• Buradasın

    Tareks başvurusu hangi durumlarda yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) başvurusu, aşağıdaki durumlarda yapılır:
    1. Ticaret Bakanlığı Denetim Birimlerince Yapılan Ürünler İçin: Oyuncak, tıbbi cihaz, kişisel koruyucu donanım, pil ve akü, telsiz ekipmanları, yapı malzemesi, tüketici ürünleri gibi ürünlerin ithalatı sırasında 12.
    2. TSE Tarafından Denetimi Yapılan Ürünler İçin: CE işareti taşıması gereken bazı ürünlerin ve araç parçalarının ithalatı sırasında 1.
    3. İthalat Genel Müdürlüğü Tarafından İşlemleri Yapılan Ürünler İçin: Kullanılmış eşya ithalatı gibi durumlarda 1.
    Başvuru, firmaların TAREKS'te tanımlanması ve firma adına işlem yapacak en az bir gerçek kişinin yetkilendirilmesi ile gerçekleştirilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tareks sorgulama nasıl yapılır?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) sorgulama yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. E-imza edinmek: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından bir elektronik imza (e-imza) almak gerekmektedir. 2. Bakanlık web sitesine giriş yapmak: Ticaret Bakanlığı’nın resmi web sitesine (https://www.ticaret.gov.tr) e-imzanızla giriş yapın. 3. Firma bilgilerini girmek: "Firma Tanımlama" bölümüne girerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurun. 4. Bilgileri onaylamak: Girdiğiniz bilgileri kontrol ettikten sonra işlemi e-imzanızla onaylayın. 5. Yetkilendirme işlemi yapmak: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcıları yetkilendirmek için "Yetkilendirme Başvurusu" kısmına girip, ilgili bilgileri doldurun. 6. Gerekli belgeleri teslim etmek: İmza sirküleri, ticaret sicil gazetesi gibi belgeleri dilekçe ile birlikte Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü’ne gönderin. Bu işlemleri tamamladıktan sonra firmanız TAREKS sistemine tanımlanmış olur ve sorgulama yapabilirsiniz.

    TSE ve Tareks başvurusu ne zaman sonuçlanır?

    TSE ve TAREKS başvurularının sonuçlanma süresi ortalama olarak 1-3 iş günü içerisinde tamamlanır.

    Tareks başvurusu kaç gün geçerli?

    Tareks başvurusu, ortalama olarak 1-3 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır.

    Tareks belgesi kaç yıl geçerli?

    TAREKS referans numarası, verildiği tarihten itibaren 1 yıl süreyle geçerlidir.

    Tareks ve DTS aynı mı?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) ve DTS (Doğrudan Tahsilat Sistemi) farklı kavramlardır. TAREKS, ithalat ve ihracat denetimlerinin risk esaslı olarak yapılmasını sağlayan web tabanlı bir yazılımdır. DTS ise, bayiler veya müşterilerle yapılan satışlardan doğan alacakların otomatik olarak tahsil edilmesini sağlayan bir alacak tahsilat sistemidir.

    Tareks hangi ürünleri kapsar?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) aşağıdaki ürün gruplarını kapsar: İthalatta standartlara uygunluk denetimi yapılan ürünler. CE işareti taşıması gereken bazı ürünlerin ithalat denetimi tebliği kapsamı ürünleri. Kişisel koruyucu donanımlar. Oyuncaklar. Yapı malzemeleri. Tıbbi cihazlar. Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanları. Pil ve akümülatörler gibi sanayi ürünleri. İhracatta ve ithalatta kalite denetimine tabi tutulan tarım ürünleri.

    Tareks başvurusu e-devletten yapılır mı?

    Evet, TAREKS başvurusu e-devlet üzerinden yapılabilir. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan güncelleme ile, ihracatçı ve ithalatçıların başvurularını daha kolay ve alternatif bir yolla yapabilmeleri için, TAREKS'e girişte ve başvuru işlemlerinde e-devlet şifresinin kullanımı devreye alınmıştır.