• Buradasın

    Raporlu personel başka bir işyerine nakledilebilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Raporlu bir personel, başka bir işyerine nakledilebilir, ancak bu süreçte dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır:
    • Raporun Onaylanması: Raporlu işçinin nakledilmesi için, rapor süresinin sistemde onaylanması gereklidir 12.
    • İş ve Sözleşme Şartları: Nakil işlemi, işçinin aleyhine esaslı bir değişiklik oluşturmamalıdır ve bu değişiklik yazılı olarak tebliğ edilip, işçinin kabulü alınmalıdır 25.
    • Yasal Suç: Raporlu işçinin, rapor süresi içinde başka bir işte çalışması yasal olarak suçtur 3.
    Bu nedenle, nakil işleminin yasal ve sorunsuz olabilmesi için bir hukuk profesyonelinden destek alınması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nakil olan personel raporluyken çıkış yapılır mı?

    Nakil olan bir personelin raporluyken işten çıkarılması mümkündür, ancak bu durum bazı koşullara bağlıdır. Uzun süreli ve kesintisiz rapor: İşçinin rapor süresi, ihbar süresini 6 hafta aşarsa işveren, iş akdini feshedebilir. İşverene zarar verme: İşçi, raporu sadece işten kaçınmak veya tatile gitmek amacıyla almışsa ve bu durum işverenin güvenini kötüye kullanma olarak değerlendirilirse, iş sözleşmesi haklı nedenle feshedilebilir. Sık sık rapor kullanımı: İşverenin, işçinin raporlarının sıklığı nedeniyle iş akışının aksadığını ve çalışma düzeninin bozulduğunu kanıtlaması durumunda, geçerli bir fesih sebebi doğabilir. İşverenin, fesih işlemini yasal ve usulüne uygun bir şekilde gerçekleştirmesi önemlidir.

    Aynı işveren farklı işyeri arası nakil nasıl yapılır?

    Aynı işveren farklı işyeri arası nakil işlemleri şu şekilde yapılır: 1. İşten ayrılış bildirgesi düzenlenir ve ayrılış nedeni "16-Nakil" olarak işaretlenir. 2. İşe giriş bildirgesi verilir. Nakil gelen sigortalı seçeneği işaretlenir ve "Nakil Geldiği İşyeri Sicil" alanına yine 26 haneli işyeri sicil numarası yazılır. 3. Her iki işyerinin de vergi numaralarının aynı olması gereklidir, aksi takdirde işveren hakkında idari para cezası uygulanır. 4. Nakil işleminin gerçekleştirilebilmesi için işe giriş tarihinin işten ayrılış tarihinden hemen sonraki gün olması gerekir. Nakil işlemi sırasında karşılaşılabilecek bazı hatalar: Nakil gelen işyerinin vergi numarası veya TC kimlik numarası ile nakil olunan işyerinin vergi numarası veya TC kimlik numarasının farklı olması. Bu tür hatalarla karşılaşıldığında, çalışan için işveren çıkışlı olarak çıkış işlemi yapılıp, yeni işyerine giriş işlemi gerçekleştirilebilir. Nakil işlemi sırasında yaşanabilecek hukuki sorunlar için bir avukata danışılması önerilir.