks yetki süresi ne kadar?

    TAREKS'te firma kullanıcılarının yetki süresi, firma yetkilisi tarafından sistem üzerinden belirlenir, uzatılır, askıya alınır veya azledilir. Yetki süresinin ne kadar olduğuna dair spesifik bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, işlemlerin dijital ortama taşındığı ve noter onaylı evrakların denetim birimlerine teslim edilmesinin uygulamadan kaldırıldığı belirtilmiştir.

    Süre uzatım dilekçesi ne zaman verilir?

    Süre uzatım dilekçesi, dava dilekçesi davalıya tebliğ edildikten sonra, iki haftalık cevap süresi içinde verilmelidir. Bu süre geçtikten sonra yapılacak talepler mahkemece kabul edilmez.

    Süre uzatımı kaç gün?

    6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'na göre, süre uzatımı (ek süre) bir defaya mahsus olmak üzere en fazla bir ay uzatılabilir. Ancak, süre uzatma talebinin mutlaka ilk iki haftalık cevap süresi içerisinde yapılması gerekmektedir.

    Tareks belgesi kaç yıl geçerli?

    TAREKS referans numarası, verildiği tarihten itibaren 1 yıl süreyle geçerlidir.

    Tareks başvurusu kaç gün geçerli?

    Tareks başvurusu, ortalama olarak 1-3 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır.

    Tareks başvurusu hangi durumlarda yapılır?

    TAREKS başvurusu, dış ticarette ürün güvenliği ve teknik düzenlemeler mevzuatı uyarınca yapılan denetim, uygunluk ve izin işlemlerinin elektronik ortamda ve risk esaslı gerçekleştirilmesi için yapılır. TAREKS başvurusunun yapıldığı bazı durumlar şunlardır: İthalat. İhracat. AQAP veya GMP belgesi sahipleri. Hangi eşyaların TAREKS kapsamına dahil olduğu, her sene güncellenerek Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğlerle belirlenir.