• Buradasın

    Tareks belgesi kaç yıl geçerli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TAREKS referans numarası, verildiği tarihten itibaren 1 yıl süreyle geçerlidir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tareks denetim süresi ne kadar?

    TAREKS denetim süresi, başvurunun ortalama olarak 1-3 iş günü içerisinde sonuçlanması beklenmektedir.

    Tareks belgesi nasıl alınır?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. E-imza edinmek: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından bir elektronik imza (e-imza) alınmalıdır. 2. Bakanlık web sitesine giriş yapmak: Ticaret Bakanlığı’nın resmi web sitesine (https://www.ticaret.gov.tr) e-imzanızla giriş yapılmalıdır. 3. Firma bilgilerini girmek: “Firma Tanımlama” bölümüne girerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurmak gerekmektedir. 4. Bilgileri onaylamak: Girilen bilgileri kontrol ettikten sonra işlemi e-imzanizle onaylamak gerekmektedir. 5. Yetkilendirme işlemi yapmak: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcıları yetkilendirmek için “Yetkilendirme Başvurusu” kısmına girip, ilgili bilgileri doldurmak gerekmektedir. 6. Gerekli belgeleri teslim etmek: İmza sirküleri, ticaret sicil gazetesi gibi gerekli belgeleri dilekçe ile birlikte Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü’ne göndermek gerekmektedir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra firmanız TAREKS sistemine tanımlanmış olacaktır.

    Tareks sorgulama nasıl yapılır?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) sorgulama yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. E-imza edinmek: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından bir elektronik imza (e-imza) almak gerekmektedir. 2. Bakanlık web sitesine giriş yapmak: Ticaret Bakanlığı’nın resmi web sitesine (https://www.ticaret.gov.tr) e-imzanızla giriş yapın. 3. Firma bilgilerini girmek: "Firma Tanımlama" bölümüne girerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurun. 4. Bilgileri onaylamak: Girdiğiniz bilgileri kontrol ettikten sonra işlemi e-imzanızla onaylayın. 5. Yetkilendirme işlemi yapmak: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcıları yetkilendirmek için "Yetkilendirme Başvurusu" kısmına girip, ilgili bilgileri doldurun. 6. Gerekli belgeleri teslim etmek: İmza sirküleri, ticaret sicil gazetesi gibi belgeleri dilekçe ile birlikte Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü’ne gönderin. Bu işlemleri tamamladıktan sonra firmanız TAREKS sistemine tanımlanmış olur ve sorgulama yapabilirsiniz.

    Tareks başvurusu hangi durumlarda yapılır?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) başvurusu, aşağıdaki durumlarda yapılır: 1. Ticaret Bakanlığı Denetim Birimlerince Yapılan Ürünler İçin: Oyuncak, tıbbi cihaz, kişisel koruyucu donanım, pil ve akü, telsiz ekipmanları, yapı malzemesi, tüketici ürünleri gibi ürünlerin ithalatı sırasında. 2. TSE Tarafından Denetimi Yapılan Ürünler İçin: CE işareti taşıması gereken bazı ürünlerin ve araç parçalarının ithalatı sırasında. 3. İthalat Genel Müdürlüğü Tarafından İşlemleri Yapılan Ürünler İçin: Kullanılmış eşya ithalatı gibi durumlarda. Başvuru, firmaların TAREKS'te tanımlanması ve firma adına işlem yapacak en az bir gerçek kişinin yetkilendirilmesi ile gerçekleştirilir.

    Tareks yetki süresi ne kadar?

    TAREKS yetkisinin süresi, kullanıcı taahhütnamesinde belirtilen süre ile sınırlıdır.

    Tareks süre uzatımı nasıl yapılır?

    TAREKS'te süre uzatımı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Yeni TAREKS Taahhütnamesi'nin verilmesi: Kullanıcıların yetkilerinin uzatılması için, ilgili Denetim Birimi'ne her kişi için ayrı olmak üzere yeni TAREKS taahhütnamesi verilmelidir. 2. Dilekçe ve gerekli belgelerin sunulması: Süre uzatımı talebinde, taahhütnamenin yanı sıra firmanın önceki vergi numarası ile yaptığı firma tanımlamasının ve kullanıcı yetkilerinin iptali için gerekli belgeler de sunulmalıdır. 3. Onay süreci: Denetim Birimi, sunulan belgeleri ve bilgileri kontrol ederek onay işlemlerini başlatır. Süre uzatımında, daha önce sunulan ve geçerliliği devam eden diğer belgeler tekrar istenmez, ancak belgelerde değişiklik olması durumunda belgelerin yenilenmesi zorunludur.

    Tareks belgesi almak zorunlu mu?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) belgesi almak, belirli ürünler için zorunludur. TAREKS'e kayıt ve belge alımı, Ticaret Bakanlığı'na bağlı olarak gerçekleştirilir.