• Buradasın

    Tareks başvurusu hangi durumlarda yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) başvurusu, aşağıdaki durumlarda yapılır:
    1. Ticaret Bakanlığı Denetim Birimlerince Yapılan Ürünler İçin: Oyuncak, tıbbi cihaz, kişisel koruyucu donanım, pil ve akü, telsiz ekipmanları, yapı malzemesi, tüketici ürünleri gibi ürünlerin ithalatı sırasında 12.
    2. TSE Tarafından Denetimi Yapılan Ürünler İçin: CE işareti taşıması gereken bazı ürünlerin ve araç parçalarının ithalatı sırasında 1.
    3. İthalat Genel Müdürlüğü Tarafından İşlemleri Yapılan Ürünler İçin: Kullanılmış eşya ithalatı gibi durumlarda 1.
    Başvuru, firmaların TAREKS'te tanımlanması ve firma adına işlem yapacak en az bir gerçek kişinin yetkilendirilmesi ile gerçekleştirilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    TSE ve Tareks başvurusu ne zaman sonuçlanır?

    TSE ve TAREKS başvurularının ne zaman sonuçlanacağı, başvurunun yapıldığı tarihten itibaren 20 iş günü içerisinde değerlendirilir. Başvuruların sonuçlanma süresi, başvurunun yapıldığı tarihe, başvurunun kapsamına ve o dönemdeki iş yoğunluğuna bağlı olarak değişebilir. Daha fazla bilgi için TSE'nin resmi web sitesi olan tse.org.tr ziyaret edilebilir.

    Tareks başvurusu e-devletten yapılır mı?

    Evet, TAREKS başvurusu e-devlet üzerinden yapılabilir. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan güncelleme ile, ihracatçı ve ithalatçıların başvurularını daha kolay ve alternatif bir yolla yapabilmeleri için, TAREKS'e girişte ve başvuru işlemlerinde e-devlet şifresinin kullanımı devreye alınmıştır. Kullanıcılar, TAREKS'e e-devlet şifreleriyle bir kez giriş yaptıktan sonra sistem içinde yaptıkları onay işlemlerinde tekrar şifre girmeye veya elektronik imza kullanmaya gerek duymazlar.

    Tareks sorgulama nasıl yapılır?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) sorgulama işlemleri için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. E-imza Edinme: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından elektronik imza (e-imza) alınır. 2. Bakanlık Web Sitesine Giriş: Ticaret Bakanlığı'nın resmi web sitesine (https://www.ticaret.gov.tr) e-imzayla giriş yapılır. 3. Firma Bilgilerini Girme: "Firma Tanımlama" bölümüne girilerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgiler eksiksiz doldurulur. 4. E-imza ile Onaylama: Bilgiler kontrol edildikten sonra işlem e-imza ile onaylanır. 5. Yetkilendirme: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcılar "Yetkilendirme Başvurusu" ile yetkilendirilir. 6. Belgelerin Teslimi: Gerekli belgeler (imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi vb.) dilekçe ile birlikte Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü'ne teslim edilir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra firma TAREKS sistemine tanımlanmış olur. Ayrıca, TAREKS kapsamındaki eşyalar hakkında bilgi almak için GTİP (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) kodunun bilinmesi önemlidir.

    Tareks ve DTS aynı mı?

    Evet, TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) ve DTS (Dış Ticarette Standardizasyon) aynı anlama gelmektedir. TAREKS, güvenlik, kalite ve standartlara uygunluk açısından tüketiciyi ve üreticiyi korumak amacıyla gerçekleştirilen ithalat ve ihracat denetimlerinin risk esaslı olarak yapılmasına imkân veren web tabanlı bir yazılımdır.

    Tareks başvurusu kaç gün geçerli?

    Tareks başvurusu, ortalama olarak 1-3 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır.

    Tareks belgesi kaç yıl geçerli?

    TAREKS referans numarası, verildiği tarihten itibaren 1 yıl süreyle geçerlidir.

    Tareks hangi ürünleri kapsar?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) aşağıdaki ürün gruplarını kapsar: İthalatta standartlara uygunluk denetimi yapılan ürünler. CE işareti taşıması gereken bazı ürünlerin ithalat denetimi tebliği kapsamı ürünleri. Kişisel koruyucu donanımlar. Oyuncaklar. Yapı malzemeleri. Tıbbi cihazlar. Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanları. Pil ve akümülatörler gibi sanayi ürünleri. İhracatta ve ithalatta kalite denetimine tabi tutulan tarım ürünleri.